Ποιες οι επιπτώσεις του “κλεισίματος” της Blue Air
Δεν αναμένεται να υπάρξει πρόβλημα συνδεσιμότητας της Κύπρου με προορισμούς στους οποίους εκτελούσε πτήσεις η Blue Air, καθώς υπάρχουν άλλες εταιρείες που εκτελούν τα συγκεκριμένα δρομολόγια, ανέφερε η Μαρία Κουρούπη, ανώτερη Διευθύντρια Αεροπορικής Ανάπτυξης, Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας της Hermes Airports.
Μιλώντας στο Σίγμα και στην εκπομπή Μεσημέρι και Κάτι η κ. Κουρούπη διευκρίνισε ότι η Blue Air προς το παρόν δεν κλείνει, αλλά ανέστειλε τη λειτουργία της για μια βδομάδα έως τις 12 Σεπτεμβρίου. Όπως ανέφερε, ήδη καταβάλλονται προσπάθειες για να επιλυθεί το πρόβλημα που προέκυψε, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη διαβουλεύσεις με τη ρουμανική κυβέρνηση. Όπως είπε η κ. Κουρούπη, ποτέ δεν είναι ευχάριστο να αναστέλλονται οι εργασίες αεροπορικών εταιρειών, ωστόσο, επισήμανε ότι βιώνουμε μια δύσκολη κατάσταση, όχι μόνο στις αερομεταφορές, αλλά και σε άλλους κλάδους και οι πιο υγιείς εταιρείες αναμένεται να αντιμετωπίσουν καλύτερα τις προκλήσεις που παρουσιάζονται στο προσκήνιο. Οι επιβάτες των πτήσεων, σημείωσε έχουν ενημερωθεί ώστε να επιλέξουν είτε επιστροφή χρημάτων είτε πραγματοποίηση του δρομολογίου με άλλη εταιρεία.
Χαρακτηριστικά, η κ. Κουρούπη αναφέρθηκε στο θέμα της αύξησης της τιμής των καυσίμων και του πληθωρισμού που δυσκολεύουν την εύρυθμη λειτουργία των αεροπορικών εταιρειών, και για το λόγο αυτό, επισήμανε ότι είναι σημαντικό να είναι εύρωστη μια εταιρεία ώστε να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις. Ερωτηθείσα κατά πόσο παίζει ρόλο το γεγονός ότι η Blue Air είναι εταιρεία χαμηλού κόστους και γι αυτό αντιμετωπίζει αυτά τα προβλήματα, η κ. Κουρούπη απάντησε αρνητικά σημειώνοντας ότι οι μεγαλύτερες εταιρείες αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη είναι χαμηλού κόστους. Εξαρτάται από το επιχειρηματικό πλάνο της κάθε εταιρείας και όχι αν είναι χαμηλού κόστους ή όχι, ανέφερε.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Blue Air, η απόφαση για αναστολή των εργασιών της, ελήφθη μετά το «πάγωμα» των λογαριασμών της από το Υπουργείο Περιβάλλοντος της Ρουμανίας για μη συμμόρφωση με τις οικονομικές υποχρεώσεις της προς προμηθευτές και παράλειψη καταβολής προστίμου σχεδόν 2 εκατ. ευρώ για ακυρωμένες πτήσεις.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Επιχειρηματικότητας και Τουρισμού της Ρουμανίας ανακοίνωσε ότι οι επιβάτες που αγόρασαν εισιτήρια απευθείας από την αεροπορική εταιρεία μπορούν να λάβουν αποζημίωση βάσει του ευρωπαϊκού κανονισμού αριθ. 261/2004.
Η αεροπορική εταιρεία ανέφερε ότι δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσει πληρωμές σε κανέναν προμηθευτή της επειδή η κυβέρνηση είχε κατασχέσει τους λογαριασμούς της και ως εκ τούτου αναγκάστηκε να αναστείλει όλες τις πτήσεις που είχαν προγραμματιστεί να αναχωρήσουν από τη Ρουμανία. Όπως ενημερώνει η εταιρεία, η Εθνική Αρχή για την Προστασία των Καταναλωτών (ANPC) στις 14 Ιουλίου εξέδωσε στην Blue Air πρόστιμο 2 εκατ. ευρώ για ακύρωση περισσότερων από 11.000 πτήσεων επιβατών μεταξύ 30 Απριλίου 2021 και 30 Απριλίου 2022.
Ο αερομεταφορέας χαμηλού κόστους ήταν τότε υποχρεωμένος να αποζημιώσει τους πελάτες εντός το πολύ 10 ημερών. Η Blue Air αρνήθηκε να πληρώσει το πρόστιμο και γνωστοποίησε την πρόθεσή της να παραπέμψει τη διαφορά στο τοπικό δικαστήριο.
Πηγή: economytoday.sigmalive.com