Home ΛΑΡΝΑΚΑ Συνέντευξη του Προέδρου της Σχολικής Εφορείας και υποψήφιου Σχολικού Εφόρου, Παύλου Δημητριάδη
Συνέντευξη του Προέδρου της Σχολικής Εφορείας και υποψήφιου Σχολικού Εφόρου, Παύλου Δημητριάδη

Συνέντευξη του Προέδρου της Σχολικής Εφορείας και υποψήφιου Σχολικού Εφόρου, Παύλου Δημητριάδη

Γράφει η Ρέα Κουμπαρή / Υπεύθυνη Δημοτικής Bιβλιοθήκης Δήμου Αραδίππου

Είναι ένας δυναμικός, εργατικός και δραστήριος άνθρωπος, με πολύχρονη πείρα, αναμφισβήτητη αποτελεσματικότητα και αδιαπραγμάτευτο πολιτικό πολιτισμό στον χώρο των εκπαιδευτικών μονάδων.

Για αυτόν το λόγο, επί σειρά ετών, διατηρεί και κερδίζει την εμπιστοσύνη των συμπολιτών του, οι οποίοι τον στηρίζουν και τον υποστηρίζουν για την επανεκλογή του στη θέση του Σχολικού Εφόρου και αυτό γιατί επικεντρώνεται μονάχα στην ευθύνη που ανέλαβε αφού δεν έχει άλλες επαγγελματικές υποχρεώσεις. Είναι ο άνθρωπος που έφερε την αλλαγή,την πρόοδο και την ανάπτυξη στα σχολεία, που έδωσε φωνή στους εκπαιδευτικούς, που έκανε τα παιδιά μας να αγαπήσουν το σχολείο. Ποιος άλλος θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις προκλήσεις και τις ανάγκες της σύγχρονης εποχής;

Καλώς ήλθατε κ. Παύλο στη σημερινή συνέντευξη και σας ευχαριστώ ιδιαίτερα για την εδώ παρουσία σας. Θα θέλατε, εν πρώτοις, να μας μιλήσετε για τους λόγους που σας ώθησαν να ασχοληθείτε με τη θέση του Σχολικού Εφόρου;

Είναι φανερό ότι έχω μια φυσική τάση να συμμετέχω στα κοινά και να εκφράζω το ενδιαφέρον μου για την τοπική κοινωνία, καθώς και για την ευρύτερη κοινότητα. Η ενεργή συμμετοχή μου στα Διοικητικά Συμβούλια των Συνδέσμων Γονέων, κατά τη διάρκεια της φοίτησης των παιδιών μου στο σχολείο, αποτέλεσε την αφετηρία για μια ιδιαίτερη αγάπη και ενδιαφέρον για την ευημερία των εκπαιδευτικών μας ιδρυμάτων.

Παρά τις προτάσεις που έλαβα κατά καιρούς για συμμετοχή σε άλλες πολιτικές και εκλογικές διαδικασίες, επέλεξα να αφιερωθώ στον τομέα της εκπαίδευσης.

Μετά από πολλά χρόνια ενεργής συμμετοχής, είμαι πεπεισμένος ότι ο χώρος όπου ο μαθητής περνά τον πιο παραγωγικό χρόνο της ζωής του, δηλαδή το σχολείο, έχει άμεση σχέση με την ποιότητα της εκπαίδευσης, την προσωπική του πρόοδο και την ευημερία της τοπικής κοινωνίας.

Γι’ αυτόν τον λόγο, η συμμετοχή μου στη Σχολική Εφορεία ήταν ο μόνος δρόμος που θα μπορούσε να ικανοποιήσει αυτήν την επιθυμία, να συμβάλλω με κάθε δυνατό τρόπο στη βελτίωση των υποδομών των σχολείων μας και στην ποιοτική αναβάθμισή τους, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία τους και η πρόοδος των μαθητών μας.

 Έχετε ήδη στο ενεργητικό σας δώδεκα χρόνια επιτυχημένης πορείας ως Πρόεδρος Σχολικής Εφορείας. Ποια σημαντικά έργα υλοποιήθηκαν κατά τη θητεία σας;

Κατά τη διάρκεια της δωδεκαετούς θητείας μου ως Πρόεδρος της Σχολικής Εφορείας, είχα την ευκαιρία να συμβάλω σε μια σειρά από έργα υποδομής. Αυτά τα έργα περιλάμβαναν τόσο τεχνικές όσο και ποιοτικές αναβαθμίσεις υφιστάμενων εγκαταστάσεων, καθώς και τη δημιουργία νέων έργων από το μηδέν.

Μερικά από τα πιο σημαντικά έργα που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου περιλαμβάνουν:

  1. Τον έλεγχο των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων σε όλα τα σχολεία του Δήμου Αραδίππου.
  2. Την αναβάθμιση των παιχνιδότοπων στην Προδημοτική Εκπαίδευση και την αγορά νέων παιχνιδιών εξωτερικού χώρου.
  3. Τις τεχνικές εργασίες αντικατάστασης των κουφωμάτων του Α΄ Δημόσιου Κοινοτικού Νηπιαγωγείου.
  4. Την ανέγερση Αιθουσών Πολλαπλής Χρήσης στο Α΄ και Γ΄ Δημοτικό Σχολείο Αραδίππου.
  5. Την τοπιοτέχνηση του Α΄ Δημοτικού Σχολείου Αραδίππου.
  6. Την αναβάθμιση της αυλής και την επέκταση με μία νέα αίθουσα διδασκαλίας στο Ε΄ Δημόσιο Νηπιαγωγείο Αραδίππου.
  7. Την εγκατάσταση κλιματιστικών στο Α΄ και στο Δ΄ Δημόσιο Νηπιαγωγείο Αραδίππου.
  8. Την εγκατάσταση υδατοστάτη στο Γ΄ και Δ΄ Δημοτικό Σχολείο και τη δημιουργία σκιάστρου για την Αίθουσα Μουσικής του Δ΄ Δημοτικού Σχολείου.
  9. Την αναβάθμιση του γηπέδου του Γ΄ Δημοτικού Σχολείου.
  10. Την δημιουργία στεγάστρων στο Β΄ Δημόσιο Νηπιαγωγείο Αραδίππου και στο Α΄ Δημοτικό Σχολείο και τη δημιουργία μεγάλων στεγάστρων για κάλυψη των γηπέδων καλαθόσφαιρας στο Β΄ και στο Ε΄ Δημοτικό Σχολείο Αραδίππου. Η δημιουργία μεταλλικού στεγάστρου για κάλυψη κεντρικού διαδρόμου στο Δ΄ Δημοτικό καθώς και η συντήρηση και το βάψιμο του Β΄, Δ΄ και Ε΄ Δημοτικού Σχολείου Αραδίππου.
  11. Στο Γυμνάσιο Αραδίππου προχωρήσαμε σε εγκατάσταση νέου συστήματος ασφάλειας. Αναβάθμιση της Αίθουσας Μουσικής. Εγκατάσταση ανελκυστήρα. Προέκταση και αναβάθμιση της Αίθουσας του Καθηγητικού Συλλόγου και της Βιβλιοθήκης.
  12. Ανεγέρθηκαν νέες αίθουσες διδασκαλίας στα: Β’, Γ’ και Δ’ Δημοτικά Σχολεία. Επιπλέον, εγκαταστήσαμε ασανσέρ στο Γυμνάσιο και Β’ Δημοτικό για να διευκολύνουμε την πρόσβαση σε όλους τους μαθητές.
  13. Πραγματοποιήθηκε συντήρηση της Αίθουσας Πολλαπλής Χρήσης και δημιουργία στεγάστρου στο Λύκειο Αραδίππου.
  14. Την αναβάθμιση και επέκταση του Υπαίθριου Αμφιθεάτρου.

Τα έργα συντήρησης, όπως οι επιδιορθώσεις και το βάψιμο των σχολείων μας, αποτελούν μία συνεχή και καθημερινή διαδικασία. Παρά το υψηλό κόστος, αυτά τα έργα είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της ποιότητας των εκπαιδευτικών μας εγκαταστάσεων.”

Τι έργα αναβάθμισης είναι σε εξέλιξη αυτήν την περίοδο;

Την τρέχουσα περίοδο, έχουμε σε εξέλιξη διάφορες εργασίες στα σχολεία του Δήμου Αραδίππου, οι οποίες μπορούν να κατηγοριοποιηθούν ως εξής:

  1. Έχει ήδη εγκριθεί η εγκατάσταση κλιματιστικών σε δύο Δημοτικά σχολεία, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.
  2. Πραγματοποιείται το βάψιμο του Β΄ και του Δ΄ Δημοτικού Σχολείου Αραδίππου, ενώ παράλληλα δημιουργείται στεγάστρο στο Δ΄ Δημοτικό.
  3. Είναι σε εξέλιξη η ανέγερση μίας νέας αίθουσας διδασκαλίας και γραφείου για το προσωπικό στο Δ΄ Δημόσιο Νηπιαγωγείο Αραδίππου.”

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια που έχετε ήδη τροχοδρομήσει; Πώς σκοπεύετε να τα υλοποιήσετε και ποια είναι τα οφέλη που θα έχει ο μαθητόκοσμος ;

Εκ των σημαντικότερων έργων που είτε βρίσκονται στη διαδικασία σχεδιασμού και διαπραγμάτευσης είτε στη διαδικασία υλοποίησης, όπως:

  1. Ανέγερση νέου Δημοτικού Σχολείου και νέου Γυμνασίου για την Αραδίππου. Για την τελευταία, ξεκινήσαμε ήδη επαφές με την Υπουργό Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας,δρ Αθηνά Μιχαηλίδου, βασιζόμενοι σε πληθυσμιακά, αριθμητικά και άλλα δεδομένα.
  2. Ανέγερση νέων αιθουσών διδασκαλίας στο Α’ Δημοτικό και αίθουσα Μουσικής.
  3. Συντήρηση καιβάψιμο του Α΄ Δημοτικού Σχολείου Αραδίππου, του Γυμνασίου και του Λυκείου, καθώς και η αναβάθμιση της Αίθουσας Πολλαπλής Χρήσης του Γυμνασίου Αραδίππου, σε συνεργασία με τον ΚΟΑ και η επέκταση των χώρων διδασκαλίας του σε έξι νέες αίθουσες διδασκαλίας και δύο εργαστήρια.
  4. Έχει ήδη εγκριθεί η εγκατάσταση κλιματιστικών σε σχολεία, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς και η αναδιαμόρφωση αθλητικών υποδομών στα Β’ και Δ’ Δημοτικά Σχολεία, καθώς και του Γυμνασίου.

Τι στόχους θέτει η Σχολική Εφορεία για την επόμενη πενταετία, προκειμένου να επιτύχει την περεταίρω αναβάθμιση των σχολικών εγκαταστάσεων και κατ’ επέκταση της παρεχόμενης εκπαίδευσης;

Για την επόμενη πενταετία, έχω θέσει τους εξής πρωταρχικούς και άμεσους στόχους:

  1. Προγραμματίζουμε την εκπόνηση σχετικής μελέτης και την εγκατάσταση κλιματιστικών σε όλα τα σχολεία μας.
  2. Στόχος μας είναι η αναβάθμιση όλων των γηπέδων, ώστε αυτά να γίνουν πιο χρήσιμα, αξιοποιήσιμα και λειτουργικά.
  3. Προγραμματίζουμε τη δημιουργία μεγάλων στεγάστρων για κάλυψη των γηπέδων καλαθόσφαιρας σε όλα τα σχολεία της εκπαιδευτικής μας περιφέρειας, κατά το πρότυπο των εργασιών που έγιναν στο Β΄ και Ε΄ Δημοτικό Αραδίππου.

Τα παραπάνω έργα θα επιφέρουν μεγάλο όφελος για την ακαδημαϊκή πρόοδο και την ευημερία των μαθητών, αλλά και της τοπικής κοινωνίας.”

Ποια είναι τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζετε, ως Σχολική Εφορεία,  και πώς σκοπεύετε να τα επιλύσετε; 

Θα έλεγα ότι αντιμετωπίζουμε τρία βασικά ζητήματα στα σχολεία της εκπαιδευτικής μας περιφέρειας αλλά το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η ραγδαία αύξηση του αριθμού των μαθητών, που συνδέεται με την αύξηση του πληθυσμού στον Δήμο μας. Αυτό είναι αναπόφευκτο, καθώς η οικιστική επέκταση της Λάρνακας κινείται σχεδόν αποκλειστικά σε περιοχές που ανήκουν στον Δήμο Αραδίππου.

Η αύξηση αυτή έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις. Τα περισσότερα τμήματα έχουν 25 μαθητές που είναι και το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο. Για παράδειγμα, το Γυμνάσιο Αραδίππου στο οποίο θα έπρεπε να φοιτούν γύρω στους 300 μαθητές, φιλοξενεί σήμερα πέραν των 600 μαθητών και οι τάσεις είναι κάθε χρόνο αυξητικές.

Είναι γι’ αυτόν τον λόγο που μία από τις συνεχείς ανάγκες που καλείται να καλύψει η Σχολική Εφορεία είναι η επέκταση των χώρων διδασκαλίας με νέες αίθουσες, κυρίως στα Δημοτικά και στο Γυμνάσιο της Αραδίππου. Είναι προφανές ότι η επίλυση αυτού του προβλήματος είναι μονόδρομος. Η Αραδίππου χρειάζεται ένα νέο Δημοτικό Σχολείο και ένα νέο Γυμνάσιο. Μάλιστα, η ανέγερση των σχολείων αυτών θα είναι προς όφελος ολόκληρης της επαρχίας και όχι μόνο του Δήμου Αραδίππου.

 Πόσο δύσκολη είναι η διαδικασία εξέτασης όλων των αιτημάτων για φοίτηση παιδιών άλλης περιφέρειας στα σχολεία μας και πόσο αποδεκτές είναι οι αποφάσεις σας από τους γονείς;

Είναι αξιοσημείωτο ότι υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός ενστάσεων από παιδιά που έχουν τοποθετηθεί από τις αρμόδιες αρχές σε σχολεία εκτός της περιοχής της μόνιμης κατοικίας τους. Ως δημότες της Αραδίππου, αυτά τα παιδιά επιθυμούν να φοιτήσουν στα σχολεία της δικής μας εκπαιδευτικής περιφέρειας. Η μη απόρριψη των αιτημάτων αυτών οδηγεί σε περαιτέρω αύξηση του μαθητικού πληθυσμού.

Από την άλλη πλευρά, η εξέταση των ενστάσεων είναι μια διαδικασία που απαιτεί προσοχή και επιμέλεια, με γνώμονα το καλώς νοούμενο συμφέρον των παιδιών και των οικογενειών τους. Για παράδειγμα, θα ήταν αντίθετο με τη λογική να αρνηθούμε τη φοίτηση ενός παιδιού στο Γυμνάσιο Αραδίππου, εάν ο αδερφός ή η αδερφή του φοιτά ήδη στο ίδιο σχολείο. Επίσης, θα ήταν αναπόφευκτο να εγκρίνουμε την εγγραφή τους στο Λύκειο Αραδίππου.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι πρέπει να δίνουμε έμφαση στον άνθρωπο και όχι μόνο στους αριθμούς. Ωστόσο, πρέπει επίσης να λαμβάνουμε υπόψη τις πρακτικές συνέπειες των αποφάσεών μας, όπως η δυνατότητα των σχολείων να χειριστούν τον αυξημένο αριθμό μαθητών. Η ισορροπία ανάμεσα στις ανάγκες των μαθητών και τις πρακτικές απαιτήσεις των σχολείων είναι ζωτικής σημασίας.

Πώς αντιμετωπίζετε το μεγάλο πρόβλημα των ζημιών και των κλοπών από τα σχολεία, το οποίο απασχολεί τη Σχολική Εφορεία Αραδίππου;

Στα σχολεία της εκπαιδευτικής μας περιφέρειας αντιμετωπίζουμε τρία βασικά ζητήματα και το κυριότερο πρόβλημα που παρατηρείται είναι αυτό των ζημιών και όχι των κλοπών. Είναι σχεδόν καθημερινή η ανάγκη για βάψιμο κάποιων εξωτερικών τοίχων, με στόχο να σβηστούν συνθήματα που έχουν γραφτεί κατά τη διάρκεια της νύχτας ή τις μέρες των αργιών. Συχνή είναι, επίσης, και η ανάγκη για επιδιορθώσεις σε χώρους υγιεινής.

Η Σχολική Εφορεία συνεργάζεται με τις διευθύνσεις των σχολείων, ώστε με ένα αυστηρό πρόγραμμα εφημέρευσης των εκπαιδευτικών να εποπτεύονται τα σημεία υψηλού κινδύνου. Στο Λύκειο Αραδίππου υπάρχει, ως γνωστό, και ημερήσιος φύλακας για τις ώρες λειτουργίας του σχολείου, ο οποίος υποστηρίζει το έργο της φύλαξης της σχολικής μονάδας και ελέγχει την είσοδο και έξοδο μαθητών και άλλων προσώπων από και προς το σχολείο.

Πεποίθησή μου είναι ότι τα φαινόμενα παραβατικότητας και κατ’ επέκταση των ζημιών στη σχολική περιουσία, μπορούν κατά ένα μεγάλο βαθμό, να επιλυθούν με τη συνεργασία των Τοπικών Αρχών με τη Σχολική Εφορεία, τη Σχολική Μονάδα και τον Σύνδεσμο Γονέων. Η συνεργασία αυτή και η προβολή καλών πρακτικών, μέσω διαλέξεων και σεμιναρίων σε σχολική βάση, καθώς και η απόκτηση κουλτούρας σεβασμού στην κοινή περιουσία του σχολείου, πιστεύω ότι θα συμβάλει στον μετριασμό του προβλήματος.

 Η συνεργασία τόσο σε επίπεδο Σχολικών Εφόρων, Τεχνικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, αλλά καιΤοπικών Αρχών, πως είναι;  Είναι στο επίπεδο που θα ήθελες;

Η συνεργασία μου με τα μέλη της Σχολικής Εφορείας και των Τεχνικών Υπηρεσιών έχει αποτελέσει τον πυρήνα της προσπάθειάς μας. Με την υποστήριξη και την καθοδήγηση αυτών των ομάδων, καταφέραμε να πλεύσουμε με επιτυχία προς τον στόχο μας.

Ομολογώ με ευγνωμοσύνη ότι, με τη συνεργασία, την υποστήριξη και των υπολοίπων μελών της Σχολικής Εφορείας, πέτυχαμε όσα ήταν δυνατόν.

Κάθε ανάγκη, κάθε αίτημα, κάθε πρόκληση που αντιμετωπίσαμε, μετατράπηκε σε μια ευκαιρία για ανάπτυξη χάρη στην υποστήριξη και την καθοδήγηση που μας προσέφεραν οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας.

Τί σημαίνει για σένα αποτυχία;

Αναγνωρίζω ότι έχω κάνει λάθη και αυτό δεν είναι εγωισμός, αλλά μια αποδοχή της ανθρώπινης φύσης μου. Παρόλα αυτά, δεν θα σταματήσω να προσπαθώ, ανεξάρτητα από το πόσα λάθη κάνω. Θα τα εντοπίζω και θα τα διορθώνω, γιατί η μάθηση είναι ένα συνεχές ταξίδι. Το να μετανιώνεις για πράξεις ή λόγια που έχεις πει είναι ανθρώπινο και χρήσιμο, καθώς μας βοηθά να αναπτυχθούμε και να βελτιωθούμε.

Τί σου λέει ο κόσμος στο δρόμο;

Αντιλαμβάνομαι τον εαυτό μου ως ένα απλό άτομο καιπροσβάσιμο στον κόσμο. Όταν κάποιος με σταματά στο δρόμο για να μου μιλήσει για κάτι που τον απασχολεί, αισθάνομαι ότι μπορώ να προσφέρω βοήθεια, όσο μου επιτρέπει η δύναμη μου.

Η εμπιστοσύνη που μου δείχνει ο κόσμος είναι κάτι που με τιμά και με γεμίζει με ευγνωμοσύνη.

Ποιο έχετε σαν motto στη ζωή σας;

Κάποια μέρα κοιτάζοντας πίσω, τα χρόνια που αγωνίστηκες θα σου φαίνονται τα πιο ωραία.

Θα ήθελες να πεις κάτι τελευταίο στον κόσμο;

Ναι θα ήθελα ευχαριστήσω όλους για την στήριξη και την εμπιστοσύνη που μου δείξανε όλα αυτά τα χρόνια. Με εφόδια τη γνώση και την εμπειρία μου, ζητώ και πάλι τη δική σας ψήφο εμπιστοσύνης στις επερχόμενες εκλογές.

Κύριε Δημητριάδη σας εύχομαι κάθε επιτυχία!

 

Send this to a friend