Home ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΠΟΨΕΙΣ Γιάννα Νικολάου: Επιτακτική ανάγκη δημιουργίας προπονητικού κέντρου στο Αθλητικό Σχολείο της πόλης
Γιάννα Νικολάου: Επιτακτική ανάγκη δημιουργίας προπονητικού κέντρου στο Αθλητικό Σχολείο της πόλης

Γιάννα Νικολάου: Επιτακτική ανάγκη δημιουργίας προπονητικού κέντρου στο Αθλητικό Σχολείο της πόλης

της Γιάννας Νικολάου

Υποψήφια Σχολική Έφορος Λάρνακας (Λάρνακα, Λιβάδια, Ορόκλινη) BSc, MA, PhD

Η Λάρνακα τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε μια φάση δυναμικής ανάπτυξης, αγγίζοντας όλους τους τομείς της κοινωνικής και οικονομικής ζωής. Η πόλη εκσυγχρονίζεται, διατηρώντας παράλληλα την αυθεντικότητά της και προσφέροντας ένα ελκυστικό περιβάλλον για κατοίκους, επισκέπτες και επενδυτές.

Σημαντικοί παράγοντες αυτής της ανάπτυξης, παραμένουν ο Αθλητισμός και η Παιδεία, καθοριστικοί κρίκοι  της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής ζωής που  συμβάλουν με τη σειρά τους στην  ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας.

Στο πλαίσιο λοιπόν αυτής της ανάπτυξης, αποτελεί ισχυρή πεποίθηση μου ότι, η δημιουργία και αναβάθμιση των τομέων αυτών, θα προσφέρει ανεκτίμητα οφέλη στην τοπική κοινωνία. Η  δημιουργία  ενός σύγχρονου και κατάλληλα εξοπλισμένου προπονητικού κέντρου,στους διαθέσιμους χώρους των  αθλητικών σχολείων της Λάρνακας,αποτελεί πρώτιστη  απαίτηση όλων των κατοίκων της πόλης μας. Και   μπορώ με βεβαιότητα να σας διαβεβαιώσω για αυτό,βασισμένη τόσο στην επιστημονική μου κατάρτιση όσο και στην 25χρονη επαγγελματική εμπλοκή μου με  αυτούς τους τομείς.Η προσθήκη ενός τέτοιου έργου θα συμβάλει αναντίλεκτα τα μέγιστα  στην πόλη προσφέροντας πολλαπλά οφέλη.

Ο  θεσμός του Αθλητικού Σχολείου λειτούργησε για πρώτη φορά στη Κύπρο την σχολική περίοδο 2006 – 2007 με την δημιουργία Αθλητικών Τμημάτων στην Λευκωσία και στην Λεμεσό. Την σχολική περίοδο 2015 – 2016 λειτούργησαν Αθλητικά Λύκεια και στις άλλες Επαρχίες της Κύπρου και στην σχολική περίοδο 2016 – 2017 καθιερώθηκε ο θεσμός του Αθλητικού Γυμνασίου σε όλες τις επαρχίες.

Στην Λάρνακα τα Αθλητικά Σχολεία εδρεύουν στο Γυμνάσιο και Λύκειο Βεργίνας,αντίστοιχα.

Τα αποτελέσματα και οι επιτυχίες των μαθητών/αθλητών όλα αυτά τα χρόνια αποδεικνύουν περίτρανα την σημαντικότητα του θεσμού αυτού και ταυτόχρονα, καταδεικνύουν την ανάγκη για περαιτέρω εναρμόνιση του θεσμού με τις σύγχρονες εκπαιδευτικές και αθλητικές απαιτήσεις.

Το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης (ΚΕΕΑ) του Παιδαγωγικού  Ινστιτούτου Κύπρου, το 2019, έχει διεξάγει διαμορφωτική αξιολόγηση του Θεσμού των Αθλητικών σχολείων με στόχο την ανατροφοδότηση του Υπουργείο Παιδείας Αθλητισμού και Νεολαίας για βελτίωση και εξ χρονισμό του Θεσμού. Από την έρευνα εξάχθηκαν σημαντικές πληροφορίες τόσο θετικές όσο και αρνητικές.

Σημαντική αρνητική διαπίστωση είναι ότι ο θεσμός φαίνεται να υστερεί στις κατάλληλες προπονητικές εγκαταστάσεις, όπως γήπεδα, πισίνες, γυμναστήρια και αποδυτήρια. Μόνο το 37% των μαθητών, το 48% των προπονητών και έξι στους εννέα συντονιστές θεωρούν τις αθλητικές εγκαταστάσεις κατάλληλες για προπόνηση.

Ελλείψεις επίσης καταγράφονται και στον αθλητικό εξοπλισμό. Κατά συνέπεια, είναι καθολικό το αίτημα των συμμετεχόντων για αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής, αφού ουσιαστικά οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις αδυνατούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες προπόνησης, εκπαίδευσης και ανάπτυξης για υλοποίηση των στόχων όπως αυτοί ορίζονται στην λειτουργία των Αθλητικών σχολείων.

Οι μαθητές των Αθλητικών Σχολείων της Λάρνακας για να μπορέσουν να προπονηθούν σε υποφερτές συνθήκες κατά τη διάρκεια της φοίτησης τους, πρέπει να χρησιμοποιούν άλλους χώρους εκτός του σχολικού τους περιβάλλοντος. Οι μαθητές/αθλητές είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν 8 διαφορετικά σημεία προπόνησης για τα 13 αθλήματα που λειτουργούν στην Λάρνακα.

Σχεδόν σε όλα τα σημεία παρατηρούνται ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή τους

Το πρόβλημα επεκτείνεται και στην άφιξη των μαθητών το πρωί στους χώρους προπόνησης αφού αρκετά παιδιά προέρχονται από την Επαρχία και δεν υπάρχει η κατάλληλη συγκοινωνία των λεωφορείων που να τους εξυπηρετεί. Επίσης, λόγω της μετακίνησης – επαναφοράς των μαθητών στο σχολείο μετά το πέρας της προπόνησης, υπάρχει ένα  μεγάλο οικονομικό κόστος. Ταυτόχρονα η απώλεια προπονητικού χρόνου λόγω ακριβώς αυτής της μετακίνησης έχει το δικό της σημαντικό κόστος.

Εδώ θέλω να αναφέρω ότι τόσο το τμήμα της Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Υπουργείου Παιδείας Αθλητισμού και Νεολαίας, όσο και οι συντονιστές των δύο Αθλητικών Σχολείων της πόλης υπέρβαλαν εαυτό για το πρόγραμμα και τη λειτουργία του θεσμού και ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας του οφείλεται σε αυτούς. Η αδυναμία όμως των αθλητικών εγκαταστάσεων του Σχολείου είναι ένα θέμα που καλούνται να επιλύσουν βρίσκοντας άλλους χώρους ώστε να εξασφαλίσουν στα παιδιά μας τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Πλέον έχει ωριμάσει ο χρόνος για την  δημιουργία ενός προπονητικού κέντρου στους διαθέσιμους χώρους του Λυκείου και Γυμνασίου Βεργίνας, όπου θα εξυπηρετούνται τόσο τα ΑθλητικάΣχολεία όσο και οι  μαθητές των δύο σχολείων κατά τον πρωινό χρόνο. Τα απογεύματα θα μπορούν οι εγκαταστάσεις αυτές να χρησιμοποιούνται από τα Σωματεία και τους Συλλόγους της πόλης καθώς επίσης για μαζική άθληση των Λαρνακέωνμέσω των προγραμμάτων ΑΓΟ του Κυπριακού Οργανισμού Αθλητισμού.

Για τη δημιουργία του προπονητικού κέντρου υπάρχει μεγάλος διαθέσιμος χώρος στο Λύκειο Βεργίνας που μπορεί να στεγάσει ένα σύγχρονο πολυπροπονητήριο που είμαι σίγουρη πως η Σχολική Εφορεία Λάρνακας θα το διαθέσει με χαρά.

Το εν λόγω προπονητικό κέντρο θα μπορούσε να αρχίσει με την αναβάθμιση του υφιστάμενου κλειστού γηπέδου του σχολείου και σταδιακά να δημιουργούνται χώροι για την ενόργανη και ρυθμική γυμναστική, τις πολεμικές τέχνες, 2 γήπεδα πολλαπλής χρήσης, γήπεδο futsal και ότι άλλο θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες του θεσμού του Αθλητικού Σχολείου και γενικότερα της πόλης μας.

Τα οφέλη από τη δημιουργία ενός σύγχρονου προπονητικού κέντρου είναι αναρίθμητα όσον αφορά τους μαθητές και αθλητές μας. Επιγραμματικά αναφέρω: την βελτίωση αθλητικών επιδόσεων, μείωση κινδύνου τραυματισμών,  ενίσχυση ψυχικής υγείας καλλιέργεια πνεύματος αθλητικής άμιλλας μέσα από τη διοργάνωση αγώνων,  δυνατότητα αναγνώρισης αθλητικών ταλέντων, ενασχόληση των παιδιών με ποικιλία αθλημάτων, προσέλκυση περισσοτέρων αθλητών στο θεσμό και άλλα πολλά.

Μια σύγχρονη και σταδιακά αναπτυσσόμενη πόλη όπως είναι η Λάρνακα, με τη δημιουργία του προπονητικού αυτού κέντρου, που κατά τον απογευματινό χρόνο θα χρησιμοποιείται από Συλλόγους και Σωματεία και προγράμματα μαζικής άθλησης δε θα έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες θέτοντας γερές βάσεις στον αθλητισμό και την εκπαίδευση.

Ο μαζικός αθλητισμός από την μια διαδραματίζει καίριο ρόλο στην ευημερία και την ανάπτυξη των δήμων, προσφέροντας οφέλη σε πολλαπλά επίπεδα, τόσο για την υγεία και την ποιότητα ζωής τους, όσο και για την κοινωνική συνοχή και την οικονομική ανάπτυξη και από την άλλη η ενασχόληση των παιδιών με τον αθλητισμό μέσω των αθλητικών σωματείων  αποτελεί μια πολύτιμη εμπειρία που συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξή τους. Η άθληση προσφέρει οφέλη που αγγίζουν τόσο τη σωματική και ψυχική τους υγεία όσο και την κοινωνική και εκπαιδευτική τους ανάπτυξη. Είναι ουσιαστικά μια επένδυση για το μέλλον και οι βάσεις για μια ευτυχισμένη ενήλικη ζωή.

Η εισήγηση μου λοιπόν είναι, το συντομότερο δυνατό, η τροχοδρόμηση της κατασκευής ενός σύγχρονου προπονητικού κέντρου στα Αθλητικά Σχολεία της Λάρνακας, το οποίο θα αποτελεί επένδυση που μόνο θετικό αντίκτυπο θα έχει στην εκπαίδευση, τον αθλητισμό και γενικά στην τοπική κοινωνία.

Καιρός είναι λοιπόν η Σχολική Εφορεία Λάρνακας, να προωθήσει και να ζητήσει τη  δημιουργία του προπονητικού αυτού κέντρου σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας Αθλητισμού και Νεολαίας και τον Κυπριακό Οργανισμό Αθλητισμού…

Γιάννα Νικολάου                                                                                                                                     

Υποψήφια Σχολική Έφορος Λάρνακας (Λάρνακα, Λιβάδια, Ορόκλινη) BSc, MA, PhD

Διευθύντρια Ανοικτού Σχολείου Δήμου Λάρνακας

Υπεύθυνη Πολυδύναμου Πολυχώρου Κοινωνικής Πρόνοιας και Απασχόλησης

Send this to a friend