Home ΠΡΟΣΩΠΑ Ο Γιάννος Τραν μας ξεναγεί στον κόσμο των podcasts
Ο Γιάννος Τραν μας ξεναγεί στον κόσμο των podcasts

Ο Γιάννος Τραν μας ξεναγεί στον κόσμο των podcasts

Είχαμε την χαρά να συνομιλήσουμε με ένα άνθρωπο που κάνει ανατρεπτικά πράγματα στο χώρο του digital marketing. Πάντα λίγο πιο μπροστά από όσα διαδραματίζονται την συγκεκριμένη στιγμή στον τόπο μας. Ο Γιάννος Τραν ένας πραγματικά digital oriented τύπος τον οποίο ίσως να έχετε δει μέσα από τις διαδικτυακές εκπομπές του, το NetCast Zone.

Γιάννος Τραν και NetCast Zone λοιπόν!

Γιάννο τον τελευταίο καιρό βλέπουμε μέρα με την μέρα να ξεφυτρώνουν στην Κύπρο διάφορα podcast. Τι είναι τα podcast;

Το podcast είναι διαδικτυακό περιεχόμενο. Είτε ηχητικό είτε συνοδευόμενο με βίντεο, το οποίο είναι διαθέσιμο είτε για κατανάλωση μέσω streaming είτε για να το κατεβάσει κάποιος.

Υπάρχουν άτομα που όντως ακούνε τα Podcasts;

Η προσοχή του κόσμου είναι στο διαδίκτυο. Αυτό είναι κάτι που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει. Στο εξωτερικό, ο κόσμος ακούει podcast εκπομπές εδώ και χρόνια. Διάφορες θεματολογίες. Εκπαιδευτικά, πολιτικά, επιχειρηματικά, διατροφή, αθλητικά, για ταινίες, γενικά για τα πάντα. Για όλα τα ενδιαφέροντα, εκεί έξω υπάρχει τουλάχιστον μια podcast εκπομπή. Στην Κύπρο είμαστε στην αρχή, τουλάχιστον από πλευράς κατανάλωσης ελληνικού περιεχομένου από πρωτοβουλίες εδώ στην Κύπρο. Μέχρι πριν 2 χρόνια, όταν ξεκινούσαμε το Netcast Zone πιθανόν να μην υπήρχε ένα πραγματικά podcast κανάλι σε βαθμό συνέπειας και στησίματος όπως στο εξωτερικό. Με χαρά βλέπουμε ότι, ειδικά με όλη αυτή τη κατάσταση, αρκετοί να δημιουργούν το δικό τους podcast και να αρχίζουν να μοιράζονται το περιεχόμενο τους με τον κόσμο στο διαδίκτυο. Ο κόσμος αγκαλιάζει τα podcast. Μαθαίνει πολύ γρήγορα και ο κύπριος πώς να καταναλώνει περιεχόμενο μέσω podcast. Στην παρούσα φάση το κάνει ως επι το πλείστο και με εικόνα ωστόσο πολύ σύντομα θα τα ανακαλύψει και στις ηχητικές πλατφόρμες.

Πώς ξέρεις ότι κάποιος παρακολουθεί το podcast σου;

Είναι πολύ εύκολο, όλες οι πλατφόρμες, που φιλοξενούν περιεχόμενο, σου δίνουν στατιστικά τα οποία δεν χρειάζεται εξειδικευμένη γνώση για να αναλύσει κάποιος και να καταλάβει. Μπορείς να ξέρεις, πόσοι τα βλέπουν/ ακούν, από ποιες συσκευές, από ποιες πλατφόρμες, για πόση διάρκεια και φυσικά λαμβάνεις και μηνύματα μέσα από τα οποία ο κόσμος ψάχνει να εμπλακεί με το περιεχόμενο, να εκφράσει άποψη αλλά ακόμα και να συμμετάσχει. Εμείς λαμβάνουμε κάθε μέρα μηνύματα από Κύπρο, Ελλάδα μέχρι Αμερική, Καναδά και Αυστραλία από ελληνόφωνους οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα τα podcast και μας ευχαριστούν για την παρέα που τους κάνουν οι συζητήσεις μας.

Μπορεί οποιοσδήποτε να κάνει podcast;

Βέβαια. Αυτή είναι η μαγεία. Οποιοσδήποτε μπορεί να αρχίσει το δικό του podcast και να αρχίσει να μιλάει ή να συζητάει για αυτό που του αρέσει. Είτε είσαι influencer, είτε κάποιος ο οποίος έχει ένα πάθος με κάτι, είτε θέλεις να μεγαλώσεις ένα brand, μια επιχείρηση, να πουλήσεις ένα προϊόν, μια υπηρεσία, μια ιδέα τότε χθες οφείλεις να ξεκινήσεις το δικό σου podcast. Σε 3 χρόνια από σήμερα, το δηλώνω θα υπάρχουν 500 και πλέον podcast τα οποία θα δημιουργήσουν ένα νέο οικοσύστημα διανομής πληροφοριών και διασκέδασης μέσα από το οποίο θα αναγεννηθούν πραγματικοί influencers με όλα τα συνεπακόλουθα.

Πόσο χρόνο παίρνει περίπου ένα podcast;

Δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός. Εγώ ακούω podcast που πάνε μέχρι και 2 ώρες και ταυτόχρονα κάνω και κάτι άλλο. Αυτή είναι η δυναμική τους. Εάν το περιεχόμενο σου είναι καλό και το αποδεχτεί ο κόσμος τότε η διάρκεια δεν παίζει ρόλο. Το πιο σημαντικό, για να ξέρει κάποιος, είναι να αντιληφθεί ότι μέσα από το περιεχόμενο του ο ακροατής θα κερδίσει κάτι. Είτε θα ψυχαγωγηθεί, είτε θα εμπνευστεί είτε θα μάθει κάτι καινούργιο το οποίο θα τον βοηθήσει σε προσωπικό επίπεδο.

Γιατί να ξεκινήσω να κάνω podcast;

Εάν θέλεις να πετύχεις κάτι, είτε σε προσωπικό επίπεδο, είτε σε επαγγελματικό, η φόρμουλα είναι απλή. Βρίσκει που έχει την προσοχή του ο κόσμος, παράγεις περιεχόμενο εκεί και ο κόσμος θα σε κρίνει. Ένας πολιτικός μπορεί να αρχίσει το δικό του podcast και να επικοινωνήσει με τους μελλοντικούς του ψηφοφόρους, ένας επιχειρηματίας μπορεί να επικοινωνήσει με τους μελλοντικούς του πελάτες, ένας λογιστής μπορείς να επικοινωνήσει με τους μελλοντικούς του πελάτες, ένας λάτρεις ταινιών ή σειρών μπορεί να επικοινωνήσει με άλλους αντίστοιχους και να δημιουργήσει μια κοινότητα ακροατών γύρω από τη θεματολογία του. Εκείνο που θα γίνει σε κάποια φάση, και γίνεται στο εξωτερικό, θα τους προσεγγίσουν εταιρείες να διαφημίσουν μέσα από τις podcast εκπομπές τους για να έρθουν αυτές σε επικοινωνία για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους, με τους followers των εκπομπών. Από την άλλη δεν είναι κατ’ ανάγκη κάποιος να ξεκινήσει το podcast του με απώτερο σκοπό να βγάλει χρήματα μέσα από αυτό. Ίσως το κίνητρο να είναι απλά να επικοινωνήσει το πάθος τους, τη γνώση του ή τα ενδιαφέροντα του με άλλους με παρόμοια.

Σε ένα podcast πρέπει να υπάρχουν περισσότεροι από ένα άτομο;

Φυσικά. Από ένα μέχρι και περισσότερα άτομα. Συνήθως μέχρι 3 είναι ικανοποιητικός αριθμός. Είναι σημαντικό να γνωρίζει ο κόσμος ότι τα podcast δεν είναι συνεντεύξεις. Περισσότερο συζήτηση, απλή κουβέντα σε ένα πιο χαλαρό ύφος.

Μπορεί το podcasting να αποτελέσει μια full time δουλειά;

Ναι. Όπως μια/ενας full time blogger ή influencer, το ίδιο και μια/ ένας podcaster, νοουμένου ότι σε κάποια φάση συνεργαστεί με εταιρείες ή διαφημιστικές εταιρείες οι οποίες θα αντιληφθούν ότι υπάρχει κοινό το οποίο καταναλώνει περιεχόμενο μέσω podcast.

Πόσο καιρό χρειάζεται ώστε να βγάλεις λεφτά από αυτό;

Xρειάζεται υπομονή. Δεν υπάρχει χρονικό πλαίσιο. Εάν το περιεχόμενου σου είναι τέτοιο ώστε να ‘αναγκάσεις’ αρκετό κοινό να ακολουθεί τις εκπομπές σου τότε απλά είναι θέμα χρόνου. Όσο πιο γρήγορα χτίσεις κοινό τόσο πιο γρήγορα θα βάλεις σε περιέργεια του διαφημιζομένους να εξετάσουν τρόπους εκμετάλλευσης. Ακόμα και για τους διαφημιζομένους είναι κάτι καινούργιο. Αν δεν ακούνε/ βλέπουν οι ίδιοι podcast δεν θα είναι εύκολο να τους πείσεις να το κάνουν. Αλλά η άποψη μου είναι ότι θα το κάνουν. Οι επιχειρήσεις αποτελούνται από ανθρώπους και οι ανθρώποι καταναλώνουν κι αυτοί περιεχόμενο. Επίσης θα χρειαστεί και χρόνος για να πιστέψει ο podcaster τη δύναμη του περιεχομένου του. Είναι καλύτερα, αντί να σκεφτεί κάποιος την εκπομπή του σαν διαφημιστική πλατφόρμα, να μπει στο σκεπτικό του πως, μέσα από το περιεχόμενο, θα τον εμπιστευτεί κάποιος για την υπηρεσία ή προϊόν του, το οποίο επικοινωνείτε μέσα από τις εκπομπές. Για παράδειγμα, κάποιος ο οποίος ασχολείται με το marketing, μπορεί να δημιουργήσει μια podcast εκπομπή και να μιλάει ή να συζητάει με καλεσμένους πως μια επιχείρηση μπορεί να εκμεταλλευτεί στραγητικές στο marketing για δικό της όφελος. Είναι κατά κάποιο τρόπο μια έμμεση συμβουλευτική επικοινωνία μέσα από την οποία σε μαθαίνει κάποιος και σε κρίνει αν όντως κατέχεις αυτά που λες, προτού γίνει η οποιαδήποτε επαφή.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του podcasting; Πως επωφελείσαι από αυτό;

Το podcasting στην Κύπρο είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Αυτοί που θα μπουν νωρίς θα επωφεληθούν. Εκτός του ότι θα τους μάθει ο κόσμος πρώτους, θα έρθουν σε τριβή με την όλη διαδικασία, θα μάθουν από τα λάθη, που σίγουρα θα κάνουν, θα πάρουν feedback και αν έχουν την κράση θα βελτιωθούν. Ο τόνος της φωνής, το λεκτικό, το στήσιμο, ο ήχος, η εικόνα (όταν συνοδεύεται και με βίντεο, τα πάντα. Είναι κάτι το οποίο μαθαίνει κάποιος μόνο όταν αρχίσει, επειδή ο κόσμος σου δίνει feedback και μέσα από αυτό, αν το λάβεις υπόψη και προσαρμοστείς. Επιπλέον μπορείς αρχικά με πολύ λίγα λεφτά, να προωθήσεις το περιεχόμενο πολύ στοχευμένα στο κοινό το οποίο ενδιαφέρεται για τη θεματολογία. Εάν μιλάς για δικηγορικά μπορείς να στοχεύσεις δικηγόρους, αν μιλάς για ποδόσφαιρο στοχεύεις ποδοσφαιρόφιλους, ακόμα και με βάση την ομάδα που υποστηρίζουν.

Τι εξοπλισμός χρειάζεται;

Για τα ηχητικά podcast το μόνο που χρειάζεται κάποιος είναι ένα καλό μικρόφωνο ώστε να είναι καθαρός ο ήχος και το κινητό του για να τα ηχογραφεί, internet και φυσικά θεματολογία. Εάν τώρα, πάμε και με κάτι ελαφρώς πιο εξειδικευμένο, υπάρχουν προγράμματα όπως το audacity, είναι δωρεάν να το κατεβάσεις στον υπολογιστή, ηχογραφείς, επεξεργάζεσαι αν θέλεις ακόμη πιο ποιοτικό αποτέλεσμα και είσαι έτοιμη/ος.

Kαι πως διανέμεται ένα podcast;

To ανεβάζεις στις ηχητικές πλατφόρμες που φιλοξενούν τέτοιου είδους περιεχόμενο. Soundcloud, Spotify, iTunes, Podbean, Anchor κ.α. Εάν συνοδεύεται και με εικόνα τότε το ανεβάζεις και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως Facebook & LinkedIn. Είτε ηχητικό είτε και με εικόνα είναι καλό να δημιουργηθούν οι λογαριασμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπου εκεί θα μπορούν να προωθούνται και διαφημιστικά οι εκπομπές ώστε να μεγαλώσει το κοινό πιο γρήγορα.

Πες μας λίγα λόγια για την δική σου απόφαση να ξεκινήσεις το podcasting, την δική σου εμπειρία με τις δυσκολίες που αντιμετώπισες μέχρι να φτάσεις ως εδώ. Πες μας λίγα λόγια για το Netcast Zone.

Tην πρώτη φορά που άκουσα την λέξη podcast ήταν το 2007 όταν ο Steve Jobs παρουσίαζε το πρώτο iphone. Μεταξύ άλλων, είχε πει ότι μέσα από αυτή τη συσκευή θα μπορεί ο κόσμος να ακούει τα podcast του. Όταν έψαξα να βρω τι σήμαινε αυτό, ανακάλυψα μεν podcast εκπομπές μέσα σε σελίδες κυρίως αλλά όχι αρκετές. Χρόνο με το χρόνο μεγάλωνε η κοινότητα των podcasters και παράλληλα οι θεματολογίες. Φτάσαμε στο σήμερα όπου οι εκπομπές στο εξωτερικό είναι αμέτρητες. Προτιμώ να ακούω podcast παρά να διαβάζω ένα βιβλίο. Στο αυτοκίνητο, στο γραφείο, ακόμα και όταν γυμνάζομαι. Ήθελα πολύ σε κάποια φάση να έχω το δικό μου podcast κανάλι και το 2018 όταν στήθηκε και η εταιρεία μου ήταν απλά διαδικαστική απόφαση. Ήξερα πολύ καλά τι χρειαζόταν αφού τόσα χρόνια είμουν (και είμαι ακόμη) πιστός ακροατής. Η μόνη δυσκολία που προέκυψε ήταν να καταλάβει ο κόσμος αυτό που ακούει ή βλέπει από ένα άγνωστο σαν και μένα. Πραγματικά ο κόσμος μαθαίνει πολύ γρήγορα. Φτάνει να είσαι συνεπής και να του εξηγείς. Το Netcast Zone δημιουργήθηκε με αποκλειστικό σκοπό, μέσα από περιεχόμενο του να δώσει αξία στον κόσμο, να τον εμπνεύσει, να του κάνει παρέα και ίσως να τον βοηθήσει να πετύχει εκείνο που θέλει στη ζωή του. Μεγαλώνει μέρα με τη μέρα το κοινό μέσα από τις εκπομπές αλλά και τις παραγωγές που κάναμε σε Ελλάδα και Νέα Υόρκη και το διαφορετικό όταν συνδυάζεται με αξία, ειλικρίνεια και ποιότητα,  το αποδέχεται πολύ γρήγορα ο κόσμος. Ειδικά και με τη δυνατότητα προώθησης από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είμαστε μια ομάδα ατόμων, ο καθένας στο δικό του πόστο, έχουμε και συνεργάτες οι οποίοι κάνουν τις δικές τους εκπομπές μέσα από αυτό και συνεχώς αναβαθμίζουμε το περιεχόμενο. Δεν μένουμε ποτέ στάσιμοι, θεωρώ ότι είμαστε απρόβλεπτοι, παρουσιάζοντας αρκετά συχνά κάτι καινούργιο.

Μπορείτε να ακολουθήσετε το Netcast Zone στο:

Spotify, Soundcloud, iTunes & Google Podcast (για Αμερική & Καναδά)

Facebook : www.facebook.com/netcastzone

YouTube : www.youtube.com/netcastzone

Instagram : www.instagram.com/thenetcastzone

LinkedIn : www.linkedin.com/company/netcastzone

Website : www.netcastzone.com

Send this to a friend