Home ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΑΝ: Στόχος η δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος μάθησης
ΥΠΑΝ: Στόχος η δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος μάθησης

ΥΠΑΝ: Στόχος η δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος μάθησης

Στοχεύουμε στη δημιουργία ενός ασφαλούς, σύγχρονου και λειτουργικού περιβάλλοντος μάθησης σε όλα τα σχολεία μας, ώστε ο χρόνος παραμονής στο σχολείο να είναι δημιουργικός, παραγωγικός και ευχάριστος, τόνισε η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Δρ Αθηνά Μιχαηλίδου, σε χαιρετισμό της στην «Έναρξη εργασιών συλλογής και διαφύλαξης των εκπαιδευτικών και πολιτιστικών θησαυρών του Λυκείου Παλουριώτισσας μέσα από τη δημιουργία ιστορικού αρχείου και σχολικού μουσείου».

«Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη που βρίσκομαι σήμερα εδώ, στο Λύκειο Παλουριώτισσας, σε ένα από τα ιστορικά εκπαιδευτήρια του τόπου μας. Σε ένα σχολείο που διαδραμάτισε και διαδραματίζει σημαντικό μορφωτικό και εκπαιδευτικό ρόλο, συνυφαίνοντας τη λειτουργία του τόσο με την προαγωγή της εκπαίδευσης στον τόπο μας όσο και με τη διαφύλαξη της εθνικής, της ιστορικής και της πολιτιστικής μας ταυτότητας», πρόσθεσε.

Το Λύκειο Παλουριώτισσας, συνέχισε η κ. Μιχαηλίδου, διαχρονικά υποδέχθηκε και ανέδειξε σπουδαίους εκπαιδευτικούς, μαθητές και μαθήτριες, οι οποίοι/ες ξεχώρισαν για τις επιδόσεις, το ήθος, και τη δράση τους, καθώς και την ιδιαίτερη συνδρομή τους στην πρόοδο της κοινωνίας και στους αγώνες της πατρίδας μας για ελευθερία.

«Η τοποθεσία του σχολείου, άλλωστε, σε μια από τις πλέον ακριτικές περιοχές της πατρίδας μας, το συνδέει στενά με τις δοκιμασίες που προέκυψαν πριν αλλά και μετά τα τραγικά γεγονότα που σημάδεψαν την πατρίδα μας, το 1974», σημείωσε.

Όπως είπε, «αυτήν ακριβώς τη σημαίνουσα προσφορά και την πολύπλευρη συμβολή του σχολείου στην ιστορική και πνευματική ζωή του τόπου μας, αναδεικνύουν οι εργασίες συλλογής και διαφύλαξης των εκπαιδευτικών και πολιτιστικών θησαυρών του, μέσα από τη δημιουργία ιστορικού αρχείου και μουσείου».

Ήδη, ανέφερε η κ. Μιχαηλίδου, μέσα από τη συνεργασία της Διεύθυνσης του σχολείου, της αρμόδιας επιτροπής αρχείου και μουσείου, των καθηγητών φωτογραφικής τέχνης και των υπόλοιπων ειδικευμένων συνεργατών με το Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών, προχωρεί εντατικά η διάσωση, η συγκέντρωση, η καταγραφή, η ταξινόμηση, η συντήρηση και η ψηφιοποίηση του έντυπου, του φωτογραφικού και άλλου υλικού του σχολείου.

Πρόσθεσε ότι η επιστάμενη αυτή προσπάθεια, φέρνει σταδιακά στο φως τις πολύτιμες συλλογές αρχαιολογικών ευρημάτων, λαϊκής τέχνης, ζωγραφικών πινάκων και χαρακτικών που διαθέτει το Λύκειο Παλουριώτισσας, με ταυτόχρονη δημιουργία ενός αρχειακού χώρου για ασφαλή φύλαξη όλου αυτού του πολύτιμου υλικού.

Με τον τρόπο αυτό, συνέχισε η Υπουργός Παιδείας, ο μοναδικός αυτός πλούτος γίνεται προσβάσιμος και αξιοποιήσιμος, όχι μόνο για την εκπαιδευτική και μαθητική  κοινότητα του σχολείου, αλλά και για το ευρύ κοινό, για εκπαιδευτικούς, ακαδημαϊκούς, ερευνητές, μελετητές ή και λάτρεις της ιστορίας μας.

Ανέφερε, παράλληλα, ότι ιδιαίτερα σημαντικό είναι το εργαστήριο ψηφιοποίησης που δημιουργήθηκε στο σχολείο από το Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών, αφού αυτό συμβάλλει καθοριστικά στην  υλοποίηση του μεγάλου στόχου που έχει τεθεί, μέσα και από το Πρόγραμμα Διακυβέρνησης, για τη δημιουργία Αρχείου και, κατ’ επέκταση, Μουσείου Ιστορίας της Κυπριακής Εκπαίδευσης, με σκοπό τη διάσωση και προβολή του αρχειακού πλούτου που διαθέτουν άλλα ιστορικά σχολεία της Κύπρου.

«Η δουλειά που με ζήλο επιτελείται αυτή την περίοδο στο Λύκειο Παλουριώτισσας, αφήνει ως πολύτιμη κληρονομιά τη γνώση και την κατανόηση του ιστορικού μας γίγνεσθαι, συντελώντας στην κατάκτηση της πολιτικής, της πολιτιστικής, της εθνικής και της κοινωνικής αυτοσυνειδησίας. Ως Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, θέτουμε ως στόχο να αναδείξουμε και να αξιοποιήσουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό αυτή την πολύτιμη κληρονομιά, μεταλαμπαδεύοντάς την στα παιδιά μας, στους νέους και στις νέες μας, στον κάθε πολίτη ξεχωριστά», συμπλήρωσε.

Προς την κατεύθυνση αυτή, είπε η κ. Μιχαηλίδου, «στο πλαίσιο της ευρύτερης εκπαιδευτικής πολιτικής μας και αναγνωρίζοντας την αξία και τη σημασία της λειτουργίας του ακριτικού Λυκείου Παλουριώτισσας, προτεραιότητα μας είναι διαφυλάξουμε και να προβάλουμε τον μεγάλης εθνικής, πνευματικής και πολιτιστικής σημασίας πλούτο που διαθέτει».

«Ως εκ τούτου, η δημιουργία ενός σύγχρονου Μουσείου, το οποίο θα πληροί όλες τις μουσειακές και εκπαιδευτικές προδιαγραφές, θα στηριχθεί με κάθε δυνατό τρόπο από το Υπουργείο μας. Την ίδια στιγμή, αποτελεί μέλημά μας να διαφυλάξουμε τη συνέχιση και αναβάθμιση της προσφοράς του Λυκείου Παλουριώτισσας, ως σχολείου Μέσης Εκπαίδευσης. Στοχεύουμε στη δημιουργία ενός ασφαλούς, σύγχρονου και λειτουργικού περιβάλλοντος μάθησης σε όλα τα σχολεία μας, ώστε ο χρόνος παραμονής στο σχολείο να είναι δημιουργικός, παραγωγικός και ευχάριστος», σημείωσε.

Είναι στο πλαίσιο αυτό, είπε η Υπουργός, «που παραμένουμε προσηλωμένοι στην υλοποίηση της συνεκτικής πολιτικής που υιοθετεί η Κυβέρνηση για την Παιδεία και την εφαρμογή των σχεδιασμών μας ως Υπουργείο, σε αγαστή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς».

Η κ. Μιχαηλίδου συνεχάρη τη Διεύθυνση, το εκπαιδευτικό και άλλο προσωπικό του σχολείου για το έργο που επιτελούν.

«Ιδιαίτερα θέλω να εκφράσω τα συγχαρητήριά μου για την πρωτοβουλία, την επιμονή και τη θέληση που επιδεικνύουν μαζί με τους υπόλοιπους συνεργάτες και το Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών, για την υλοποίηση του εγχειρήματος της συλλογής και διαφύλαξης των εκπαιδευτικών, πολιτιστικών και ιστορικών θησαυρών του Λυκείου», είπε.

Απευθυνόμενη στους και στις εκπαιδευτικούς και στους μαθητές/τριες, η κ. Μιχαηλίδου τόνισε ότι η υπηρεσία και η φοίτησή τους, αντίστοιχα, σε αυτό εδώ το ιστορικό σχολείο, αποτελεί μεγάλη τιμή.

«Είμαι βέβαιη ότι αυτή η περηφάνια που δικαίως νιώθετε, θα αποτελέσει για εσάς ένα ακόμη κίνητρο, το οποίο, όπως και το όραμα των ιδρυτών, των ευεργετών και των μεγάλων δασκάλων του σχολείου, θα σας ωθήσει να συμβάλετε, με τις ενέργειες και τη δραστηριοποίησή σας, στην πρόοδο της κοινωνίας μας και την ευημερία της πατρίδας μας», κατέληξε.

Send this to a friend