Home ΛΑΡΝΑΚΑ Συνεχίζονται οι εργασίες για τα αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή Καμάρων – Βεργίνας
Συνεχίζονται οι εργασίες για τα αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή Καμάρων – Βεργίνας

Συνεχίζονται οι εργασίες για τα αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή Καμάρων – Βεργίνας

Συνεχίζονται οι εργασίες του Δήμου Λάρνακας σε συνεργασία με την Επαρχιακή Διοίκηση με στόχο την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων, στα πλαίσια των εισηγήσεων της τελικής μελέτης σχεδιασμού αντιπλημμυρικών έργων για την προστασία των οικιστικών ζωνών των Δήμων Λάρνακας και Αραδίππου, που βρίσκονται εντός της λεκάνης απορροής του ποταμού Καλού Χωριού.

Υπενθυμίζεται ότι στις 19 Οκτωβρίου ο Δήμος Λάρνακας προχώρησε στην κατεδάφιση της ανατολικής εξέδρας που βρίσκεται στην πρόσοψη του Μνημείου των Καμάρων, για διευκόλυνση της παροχέτευσης των νερών του καναλιού Καμάρων προς την αλυκή.

Τον περασμένο Ιούλιο η κοινοπραξία Διον. Τουμαζής και Συνεργάτες και Γ. Καραβοκύρης και Συνεργάτες Σύμβουλοι Μηχανικοί παρουσίασαν δημόσια τη μελέτη που ετοίμασαν για λογαριασμό της Επαρχιακής Διοίκησης Λάρνακας με τίτλο «Αντιπλημμυρικά έργα για προστασία των οικιστικών ζωνών των Δήμων Λάρνακας και Αραδίππου, που βρίσκονται εντός της λεκάνης απορροής του ποταμού Καλού Χωριού».

Πληροφορίες του ΚΥΠΕ αναφέρουν ότι ουσιαστικά αυτό που έγινε ήταν η παρουσίαση της Μελέτης Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον στην οποία περιλαμβάνεται όλο το σχέδιο αντιπλημμυρικής ασπίδας της περιοχής και απομένει η υλοποίηση των υποσχέσεων της κυβέρνησης για τη χρηματοδότηση των έργων η αξία των οποίων ανέρχεται στα 16 περίπου εκατομμύρια ευρώ.

Οι μελετητές εξέτασαν τέσσερα βασικά σενάρια για την επίλυση του προβλήματος αφού πρώτα εντόπισαν ως κύριες αιτίες των πλημμυρών που σημειώθηκαν στις 13 Δεκεμβρίου 2014, τα ανεπαρκή μεγέθη των ανοιγμάτων των γεφυριών, το σχήμα ζικ-ζακ του καναλιού μεταξύ της οδού Δρυάδων και της Λεωφόρου Λεμεσού και την πολύ μικρή κλίση του συγκεκριμένου καναλιού.

Τελικά, επιλέχθηκε ένα σενάριο χωρίς λίμνες κατακράτησης και τα προτεινόμενα έργα, έχουν σχεδιαστεί για περίοδο επαναφοράς 50 χρόνων, γεγονός που σημαίνει πως η πιθανότητα υπέρβασης και πλημμύρας θα είναι 1 στα 50 ή 2% υπό την προϋπόθεση ότι η συχνότητα της έντασης της βροχόπτωσης παραμένει ως έχει σήμερα.

Όπως περιγράφεται στη μελέτη ο ποταμός του Καλού Χωριού αποτελείται από τέσσερις κλάδους, τον κυρίως κλάδο του Καλού Χωριού, την περιοχή όπου βρίσκεται το εργοστάσιο Πελέτικο, τη βιομηχανική περιοχή Λάρνακας και τη βιομηχανική περιοχή Αραδίππου και κυρίως την οδό Πενταδακτύλου.

Οι τέσσερις κλάδοι ενώνονται έναντι της οδού Δρυάδων όπου σχηματίζεται ένα ενοποιημένοι υδατόρεμα το οποίο ακολουθεί το ζικ – ζακ κανάλι από μπετόν και καταλήγει στην αλυκή Λάρνακας μέσω του Μνημείου των Καμάρων.

Σύμφωνα με την μελέτη τα έργα που προτείνονται αφορούν μεταξύ άλλων τη διαπλάτυνση των γεφυρών που βρίσκονται στον αυτοκινητόδρομο στην περιοχή Καλού Χωριού και στην οδό Μυρμιδόνων, διαπλάτυνση του καναλιού που βρίσκεται προς την πάνω πλευρά της οδού Δρυάδων και αύξηση της διατομής της γέφυρας της οδού Δρυάδων.

Ακόμα προτείνεται η ομαλοποίηση του σχήματος του καναλιού που βρίσκεται μεταξύ της οδού Δρυάδων και της Λεωφόρου Λεμεσού, η διαπλάτυνση της γέφυρας της λεωφόρου Λεμεσού και ενοποίηση με την γέφυρα της οδού Λαρίσσης, αφαίρεση αναχωμάτων και μπάζων στο κανάλι που βρίσκεται προς την κάτω πλευρά της λεωφόρου Λεμεσού, δηλαδή προς το μέρος του μνημείου των Καμάρων και διεύρυνση των ανοιχτών χωμάτινων καναλιών στην περιοχή Πελέτικο και επένδυση τους με σκυρόδεμα.

Επίσης, στη μελέτη προτείνεται όπως κατασκευαστούν έργα στις γέφυρες της οδού Αλβανικού Έπους και κοντά στο σχολείο Βεργίνας, να γίνει διεύρυνση του ανοιχτού χωμάτινου καναλιού στη βιομηχανική περιοχή Λάρνακας, έργα στις γέφυρες της οδού Ανθέων και στις παρόδους της οδού Αγίας Άννας και ενίσχυση του δικτύου με οχετό από τη λεωφόρο Ελλάδος μέχρι την οδό Αρχιεπισκόπου Παϊδίου.

Ακόμα γίνεται εισήγηση όπως γίνει διεύρυνση του ανοικτού χωμάτινου καναλιού και επένδυση με σκυρόδεμα από τον οδό Αρχιεπισκόπου Παϊσίου μέχρι την οδό Ανθέων, δημιουργία νέου καναλιού ανατολικά του σχολείου Βεργίνας και να γίνει μετατόπιση της οδού Λαρίσσης ώστε να εφάπτεται με τη λεωφόρο Λεμεσού.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τους μελετητές δεν προβλέπονται οποιεσδήποτε παρεμβάσεις στην αλυκή ούτε στο Μνημείο των Καμάρων, αλλά αντίθετα προτείνεται η αποκατάσταση του χώρου ανάντη (βόρεια) του Μνημείου των Καμάρων στην αρχική του μορφή, αφαιρώντας τα αναχώματα και επιτρέποντας στις απορροές του ποταμού να εισέρχονται στην αλυκή από πολλά ανοίγματα.

Με τον τρόπο αυτό, αναφέρουν οι μελετητές, μειώνεται η καταπόνηση του Μνημείου από την δύναμη που ασκεί σε αυτό η ροή του ποταμού.

Υπενθυμίζεται ότι στις 13 Δεκεμβρίου 2014 υπήρξαν καταρρακτώδεις βροχές με αποτέλεσμα πλημμύρα να πλήξει την περιοχή Καμάρων, ενώ δύο χρόνια αργότερα τη 1η Νοεμβρίου 2016 υπήρξε στην ίδια περιοχή και πάλι πλημμύρα αλλά μικρότερης έντασης.

Σημειώνεται ότι το συνολικό ύψος των ζημιών που προκλήθηκαν σε ακίνητα, αυτοκίνητα και επιχειρήσεις από τις πλημμύρες της 13ης Δεκεμβρίου του 2014 ανήλθε στο 1,1 εκατομμύρια ευρώ.

Συγκεκριμένα στο μισό εκατομμύριο ευρώ ανήλθαν οι ζημιές σε ακίνητα, στις 300 χιλιάδες οι ζημιές σε αυτοκίνητα και άλλες 300 χιλιάδες ευρώ ήταν οι ζημιές που υπέστησαν οι επιχειρήσεις.

Send this to a friend