Home ΠΡΟΣΩΠΑ Άγγελος Χατζηχαραλάμπους, διευθυντής του Σ.Α. Λάρνακας: «Θα είμαστε έτοιμοι τον Ιούλιο του 2024»
Άγγελος Χατζηχαραλάμπους, διευθυντής του Σ.Α. Λάρνακας: «Θα είμαστε έτοιμοι τον Ιούλιο του 2024»

Άγγελος Χατζηχαραλάμπους, διευθυντής του Σ.Α. Λάρνακας: «Θα είμαστε έτοιμοι τον Ιούλιο του 2024»

ΓΡΑΦΕΙ ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ     

Έτοιμος θα είναι ο Επαρχιακός Οργανισμός Αυτοδιοίκησης (ΕΟΑ) την 1η Ιουλίου 2024, ώστε ν’ ανταποκριθεί στην αποστολή του εν’ όψει της μεταρρύθμισης που θα γίνει στην τοπική αυτοδιοίκηση. Ο διευθυντής του Συμβουλίου Αποχετεύσεων Λάρνακας (ΣΑΛ) και διαχειριστής του Επαρχιακού Συντονιστικού Συμβουλίου Άγγελος Χατζηχαραλάμπους, παραχώρησε συνέντευξη, κατά την οποία ενημερώνει το κοινό για όλες τις αλλαγές, που θα σημειωθούν με την μεταρρύθμιση που έπεται σ’ έναν χρόνο από σήμερα.

Αναφέρεται με λεπτομέρειες στη λειτουργία του ΕΟΑ, καθώς και στον ρόλο που θα έχει το ΣΑΛ στην μεταρρύθμιση.

– Η μεταρρύθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι προ των πυλών. Μπορείτε κ.Χατζηχαραλάμπους ν’ αναφέρετε συνοπτικά τι προβλέπει η νομοθεσία σε σχέση με τη δημιουργία των επαρχιακών οργανισμών αυτοδιοίκησης;

«Για την υλοποίηση της μεταρρύθμισης στην τοπική αυτοδιοίκηση, η Βουλή ψήφισε τρία νομοθετήματα, για την συνένωση των δήμων, για την συμπλεγματοποίηση των κοινοτήτων και για την δημιουργία των επαρχιακών οργανισμών αυτοδιοίκησης.

Το τρίτο νομοθέτημα αφορά την δημιουργία πέντε επαρχιακών οργανισμών αυτοδιοίκησης, σύμφωνα με το Νόμο 37(I)/2022, που θα έχουν την ευθύνη για την αποχέτευση λυμάτων και ομβρίων υδάτων, την ύδρευση, την αδειοδότηση της ανάπτυξης                                                           (έκδοση πολεοδομικών και οικοδομικών αδειών) και την εκμετάλλευση και διαχείριση των στερεών αποβλήτων».

– Τι σημαίνει η μεταρρύθμιση για τον νέο οργανισμό και για τον πολίτη;

«Σήμερα υπάρχουν αρκετά προβλήματα λόγω έλλειψης εξειδίκευσης και πόρων, εξαιτίας διασκορπισμού των αρμοδιοτήτων. Οι διαδικασίες σε αρκετές περιπτώσεις είναι χρονοβόρες και αναποτελεσματικές. Ως εκ τούτου, με τη δημιουργία του επαρχιακού οργανισμού αυτοδιοίκησης πιστεύεται ότι θα βελτιωθεί σημαντικά η καθημερινότητα του πολίτη και θα επιφέρει μεγάλα και σημαντικά οφέλη στην οικονομία της πόλης και της επαρχίας μας. Σ’ επίπεδο οργανισμού επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακας σ’ έξοδα λειτουργίας, συντήρησης και διοίκησης, έκδοση πολεοδομικών και οικοδομικών αδειών από τον ίδιο φορέα, διευκόλυνση ψηφιοποίησης κι επενδύσεων για ηλεκτρονική διακυβέρνηση, εξειδίκευση στις κύριες δραστηριότητες ύδρευσης, αποχέτευσης, διαχείρισης στερεών αποβλήτων και αδειοδότησης ανάπτυξης. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα ο πολίτης να κερδίζει καλύτερη, γρηγορότερη και ποιοτικότερη εξυπηρέτηση, περισσότερη διαφάνεια και λογοδοσία καθώς και ισότιμη μεταχείριση».

  • Ποιος είναι ο ρόλος του Συμβουλίου Αποχετεύσεων Λάρνακας στην μεταρρύθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης;

«Είναι ουσιώδης, αφού συμμετέχει ενεργά στις εργασίες του Προσωρινού Συντονιστικού Συμβουλίου της επαρχίας Λάρνακας (ΠΣΣ). Το ΠΣΣ συστάθηκε σύμφωνα με το Νόμο, καθώς και οι ομάδες εργασίας που καθορίστηκαν, προκειμένου να βοηθήσουν στην υλοποίηση του έργου που λέγεται μεταρρύθμιση. Έχω αναλάβει διαχειριστής του έργου, ρόλος ο οποίος μου έχει ανατεθεί από το ΠΣΣ Λάρνακας για  τον συντονισμό και την παρακολούθηση όλων των ενεργειών που πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το καλοκαίρι του 2024. Για επίτευξη των στόχων μας συνεργάζομαι στενά με το Προσωρινό Συντονιστικό Συμβούλιο Λάρνακας, με το Υπουργείο Εσωτερικών και την Κεντρική Συμβουλευτική Επιτροπή».

– Ποιες ενέργειες έγιναν μέχρι σήμερα;

«Για τη διαχείριση του όλου έργου καθορίστηκε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εργασιών, το οποίο βασίζεται σ’ επτά πυλώνες. Για κάθε πυλώνα έχει καθοριστεί ομάδα εργασίας, η οποία διαχειρίζεται τα αντίστοιχα θέματα. Για τη δημιουργία προσωρινών οργάνων συστάθηκε το Προσωρινό Συντονιστικό Συμβούλιο και η Κεντρική Συμβουλευτική Επιτροπή. Έχει ετοιμαστεί το χρονοδιάγραμμα εργασιών και η θεματολογία συναντήσεων. Για τη δομή, στελέχωση οργανισμού και θέματα προσωπικού, διαμορφώθηκε η οργανωτική δομή του νέου οργανισμού και παρουσιάστηκε στο προσωπικό. Ήδη έχουν καταρτιστεί πρότυπα προσχέδια σχεδίων υπηρεσίας, ενώ έγινε εκτίμηση ανάγκης σε προσωπικό για κάλυψη των αναγκών του ΕΟΑ με βάση τα όρια ευθύνης. Για τα οικονομικά θέματα και τις διαχειριστικές μελέτες, έχει καταρτιστεί προσχέδιο προϋπολογισμού του νέου οργανισμού, ετοιμάστηκαν οικονομικές προβλέψεις για τα πρώτα έτη λειτουργίας, ενώ ολοκληρώθηκε και η ενοποίηση λογισμικών συστημάτων των υπό συνένωση οργανισμών. Σε σχέση με την ενοποίηση των λειτουργικών συστημάτων (μηχανογράφηση), έγινε καταγραφή των υφιστάμενων συστημάτων καθώς και μελέτη και αξιολόγηση ενοποίησης υφιστάμενων συστημάτων. Είναι, δε, σε εξέλιξη η ενοποίηση των συστημάτων λειτουργίας των οργανισμών (ΣΑΛ -ΣΥΛ). Αναφορικά με τη στέγαση των υπηρεσιών του νέου οργανισμού, αποφασίστηκε κι εφαρμόζεται η αξιοποίηση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων ΣΑΛ – ΣΥΛ και υπάρχει πιθανότητα ενοικίασης χώρου για στέγαση του Τομέα Αδειοδότησης της Ανάπτυξης. Παράλληλα, ετοιμάζονται οι κανονισμοί λειτουργίας του νέου Επαρχιακού Οργανισμού Αυτοδιοίκησης και ξεκίνησε σταδιακά η εφαρμογή διαφόρων ενεργειών για την ομαλή ένταξη και προσαρμογή του προσωπικού στον νέο οργανισμό. Τέλος, γίνονται και διάφορες ενέργειες για διάχυση πληροφόρησης στους πολίτες».

– Ποιες είναι οι αρμοδιότητες του Προσωρινού Συντονιστικού Συμβουλίου;

«Το ΠΣΣ προνοείται από το νόμο και έχει την αρμοδιότητα για κατάρτιση σχεδίου για τον προϋπολογισμό, την εκπόνηση της νέας οργανωτικής δομής και την αντιμετώπιση οποιουδήποτε ζητήματος αφορά την μεταβατική περίοδο μέχρι την σύσταση και την λειτουργία του ΕΟΑ. Επίσης, συγκροτήθηκε η Κεντρική Συμβουλευτική Επιτροπή (ΚΣΕ), υπό την προεδρία του Γενικού Διευθυντή του Υπουργείου Εσωτερικών, στην οποία συμμετέχουν ο πρόεδρος της Ένωσης Δήμων και ο πρόεδρος της Ένωσης Κοινοτήτων. Η ΚΣΕ έχει αρμοδιότητα να εγκρίνει τις εισηγήσεις των ΠΣΣ των επαρχιών, να συντονίζει και να υποβοηθά το έργο των ΠΣΣ και να διατυπώνει προτάσεις και συστάσεις προς τα ΠΣΣ αναφορικά με θέματα που κρίνει αναγκαία. Παράλληλα, συγκροτήθηκαν ομάδες εργασίας οι οποίες επιλαμβάνονται θεμάτων όπως η δομή, η στελέχωση και θέματα προσωπικού, ο προϋπολογισμός, τα μηχανογραφικά συστήματα, η εκπαίδευση, η διαχείριση αλλαγής, η επικοινωνία και η διάχυση πληροφόρησης, οι κτηριακές εγκαταστάσεις και η τροποποίηση της νομοθεσίας».

– Ποιο είναι το όραμα σας για τον νέο Οργανισμό;

«Το όραμα είναι η δημιουργία ενός πράσινου, σύγχρονου, αποτελεσματικού, ευέλικτου και αξιόπιστου Οργανισμού, που θα παρέχει άμεση, ισότιμη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση στους πολίτες, θα ικανοποιεί τις ανάγκες τους και παράλληλα θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής τους. Ο κύριος στόχος του ΕΟΑ είναι η δημιουργία εξειδικευμένου, αποτελεσματικού, σωστά δομημένου και στελεχωμένου δημόσιου οργανισμού, που θα έχει την απαιτούμενη τεχνογνωσία, βαρύτητα και αξιοπιστία για να προσφέρει απρόσκοπτα ποιοτικές υπηρεσίες ύδρευσης, αποχέτευσης, διαχείρισης στερεών αποβλήτων και αδειοδότησης της ανάπτυξης, ώστε ο πολίτης να αποκομίζει αξία».

  • Πώς αναμένεται ο νέος Οργανισμός να βελτιώσει την αποτελεσματικότητά του στην παροχή υπηρεσιών;

«Αναντίλεκτα θα υπάρξουν συνέργειες σε διοικητικά θέματα και σε θέματα που αφορούν την οικονομική διαχείριση του Οργανισμού, καθώς επίσης και στις κτηριακές εγκαταστάσεις, υποδομές και όχι μόνο, ώστε να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητά του, με συνεπακόλουθο να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας. Θα δοθεί έμφαση στον ανασχεδιασμό των διαδικασιών, στην εξειδίκευση και στην τεχνογνωσία, θα αξιοποιηθούν σύγχρονα μηχανογραφικά συστήματα, θα δημιουργηθεί η κατάλληλη οργανωτική δομή και συνάμα θα εφαρμοστούν σύγχρονες μέθοδοι διοίκησης».

 

Send this to a friend