Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Ο αντίκτυπος των ΜΚΔ στους ποδοσφαιριστές καταγράφηκε σε έρευνα του ΠΑΣΠ
Ο αντίκτυπος των ΜΚΔ στους ποδοσφαιριστές καταγράφηκε σε έρευνα του ΠΑΣΠ

Ο αντίκτυπος των ΜΚΔ στους ποδοσφαιριστές καταγράφηκε σε έρευνα του ΠΑΣΠ

Τον θετικό αλλά και αρνητικό αντίκτυπο των σχολίων στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στην απόδοση των ποδοσφαιριστών, καταγράφει ανάμεσα σε άλλα η έρευνα με τίτλο «Ο Αντίκτυπος των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στους Ποδοσφαιριστές».

Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν την Πέμπτη σε δημοσιογραφική διάσκεψη στα γραφεία του Παγκύπριου Συνδέσμου Ποδοσφαιριστών, στη Λευκωσία.

Την έρευνα διενήργησε ο Πόλυς Ξιναρής, σύμβουλος Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και διευθυντής της P.A.X Social Media Ltd, σε συνεργασία με τον ΠΑ.Σ.Π.

Σκοπός της έρευνας ήταν να σκιαγραφήσει το τοπίο της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανάμεσα στους ποδοσφαιριστές και ποδοσφαιρίστριες στην Κύπρο και να εξετάσει τον αντίκτυπο που αυτά έχουν στη ψυχολογία τους.

Όπως σημειώθηκε στη διάσκεψη, με την εξαγωγή των συμπερασμάτων γεννιούνται ερωτήματα τα οποία πιθανόν να  διερευνηθούν  στο μέλλον για περισσότερη κατανόηση και χρησιμοποίησή τους.

Η έρευνα, η οποία ήταν ανώνυμη με ερωτηματολόγιο που απαντήθηκε διαδικτυακά και συμμετείχαν άτομα άνω των 18 ετών από όλες τις εθνικότητες, διεξήχθη τον Οκτώβριο – Νοέμβριο του 2023 στην Κύπρο και μέρος έλαβαν ποδοσφαιριστές και ποδοσφαιρίστριες του Πρωταθλήματος Α’ Κατηγορίας.

Μερικά από τα σημαντικά συμπεράσματα της έρευνας είναι πως οι παίκτες στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με σχεδόν όλους να έχουν λογαριασμό σε Instagram και ακολουθούν Facebook και TikTok. Ωστόσο, τα ΜΚΔ που χρησιμοποιούν περισσότερο είναι το Instagram, το Facebook και το Twitter.

Επίσης, καταγράφηκε στην έρευνα πως η συντριπτική πλειοψηφία έχει λιγότερο από 10.000 ακόλουθους στα ΜΚΔ τους και αυτό δεν τους κατατάσσει σαν influencers και δείχνει και μία έλλειψη στρατηγικής επικοινωνίας εκ μέρους τους με το κοινό τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Αυτό αποδεικνύεται, όπως αναφέρθηκε, και από το γεγονός ότι δεν έχουν μία σταθερή αλληλεπίδραση με τους ακόλουθούς τους.

Ένα άλλο συμπέρασμα είναι πως οι παίκτες είναι δέκτες αρνητικών σχολίων μετά από μία κακή απόδοση, ενώ τα σχόλια αυξάνονται σε ποσοστό όταν η ομάδα τους χάσει τον αγώνα. Η συντριπτική πλειοψηφία επιλέγει να μην απαντάει σε αυτά ενώ ένα ποσοστό (35%) νιώθει άσχημα με τα αρνητικά σχόλια και εδώ ίσως υπάρχει περισσότερη ανάγκη για παρέμβαση.

Ακόμη, οι ποδοσφαιριστές αναφέρουν πως όταν η απόδοσή τους είναι καλή τα θετικά σχόλια είναι περισσότερα από ότι τα αρνητικά και το ίδιο ισχύει και όταν η ομάδα τους κερδίσει. Οι παίκτες φαίνεται να επηρεάζονται αρκετά από το κύμα θετικών σχολίων αφού περισσότεροι από τους μισούς απαντάνε σε αυτά.

Εξετάζοντας το πώς αισθάνονται οι ποδοσφαιριστές όταν γίνονται δέκτες θετικών και αρνητικών σχολίων καταγράφηκε μία αντιθετική εικόνα. Ενώ στα αρνητικά σχόλια η πλειοψηφία ισχυρίζεται πως δεν την επηρεάζει, στα θετικά σχόλια οι παίκτες λένε πώς τους κάνουν να νιώθουν ωραία.

Παρατηρήθηκε επίσης στην έρευνα ότι κάποιες φορές τα αρνητικά σχόλια επηρεάζουν την απόδοση κάποιων ποδοσφαιριστών στο επόμενο παιχνίδι, ενώ αυτό το ποσοστό αυξάνεται και σε συχνότητα όταν τα σχόλια είναι θετικά. Σημειώνεται ότι ίσως οι παίκτες να μην αντιλαμβάνονται πλήρως το πόσο τους επηρεάζουν τα σχόλια και πώς μπορούν να τα διαχειριστούν σωστά σε κάθε περίπτωση.

Σημαντικό είναι το ποσοστό των ποδοσφαιριστών (17,6%), οι οποίοι ζήτησαν ψυχολογική βοήθεια για να ξεπεράσουν τα αρνητικά σχόλια, ενώ ίσως πιο σημαντικό είναι πως 68,9% δεν ζήτησε βοήθεια, ενώ επηρεάστηκε από αυτά.

Σε δηλώσεις του κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΠΑ.Σ.Π. Σπύρος Νεοφυτίδης ανέφερε ότι «ο Σύνδεσμος δίνει μεγάλη σημασία στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τα μέλη μας τόσο σε θέματα προώθησης της καριέρας τους όσο και για θέματα σωστής χρήσης και προστασίας τους».

Σε αυτό το πλαίσιο σημείωσε ότι ο ΠΑ.Σ.Π. θα ανακοινώσει σε μεταγενέστερο στάδιο μία σειρά από σεμινάρια με σκοπό τη σωστή επικοινωνία και χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης από τους ποδοσφαιριστές.

ΚΥΠΕ

Send this to a friend