Home ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ Black Friday: 7 τρόποι για να προετοιμαστείς κατάλληλα για την ημέρα αυτή
Black Friday: 7 τρόποι για να προετοιμαστείς κατάλληλα για την ημέρα αυτή

Black Friday: 7 τρόποι για να προετοιμαστείς κατάλληλα για την ημέρα αυτή

Στοχευμένους ελέγχους στις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου προγραμματίζει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας ενόψει του Black Friday. Φέτος η Υπηρεσία λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού είναι επιφορτισμένη, πέραν από τον έλεγχο των τιμών, και με την τήρηση των μέτρων κατά της διασποράς της Covid-19 στην κοινότητα.

Ανακοίνωση του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας αναφέρει πως οι έλεγχοι των επιθεωρητών της Υπηρεσίας θα εστιαστούν σε δύο επίπεδα: Στις τιμές των προϊόντων, κυρίως στα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών, και στην εφαρμογή του υγειονομικού πρωτοκόλλου.

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, εκτός από τις επί τόπου επιθεωρήσεις την ημέρα του Black Friday, έχει προβεί σε προεργασία λαμβάνοντας τον τελευταίο μήνα τιμές διαφόρων καταναλωτικών αγαθών, τις οποίες θα συγκρίνει με τις προσφορές της ερχόμενης Παρασκευής, σημειώνεται.

Όπως επισημαίνεται λόγω της πανδημίας, η αυξημένη κίνηση η οποία παρατηρείται κάθε χρόνο στο Black Friday επιβάλλει περισσότερους ελέγχους στο λιανικό εμπόριο, κάτι το οποίο έχει προγραμματιστεί. Στο πλαίσιο αυτό εφίσταται η προσοχή στους καταστηματάρχες να έχουν αναρτημένο στην είσοδο των επιχειρήσεών τους τον μέγιστο αριθμό ατόμων που δικαιούνται να φιλοξενούν ανά πάσα στιγμή και υπενθυμίζει πως είναι υπό την ευθύνη τους να μην υπερβούν αυτό τον αριθμό.

Υποχρεούνται επίσης, μεταξύ άλλων, να φροντίζουν να τηρείται η απόσταση των δύο μέτρων μεταξύ των πολιτών κατά τη διάρκεια της εξυπηρέτησής τους και τόσο οι εργαζόμενοι όσο και οι πελάτες να φοράνε μάσκα.

Σε ότι αφορά στους καταναλωτές η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή τους προτρέπει να μην ψωνίζουν στα τυφλά, να μην κάνουν σπατάλες και να ενημερώνονται για την πολιτική επιστροφών.

Στην ανακοίνωση παρατίθεται ο «επτάλογος» της αυτοπροστασίας του καταναλωτή για το Black Friday:

1. Διενεργήστε έρευνα αγοράς από πριν. Εντοπίστε τα προϊόντα που πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και σημειώστε την τιμή τους, ώστε να μπορείτε πιο εύκολα να έχετε πραγματική εικόνα του ύψους των εκπτώσεων που θα ανακοινωθούν την Black Friday.

2. Μην κάνετε βιαστικές αγορές. Αγοράστε αυτά που πραγματικά χρειάζεστε. Κάντε προσεκτική έρευνα αγοράς, συγκρίνοντας τιμές και ποιότητες προϊόντων.

3. Μην αγοράσετε ένα προϊόν, απλά επειδή είναι σε προσφορά. Μελετήστε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που σας ενδιαφέρει, προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες και απαιτήσεις σας. Αναζητήστε κριτικές (reviews) για την ποιότητα του προϊόντος. Αξιολογήστε την τελική τιμή, όχι την έκπτωση.

4. Αξιοποιήστε το διαδίκτυο. Χρησιμοποιήστε το διαδίκτυο, όχι μόνο για πραγματοποίηση αγορών, αλλά και για να εντοπίσετε εναλλακτικά προϊόντα, κριτικές για το προϊόν που σας ενδιαφέρει, καθώς και την τιμή πώλησης του προϊόντος από άλλους προμηθευτές.

5. Η τιμή δεν πρέπει να είναι το μόνο κριτήριο. Ιδιαίτερα αν σκοπεύετε να αγοράσετε κάποιο προϊόν αξίας (πχ. κινητό τηλέφωνο, υπολογιστή), είναι σημαντικό να αξιολογήσετε την αξιοπιστία και την ποιότητα εξυπηρέτησης του συγκεκριμένου πωλητή. Ρωτήστε άλλους καταναλωτές για τις εμπειρίες τους, όπως για παράδειγμα η ανταπόκριση του πωλητή σε θέματα εγγυήσεων.

6. Καθορίστε τον προϋπολογισμό σας από πριν. Είναι προφανές ότι την ημέρα του Black Friday θα υπάρξουν αρκετές προσφορές και θα είναι εύκολο να βγείτε εκτός προϋπολογισμού. Καθορίστε από πριν τι χρειάζεστε και το μέγιστο ποσό που θέλετε να διαθέσετε, έχοντας υπόψη τις οικονομικές σας δυνατότητες.

7. Ενημερωθείτε για την πολιτική επιστροφών του καταστήματος, πριν προβείτε σε αγορά. Να θυμάστε ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, για αγορές από κατάστημα δεν υπάρχει νομική υποχρέωση και επαφίεται στην πολιτική του κάθε καταστήματος αν θα αποδεχτεί επιστροφές ή αλλαγές. Αυτό προφανώς και δεν ισχύει για αγορές μέσω διαδικτύου, όπου οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης μέχρι και 14 ημέρες μετά την παραλαβή του προϊόντος.

Υπενθυμίζεται ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να προβαίνουν σε καταγγελίες καλώντας δωρεάν στη Γραμμή Καταναλωτή στο 1429 ή να υποβάλλουν τα παράπονά τους γραπτώς στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή μέσω της ιστοσελίδας www.consumer.gov.cy.

Send this to a friend