Κορυφώνεται η κρίση για τα λεωφορεία «Ζήνων»
Εξελίξεις με ανοικτό ακόμα και το ενδεχόμενο της διακοπής παροχής της υπηρεσίας αναμένονται το πρώτο δεκαήμερο Μαΐου σε σχέση με τα δρομολόγια των λεωφορείων της εταιρείας «Ζήνων» στην επαρχία Λάρνακας, όπου φαίνεται πως η συσσώρευση προβλημάτων, οικονομικών και άλλων, οδηγούν σε αδιέξοδο.
Στο υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του «Φ», έχουν μάλιστα προχωρήσει στην επεξεργασία σεναρίων αντιμετώπισης του ενδεχομένου είτε οι μέτοχοι της ίδιας της εταιρείας, είτε λόγω οικονομικών υποχρεώσεων, να διακόψουν την παροχή υπηρεσίας.
Πληροφορίες του «Φ» αναφέρουν ότι πρόσφατα έγινε γενική συνέλευση της εταιρείας, όπου αποφασίστηκε ότι θα ζητηθεί από το υπουργείο αύξηση της μηνιαίας αποζημίωσης στο επίπεδο όπου στην εταιρεία θεωρούν ότι είναι οι μηνιαίες δαπάνες, ενώ ζητούν και έξτρα μηνιαίο ποσό, που υπολογίζεται ότι στους 15 μήνες που απομένουν για τη σύμβαση, θα καλύψουν τις υποχρεώσεις που δημιούργησε η εταιρεία ως υπόλοιπα ή παρατραβήγματα ή πιστώσεις.
Το υπουργείο απάντησε με κατηγορηματικό «όχι» σε οποιαδήποτε αύξηση ποσών, τόσο για τις περίπου €60.000 που ζητήθηκαν για την κάλυψη όλων των δαπανών, όσο και για το επιπλέον ποσό για κάλυψη συσσωρευμένων υποχρεώσεων. Εκείνο που αποδέχθηκε και εφάρμοσε ήδη το υπουργείο, όπως και με άλλες εταιρείες, είναι η καταβολή στις 22 κάθε μήνα, μέρους της μηνιαίας αποζημίωσης, ώστε να καταβάλλονται έγκαιρα οι μισθοί και να αποφεύγονται απεργιακά μέτρα.
Μετά την εξέλιξη αυτή, αναμένεται νέα γενική συνέλευση των μετόχων στο πρώτο δεκαήμερο Μαΐου, με μία από τις ενδεχόμενες αποφάσεις να είναι και αυτή της διακοπής παροχής της υπηρεσίας, ώστε να μην συσσωρευθούν πρόσθετες υποχρεώσεις στους μετόχους και η νομική διεκδίκηση αποζημιώσεων που εκτιμούν ότι δικαιούνται.
Την ίδια ώρα, στην «Ζήνων» τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα λόγω και των έντονων και μετωπικών αντιπαραθέσεων μεταξύ των μεγαλομετόχων της εταιρείας, που οδήγησαν και σε διοικητικές αλλαγές προ διμήνου. Μάλιστα το πόσο βεβαρημένο είναι το κλίμα –εν μέσω της σοβαρής κρίσης– το χαρακτηρίζουν γεγονότα όπως οι αλλαγές κλειδαριών ώστε να ελέγχεται η πρόσβαση των μεν από τους δε, οι αλλαγές σε πριμ μισθοδοσίας σε εργαζόμενους – μετόχους, αλλά και οι αλληλοκατηγορίες.
Επίσης, έντονη δυσφορία υπάρχει και για προσλήψεις που αφού απορρίφθηκαν να γίνουν με τη μορφή διευθυντικών στελεχών εν μέσω κρίσης, έγιναν με τη μορφή των εξωτερικών συμβούλων.
Στοιχεία του «Φ» δείχνουν ότι πρόσφατα υπήρξαν και έγγραφες καταγγελίες στον Γεν. Ελεγκτή, κατά μεγαλομετόχου, που απόκτησε ρόλο-κλειδί στην εταιρεία μετά τις διοικητικές αλλαγές, ότι λόγω ποινικού μητρώου δεν θα μπορούσε να έχει τέτοια θέση, ούτε με βάση τη νομοθεσία για τις εταιρείες, αλλά ούτε και με βάση τους όρους της σύμβασης με το κράτος.
Την ίδια ώρα, το υπουργείο, θεωρεί ότι η περίπτωση της «Ζήνων», είναι πιο εφικτή για διαχείριση σε περίπτωση που υπάρξει μετωπική σύγκρουση σε σχέση με την προηγούμενη παρόμοια εξέλιξη –εκείνη της Πάφου– που δεν μπόρεσε να διαχειριστεί με αντικατάσταση – οπότε και προχώρησε σε κοινό συμβιβασμό. Σε αυτή την περίπτωση, το υπουργείο στέκεται ιδιαίτερα και στην γεωγραφική θέση της επαρχίας Λάρνακας, που συνορεύει με τις δύο επαρχίες όπου λειτουργούν οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες του συστήματος –δηλαδή της Λευκωσίας και της Λεμεσού– και θα μπορούσαν υπό όρους να καλύψουν τα κενά μέχρι τη λήξη των συμβάσεων.
Διαβαστε επισης