Home ΛΑΡΝΑΚΑ Συζήτηση για την τοποθέτηση ή όχι ηχοπετασμάτων στον αυτοκινητόδρομο Ριζοελιάς
Συζήτηση για την τοποθέτηση ή όχι ηχοπετασμάτων στον αυτοκινητόδρομο Ριζοελιάς

Συζήτηση για την τοποθέτηση ή όχι ηχοπετασμάτων στον αυτοκινητόδρομο Ριζοελιάς

ΓΡΑΦΕΙ o ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ

Τα αποτελέσματα του τέταρτου γύρου στρατηγικής χαρτογράφησης θορύβου στο πολεοδομικό συγκρότημα Λάρνακας, θα καταδείξουν την αναγκαιότητα τοποθέτησης ή όχι ηχοπετασμάτων, στον αυτοκινητόδρομο Ριζοελιάς – Λάρνακας.

Σ’ επιστολή του ο υπουργός Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Καδής, ο οποίος απαντούσε σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Λάρνακας Χρίστου Ορφανίδη, αναφέρει ότι είναι σ’ εξέλιξη η εκπόνηση του τέταρτου γύρου στρατηγικής χαρτογράφησης θορύβου στο πολεοδομικό συγκρότημα Λάρνακας, για το οποίο τον Ιανουάριο του 2022 είχαν πραγματοποιηθεί μετρήσεις θορύβου, για τις οδικές και αεροπορικές μεταφορές καθώς και για τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις.

«Για τον υπολογισμό του θορύβου από τις οδικές μεταφορές χρησιμοποιείται η μεθοδολογία CNOSSOS, σύμφωνα με το Παράρτημα III των περί Αξιολόγησης και Διαχείρισης του Περιβαλλοντικού Θορύβου Νόμων του 2004 έως 2022.

Οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν φέτος το φθινόπωρο», τονίζει ο κ. Καδής.

Από την πλευρά του, ο βουλευτής Χρ. Ορφανίδης στην επιστολή που απέστειλε στη Βουλή των Αντιπροσώπων, ζητώντας κοινοβουλευτική ενημέρωση για το θέμα, ανέφερε ότι το Κοινοτικό Συμβούλιο Ορόκλινης εδώ και αρκετά χρόνια έχει υποβάλει αίτημα, αναφορικά με την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων στον αυτοκινητόδρομο Ριζοελίας – Αγίας Νάπας.

Τόνισε, επίσης, ότι η ανάγκη τοποθέτησης ηχοπετασμάτων κρίνεται επιτακτική, λόγω της μεγάλης οικιστικής ανάπτυξης που παρουσιάζει η περιοχή της Ορόκλινης (και κατ’ επέκταση της Πύλας) τα τελευταία χρόνια, υποστηρίζοντας ότι η υψηλή ηχορύπανση που προκαλείται από τον αυτοκινητόδρομο ταλαιπωρεί τους κατοίκους και παράλληλα υποβαθμίζει την περιοχή.

Στην επιστολή του ο κ.Ορφανίδης υπενθύμισε ότι από τον Οκτώβριο του 2017 δεν έχουν επαναληφθεί νέες μετρήσεις θορύβου στην συγκεκριμένη περιοχή, εκφράζοντας την άποψη ότι τέτοιες μετρήσεις θα έπρεπε να γίνονται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, καθότι χιλιάδες οχήματα χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο Ριζοελιάς – Αμμοχώστου, με προορισμό την Αγία Νάπα και τον Πρωταρά.

Η τοποθέτηση Καρούσου

———————————— 

Για το ίδιο αίτημα (τοποθέτηση ηχοπετασμάτων στον αυτοκινητόδρομο Ριζοελιάς) είχε τοποθετηθεί τον περασμένο Ιούνιο μ’ επιστολή του και ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Γιάννης Καρούσος, απαντώντας στο ερώτημα του Χρ. Ορφανίδη.

Όπως σημειώνει ο υπουργός, οι εκτιμήσεις θορύβου που έγιναν από το Τμήμα Περιβάλλοντος, κατέδειξαν ότι οι μετρήσεις στην περιοχή Ορόκλινης είναι εντός των ορίων θορύβου από οδικές μεταφορές και ως εκ τούτου δεν προτάθηκε οποιοδήποτε μέτρο μείωσης του θορύβου. Οι εν λόγω εκτιμήσεις θορύβου διαβιβάστηκαν και στο Κ.Σ. Ορόκλινης.

«Από την στιγμή που δεν προτείνεται η εγκατάσταση ηχοπετάσματος, εισήγησή μας είναι όπως το κοινοτικό συμβούλιο διερευνήσει εναλλακτικούς τρόπους για βελτίωση της κατάστασης, όπως δενδροφύτευση σε πυκνές συστάδες», καταλήγει ο κ.Καρούσος.

Send this to a friend