Home ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Υπουργικό: Αυτό είναι το νέο σύστημα αξιολόγησης μαθητών
Υπουργικό: Αυτό είναι το νέο σύστημα αξιολόγησης μαθητών

Υπουργικό: Αυτό είναι το νέο σύστημα αξιολόγησης μαθητών

Την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας για την τροποποίηση των Κανονισμών που αφορούν στην Αξιολόγηση των μαθητών Μέσης Εκπαίδευσης, ενέκρινε σήμερα το Υπουργικό Συμβούλιο.

Σε δηλώσεις της μετά τη συνεδρία του σώματος, η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνά Μιχαηλίδου σε είπε πως το Υπουργικό ενέκρινε σήμερα την πρόταση του Υπουργείου για την πλήρη και τελική διευθέτηση του πολυσυζητημένου Συστήματος Αξιολόγησης Μαθητή/Μαθήτριας στη Μέση Εκπαίδευση.

Η κ. Μιχαηλίδου εξέφρασε ιδιαίτερη ικανοποίηση για το γεγονός ότι η πρόταση έχει περάσει από το Υπουργικό και προωθείται στη Βουλή το νέο Σχέδιο. Σημείωσε πως πρόκειται για ένα σύγχρονο Σχέδιο Αξιολόγησης του Μαθητή και της Μαθήτριας στη Μέση Εκπαίδευση, το οποίο εδράζεται σε βασικές παιδαγωγικές αρχές. Είναι δηλαδή, συνέχισε, μαθητοκεντρικό, είναι ένα σύστημα το οποίο δίνει έμφαση, όχι απλά στην τελική γραπτή εξέταση, αλλά στην ενδιάμεση κυρίως, στη συνεχή και διαμορφωτική αξιολόγηση. Επίσης, είπε, προωθεί την αποτίμηση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών και είναι ισορροπημένο όσον αφορά στη γραπτή και προφορική εξέταση.

Η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε πως με το νέο Σχέδιο εισάγονται, επίσης, σημαντικές υποστηρικτικές δομές που αφορούν στη συνεχή επιμόρφωση των ανθρώπων που έχουν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε αυτό το Σύστημα. Όπως εξήγησε, εκτός από τους εκπαιδευτικούς, προβλέπει επιμόρφωση των θεματοθετών, των βαθμολογητών, των διευθυντών/διευθυντριών και των διευθυντικών ομάδων στα σχολεία, καθώς και επιτρέπει, για πρώτη φορά, τη δημιουργία τράπεζας υλικού, χρήσιμου δηλαδή εκπαιδευτικού παιδαγωγικού υλικού, για όλα τα μαθήματα.

Η Υπουργός εξέφρασε την πεποίθηση ότι με το νέο Σύστημα λύνονται οι σοβαρές στρεβλώσεις που υπήρξαν στα θέματα της αξιολόγησης των μαθητών και μαθητριών και ανοίγουν και άλλα σημαντικά κεφάλαια για το εκπαιδευτικό σύστημα, όπως είναι αυτό της μείωσης της ύλης, του ξεκαθαρίσματος του τι διδάσκεται στα σχολεία και κυρίως θέματα που έχουν να κάνουν με τη μεθοδολογία της διδασκαλίας, με άλλες υποστηρικτικές δομές, όπως η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

«Η Πρότασή μας προωθείται, όπως είπα, στη Βουλή και είμαι βέβαιη ότι και εκεί θα έχουμε μια θετική κατάληξη, ώστε επιτέλους να υπάρξει μια ομαλότητα στο εκπαιδευτικό σύστημα, μια ηρεμία, έτσι ώστε να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε, εκπαιδευτικοί και μαθητές, μαθήτριες, και να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα», δήλωσε.

Ερωτηθείσα για το κατά πόσο θα υπάρξουν διαβουλεύσεις με τα κόμματα, ούτως ώστε να περάσει η Πρόταση από τη Βουλή, η κ. Μιχαηλίδου εξήρε και ευχαρίστησε για τον σημαντικό τους ρόλο τους εταίρους, τόσο τις εκπαιδευτικές οργανώσεις όσο και τους οργανωμένους γονείς, κυρίως όμως τους μαθητές και τις μαθήτριές που επέδειξαν πολύ ώριμη στάση σε όλη αυτή τη διαδικασία.

«Είχαμε διαβουλεύσεις για δύο μήνες, έτσι, έχουμε ήδη πολύ ενθαρρυντικά μηνύματα από όλους και ευελπιστούμε ότι εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουμε ανακοινώσει εξαρχής, πριν δηλαδή τη λήξη των εργασιών της Βουλής για τις θερινές διακοπές, θα έχουμε το αίσιο τέλος που επιδιώκουμε», είπε.

Η κ. Μιχαηλίδου είπε καταλήγοντας πως για το Υπουργείο είναι πολύ σημαντικό να εγκριθεί το νέο σύστημα ώστε να μπορέσουν να αρχίσουν τις διεργασίες ώστε να έχουμε μια ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Send this to a friend