Home ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Το Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο Λάρνακας μέσω Erasmus+ στό Όλοτ Ισπανίας (φώτο)
Το Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο Λάρνακας μέσω  Erasmus+  στό  Όλοτ Ισπανίας  (φώτο)

Το Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο Λάρνακας μέσω Erasmus+ στό Όλοτ Ισπανίας (φώτο)

Το Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο, συνεχίζει και φέτος την ενεργό συμμετοχή του στο Πρόγραμμα Erasmus+, με θέμα «Harmonizing Wellness: Exploring the Intersection of Art, Exercise, and Nutrition» (Πώς μπορεί η Tέχνη, η Άσκηση και η Διατροφή να προσφέρουν μία καλύτερη ποιότητα ζωής).

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, όπου συμμετέχει η Κύπρος και η Ισπανία έχει διάρκεια ενός σχολικού έτους (2023 – 2024) και αποσκοπεί στο να βοηθήσει τους μαθητές να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τη διαφορετικότητα των Ευρωπαϊκών πολιτισμών και γλωσσών έτσι ώστε να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες και ικανότητες. Παράλληλα, στοχεύει στο να αυξήσει την κινητικότητα των μαθητών/τριών και του εκπαιδευτικού προσωπικού βελτιώνοντας ταυτόχρονα την ποιότητα της εκπαίδευσης, όπως και να ενθαρρύνει, επίσης, την εκμάθηση ξένων γλωσσών.

Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος, φιλοξενηθήκαμε τρεις εκπαιδευτικοί και δέκα μαθητές/τριες, από τις 11 Απριλίου μέχρι τις 19 Απριλίου στο Olot  της Ισπανίας. Είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα τη συγκεκριμένη πόλη και γενικότερα τον πολιτισμό και τα ήθη και τα έθιμα της Ισπανίας.

Αναλυτικότερα, την πρώτη μέρα είχαμε μια πρώτη επαφή με τους μαθητές /τριες και τους καθηγητές/τριες στο χώρο του σχολείου τους, Εscola Pia Olot. Επιπρόσθετα, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα την πόλη.

Τη δεύτερη μέρα, σε μια όμορφη εκδήλωση παρουσιάσαμε τόσο εμείς όσο και οι οικοδεσπότες μας  τα σχολεία μας,  δραστηριότητες που κάνουμε σε αυτά, τον πολιτισμό αλλά  και τις ομορφιές της κάθε χώρας. Μας δόθηκε η ευκαιρία να χορέψουμε παραδοσιακούς χορούς της Κύπρου και να μεταδώσουμε τα ήθη  της χώρας μας στους Ισπανούς φίλους μας. Ακολούθως, οι μαθητές/τριες ανέλυσαν ερωτηματολόγιο που εστίαζε στην πνευματική και φυσική υγεία.  Παράλληλα, ξεναγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα πρωτότυπο κυνήγι θησαυρού γνωρίζοντας, έτσι, καλύτερα την πόλη.

Στις 13 Απριλίου, ήταν μια ελεύθερη μέρα του προγράμματος που οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να περάσουν περισσότερο χρόνο με τις οικογένειες που τους φιλοξενούσαν και να κάνουν δραστηριότητες όπως σκι στο χιόνι, ποδόσφαιρο, σκάκι στην κεντρική πλατεία και το βράδυ να δειπνούν όλοι μαζί. Αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικοί βιώσαμε την εμπειρία να ανεβούμε σε αερόστατο και να θαυμάσουμε από ψηλά τα πενήντα (50) ηφαίστεια της περιοχής, ενώ το απόγευμα παρευρεθήκαμε και στο τοπικό παραδοσιακό φεστιβάλ μουσικής που έγινε σε γειτονικό χωριό.

Την επόμενη μέρα, είχαμε τη χαρά να επισκεφτούμε την όμορφη πόλη Τζιρόνα. Με ξεναγό τον συνάδελφο Jordi, ο οποίος μας αποκάλυψε τους κρυμμένους θησαυρούς της πόλης , εξερευνήσαμε τη Βασιλική εκκλησία, τον καθεδρικό ναό και περιπλανηθήκαμε στους γοητευτικούς στενούς δρόμους και τα μεσαιωνικά τείχη. Ήταν μια όμορφη και  εμπλουτιστική εμπειρία, ενώ στο τέλος ευχαριστήσαμε τους συναδέλφους αλλά και τις οικογένειες των παιδιών που μας βοήθησαν στις μετακινήσεις.

Στις 15 Απριλίου είχαμε μια συναρπαστική μέρα που περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, δραστηριότητα σε τοίχο αναρρίχησης, ακρογιόγκα, και ένα διαφορετικό εργαστήριο ζωγραφικής με τον διάσημο καλλιτέχνη Xeri Vilaro. Ένα ευχαριστώ είναι λίγο για την ισπανική ομάδα που οργάνωσε όλες αυτές τις συναρπαστικές δραστηριότητες.

Ημέρα έκτη και το πρόγραμμα περιελάμβανε κανό καγιάκ σε λίμνη που τα παιδιά μας όσο και εμείς, το απολαύσαμε εξίσου! Συνεχίσαμε την όμορφη μέρα μας στη πόλη Φιγκέρες και το μουσείο του διάσημου ζωγράφου Σαλβαντόρ Νταλί. Πραγματικά, τα λόγια είναι περιττά για το δέος που αισθάνεσαι, όταν επισκέπτεσαι το συγκεκριμένο χώρο.

Τετάρτη 17 Απριλίου και το ταξίδι συνεχίζεται! Σειρά έχουν τα διάσημα ηφαίστεια της περιοχής που μας φιλοξενεί, περίπου πενήντα τον αριθμό. Είχαμε αρκετό περπάτημα, αλλά πραγματικά η εμπειρία δεν συγκρίνεται…  Τα καταπράσινα μονοπάτια και οι απότομοι βράχοι που συναντήσαμε, μαζί με την πολύ ωραία ξενάγηση, έδωσαν άλλο χρώμα στη μέρα μας.

Η επόμενη μέρα ήταν αρχικά δύσκολη, γιατί ήταν η ημέρα αποχαιρετισμού των παιδιών από τις οικογένειες που τους φιλοξενούσαν. Αφού χαιρετίσαμε και εμείς το σχολείο και τους  συναδέλφους/ισσες αναχωρήσαμε για τη Βαρκελώνη, όπου επισκεφθήκαμε το πάρκο Guell και το μουσείο επιστημών Cosmocaixa. Εμπειρίες,, επίσης μοναδικές. Επί την ευκαιρία της παρουσία μας στη Βαρκελώνη, δεν παραλείψαμε να επισκεφτούμε τη διάσημη Sagrada Familia. Πήραμε σιγά σιγά τον δρόμο της επιστροφής με τις βαλίτσες μας γεμάτες όμορφες στιγμές.

Συμπερασματικά, ήταν μια πολύ όμορφη εβδομάδα τόσο για τα παιδιά όσο και για εμάς, τους συνοδούς εκπαιδευτικούς. Οι Ισπανοί φίλοι μας ήταν ιδανικοί οικοδεσπότες και μέσα από το πρόγραμμα μεταξύ άλλων, τα παιδιά έμαθαν χρήσιμα πράγματα τόσο για τη σωστή διατροφή όσο και για τη σωματική και ψυχική υγεία. Τέτοιες δραστηριότητες εμπλουτίζουν τις εμπειρίες των μαθητών/τριων και τους βοηθούν να γνωρίσουν καλύτερα τον πολιτισμό των υπόλοιπων χωρών.

Μπορείτε να απολαύσετε τη φιλοξενία μας και τις δράσεις μας στον πιο κάτω σύνδεσμο: