Home ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΠΟΨΕΙΣ «Ως δαμαί . . . και μη παρέκει»
«Ως δαμαί . . . και μη παρέκει»

«Ως δαμαί . . . και μη παρέκει»

ΓΡΑΦΕΙ Ο Ανδρέας Μορφίτης*

Δεν υπάρχει καμμιά αμφισβήτηση ότι οι πολίτες θα πρέπει να είναι ενεργοί και ευαίσθητοι στα κοινά που αφορούν τη διακυβέρνησή τους και  τις στάσεις των φορέων της εξουσίας που καθορίζουν το πλαίσιο της ζωής τους και διαμορφώνουν το μέλλον τους.

Στο πρόσφατο, αλλά και στο απώτερο παρελθόν, βιώσαμε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας πολιτών ανά το παγκόσμιο που οδήγησαν σε ανατροπή καθεστώτωνκαι κυβερνήσεων και σε παραιτήσεις πολιτειακών αξιωματούχων, ακόμα και προέδρων κυβερνήσεων.

Στην ιδιαίτερή μας Πατρίδα, την Κύπρο, ο λαός μας, είτε από παράδοση, είτε από νοοτροπία, παρέμεινε  διαχρονικά αδιάφορος ή αδρανής σε σημαντικά γεγονότα και εξελίξεις που καθόρισαν την ίδια τη ζωή του αλλά και το μέλλον του.

Με αφορμή τις πρόσφατες εκδηλώσεις της πλατφόρμας / κίνησης των πολιτώνμε την επωνυμία «Ως Δαμέ» ( και όχι δαμαί που είναι η αρχαιογενής Κυπριακή τοπολαλιά ), αλλά και την τελευταία απαράδεκτη ανακοίνωσή τους με  τον υβριστικό και εθνικά μειοδοτικό χαρακτηρισμό της Κυπριακής Δημοκρατίας ως «Κυβέρνησης του Νότου» θεωρώ χρήσιμο  να επιχειρήσω μια αδρομερή ανασκόπηση και ανάλυση των τελευταίων δραστηριοτήτων της.

Η πρώτη και καθοριστική για τη φυσιογνωμία της Κίνησης εκδήλωση, πραγματοποιήθηκε με σύνθημα την καταπολέμηση της διαφθοράς στην Κύπρο. Η όλη εικόνα μάς παράπεμπε σε διαδηλώσεις περιθωριακών και εξτρεμιστικών κινημάτων στα Εξάρχεια των Αθηνών: Κουκουλοφόροι και μαυροντυμένοι νεαροί,  που θύμιζαν χούλιγκανς σε ποδοσφαιρικά γήπεδα ,  κρατούσαν λογής – λογής   πανό με συνθήματα επί παντός επιστητού: Για τη διαφθορά, για τον ρατσισμό, για την επανένωση, για το φασισμό, για τον ναζισμό , για την ισότητα,για την αλληλεγγύη, για τους μετανάστες  και επί παντός επιστητού!.

Ένα σύνθημα ,γραμμένο σε πρόχειρο κομμάτι από χαρτοκιβώτιο, δέσποζε της πρόσφατης εκδήλωσης έξω από το Προεδρικό Μέγαρο με τίτλο «Εχθροί μας δεν είναι οι τούρκοι, αλλά εσείς», μόνο που δεν προσδιόριζε αν εννοούσε τον ΝεοσουλτάνοΕρντογάν και το βαθύ κράτος της τουρκίας που δεν είναι εχθροί του, ούτε και ποιους και γιατί εννοούσε εχθρούς του.

Και αφού η διαδήλωση είχε ως κύρια αιτία τη διαφθορά που επικρατεί στον «Νότο» – κατά τους οπαδούς του Ως Δαμέ – ποια θέση είχε ένα άλλο πανό , αυτή τη φορά  στην τουρκική γλώσσα; Για να μας καταγγείλουν στους τούρκους, για να καλέσουν τους Τ/Κ σε κοινό αγώνα για να εναντιωθούν εναντίον της «Κυβέρνησης του Νότου» ή για να τους αποθαρρύνουν να συμβιώσουν με το «καθεστώς του Νότου» όπως το αποκάλεσε ο . . . νεωτεριστής ακαδημαϊκός Νίκος Τριμικλινιώτης ,μέλος της Κ.Ε. του  ΑΚΕΛ και φανατικός οπαδός και υποκινητής των ομογάλακτων του;

Στη συνέχεια είχαμε την θεατρινίστικη και αναρχική αφαίρεση μέρους του συρματοπλέγματος από τον Αστρομερίτη που τοποθετήθηκε από την Κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας  σε μια προσπάθεια να αναχαιτιστεί το λαθρεμπόριο ανθρώπων και προϊόντων που διεξαγόταν στην γύρω περιοχή και την επανατοποθέτησή του από τους διαδηλωτές γύρω από το κτήριο του Υπουργείου Εξωτερικών!

Οι διαδηλώσεις των «Ως δαμαί» με παραπέμπουν συνειρμικά στην εκδήλωση διαμαρτυρίας των Τ/Κ συμπατριωτών μας με αφορμή το πικ – νικ του Ερντογάν στην κατεχόμενη πόλη της Αμμοχώστου στις 15 Νοεμβρίου 2020, όπου χιλιάδες Τ/Κ  πολίτες, με επικεφαλής τον τέως  ηγέτη τους Μουσταφά Ακιντζί, διαδήλωναν με τάξη και υποδειγματική ευπρέπεια , σύμπνοια, αυτοπειθαρχία και αξιοπρέπεια εναντίον του Νεοσουλτάνου της Άγκυρας ΡετζέπΤαγίπΕρντογάν.

Αλήθεια, πού ήσαν κρυμμένοι τότε ,  αυτοί οι δραστήριοι και ανυπότακτοι ενεργοί πολίτες για να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους για την προκλητική αυτή ενέργεια του βαθέως τουρκικού κράτους και του εγκάθετού του στα κατεχόμενα ΕρσίνΤατάρ;

Να θυμίσω επίσης ότι ,  με πρόσχημα τα μέτρα και τα πρωτόκολλα για την αντιμετώπιση της πανδημίας,  ακυρώθηκαν τότε δύο εκδηλώσεις που προγραμμάτισε τόσο το ΑΚΕΛ  όσο και ο Δήμος Αμμοχώστου στο οδόφραγμα της Δερύνειας, εναντίον της επίσκεψης του ΙσλαμοφασίσταΕρντογάν.

Και τίθεται το εύλογο ερώτημα: πώς η κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας δεν εφαρμόζει επί των ημερών μας τα απαγορευτικά διατάγματαπου ισχύουν έκτοτε  και επιτρέπει τη διοργάνωση παρομοίων μαζικών  εκδηλώσεων;

Ποιο είναι το κριτήριο της απαγόρευσης ή  όχι μιας μαζικής εκδήλωσης και πού αρχίζουν και πού σταματούν τα μέτρα και τα υγειονομικά πρωτόκολλα;

Τέλος, σε μια ιστορική καμπή κατά την οποία η Κυπριακή Δημοκρατία οφείλει να διεξάγει αγώνα επιβίωσης και δίνει τη μάχη για αποτροπή της επιβολής της  λύσης δύο κρατών στην Κύπρο, οι αναφορές από οποιονδήποτε Ελληνοκύπριο για «Κυβέρνηση ή καθεστώς του Νότου» συνιστούν την Πέμπτη Φάλαγγα που διευκολύνει και συμπλέει με τη διχοτόμηση και την οριστική διαίρεση της Πατρίδας μας σε Βορρά και Νότο.

Και είναι απορίας άξιον γιατί μια πολιτική δύναμη, όπως το ΑΚΕΛ,  της οποίας μόνιμο σύνθημα καιπολιτική ήταν η επανένωση της Πατρίδας μας, ανέχεται με εκκωφαντική σιωπή και ένοχη συμπόρευση το σύνθημα για την «κυβέρνηση του Νότου» που εφηύραν οι οπαδοί της πλατφόρμας «Ως Δαμαί» χωρίς καν να αισθανθεί την ανάγκη να διαχωρίσει τις ευθύνες του.

Αυτή η παράλειψη του ΑΚΕΛ , σε συνδυασμό με την ποιότητα, το λεκτικό, την εικόνα και το περιεχόμενο των συνθημάτων – γραπτών και προφορικών – της « περίφημης»κίνησης των πολιτών που στεγάζεται κάτω από τον ανορθόγραφο τίτλο «Ως Δαμέ»,  επιφορτίζουν και επαυξάνουν τις ευθύνες του ΑΚΕΛ, ενός πολιτικού κόμματος που διαχρονικά είχε ως κύριο μέλημά του να αποφεύγει ακραίες και άτακτες εκδηλώσεις και συμπεριφορές .

Η οργή των πολιτών ενάντια στη διαφθορά, την υπόσκαψη αρχών και αξιών, τη φαυλότητα και την αναξιοκρατία, δεν μπορεί να εκδηλώνεται με πράξεις, ενέργειες, συνθήματα και νοοτροπίες που παραπέμπουν σε συνθήκες και εποχές  κοινωνικής  αποσταθεροποίησης και προσπάθειες επιβολής ενός κλίματος αναρχίας και άκρατου  λαϊκισμού.

Ως εδώ και μη παρέκει!

*Ελληνοκύπριος Πολίτης της Κυπριακής Δημοκρατίας.

 

Send this to a friend