Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Τα Κυπριακά Ταχυδρομεία απαντούν για τα χαμένα δέματα με… γενικότητες
Τα Κυπριακά Ταχυδρομεία απαντούν για τα χαμένα δέματα με… γενικότητες

Τα Κυπριακά Ταχυδρομεία απαντούν για τα χαμένα δέματα με… γενικότητες

«Συμπερασματικά, θεωρούμε ότι υπήρχε υπερβολή στο άρθρο σας, το οποίο αναφέρεται σε χιλιάδες πολίτες που περιμένουν να λάβουν δέματα ως και πέντε μήνες καθώς και την αναφορά σας σε μεγάλο χάλι στα Κυπριακά Ταχυδρομεία, η οποία είναι τουλάχιστον άστοχη και άδικη».

Σε επικοινωνία που είχε το politis.com.cy χθες Τετάρτη με τον κ. Παύλο Παυλίδη, διευθυντή του Τμήματος Ταχυδρομείων, μας ανέφερε ότι θα απαντήσει στα ερωτήματα που θέσαμε, σήμερα Πέμπτη.

Παρουσιάζουμε αυτούσια την απάντηση:

Τα Κυπριακά Ταχυδρομεία λειτουργούν από το 2012 παγκύπριο τηλεφωνικό κέντρο με δωρεάν κλήσεις στο 80002000 για να μπορεί το κοινό να επικοινωνεί εύκολα και ανέξοδα για να υποβάλει παράπονο ή να πάρει οποιαδήποτε πληροφορία. Επιπρόσθετα, μέσω της ιστοσελίδας, μπορεί να υποβάλει με βάση τις προβλεπόμενες διεθνείς διαδικασίες αίτηση αναζήτησης του αντικειμένου του ή να υποβάλει παράπονο ή να πάρει πληροφορίες. Ακόμη, η αναζήτηση αντικειμένων γίνεται μέσω του συστήματος Track & Trace στην ιστοσελίδα μας και στην εφαρμογή για έξυπνα κινητά.

Για το εισερχόμενο ταχυδρομείο, καθυστερήσεις παρατηρούνται κυρίως σε αντικείμενα που προέρχονται από χώρες εκτός της Ε.Ε. και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό, στις ελλιπείς ηλεκτρονικές τελωνειακές δηλώσεις που θα πρέπει να συνοδεύουν τα αντικείμενα με ευθύνη του αποστολέα και του ταχυδρομείου προέλευσης.

Δυστυχώς, παρά τη σχετική βελτίωση που παρατηρήθηκε, η ποιότητα των δεδομένων που συνοδεύουν τα αντικείμενα προκαλεί καθυστέρηση στη διαχείριση και κατ’ επέκταση στην παράδοση στους παραλήπτες. Αναγκαζόμαστε να απασχολούμε πολύτιμους ανθρώπινους πόρους για χειρωνακτική καταχώρηση/διόρθωση των δεδομένων πριν την υποβολή των δηλώσεων στο Τελωνείο όταν τα αντικείμενα φθάσουν στην Κύπρο.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι γύρω στο 90% των αντικειμένων με προέλευση χώρες της ΕΕ είναι έτοιμα προς παραλαβή το αργότερο εντός 48 ωρών από την άφιξή τους στην Κύπρο ενώ αντίστοιχα από χώρες εκτός ΕΕ, το ποσοστό πέφτει περίπου στο 55%.

Πέραν των πιο πάνω, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι πολλές φορές το κοινό παραπληροφορείται από ιστοσελίδες ηλεκτρονικών καταστημάτων οι οποίες δεν αποτελούν επίσημη πηγή ιχνηλάτησης αντικειμένων, αφού οι πληροφορίες που δίνουν αποτελούν εκτίμηση με βάση παραμέτρους που καταχωρούν οι ίδιες στο σύστημά τους και δεν αντλούνται από τις επίσημες σελίδες των ταχυδρομικών οργανισμών.

Αναφορικά με την επίδοση αλληλογραφίας εσωτερικού, σημειώνεται ότι οι ομαδικές καταθέσεις που αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία της αλληλογραφίας (πχ. λογαριασμοί, καταστάσεις), αποστέλλονται ως επί το πλείστο ως αντικείμενα Β’ Προτεραιότητας και ως εκ τούτου, παραδίδονται εντός 5 εργάσιμων ημερών από την επόμενη εργάσιμη μέρα από την ταχυδρόμηση.

Όσον αφορά το περιστατικό με τον κ. Πρωτοπαπά, θα επικοινωνήσουμε μαζί του για να μας δοθούν λεπτομέρειες για να διερευνήσουμε το λόγο της καθυστέρησης που έχει καταγγείλει.

Με την ευκαιρία αυτή, εκφράζουμε την ικανοποίησή μας που ο κ. Πρωτοπαπάς στο πρόγραμμά του περιλαμβάνει και την αναβάθμιση των Κυπριακών Ταχυδρομείων και θα χαρούμε να τον φιλοξενήσουμεόπως και άλλους υποψήφιους Προέδρους, για να ενημερώσουμε για τις υπηρεσίες που προσφέρουμε που περιλαμβάνουν και την κατ’ οίκο παράδοση ταχυδρομικών αντικειμένων (πόρτα-πόρτα).

Η παράδοση αντικειμένων σε λάθος παραλήπτες, παρόλο που συμβαίνει σε μεμονωμένες περιπτώσεις, οφείλεται είτε σε τεχνική αστοχία των συστημάτων OCR που χρησιμοποιούνται και τα οποία ταυτοποιούν τον παραλήπτη με το αντικείμενο ή σε ανθρώπινο λάθος.

Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να μειώσουμε ακόμη πιο πολύ τις περιπτώσεις αυτές. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, άτομο στο οποίο δεν ανήκει το αντικείμενο, έχει υποχρέωση να το επιστρέψει στο ταχυδρομείο.

Οι απώλειες ταχυδρομικών αντικειμένων είναι μεμονωμένες, λαμβάνονται μέτρα για ελαχιστοποίησή τους, αλλά δυστυχώς δεν μπορούν να εξαλειφθούν εντελώς. Για αυτό εξάλλου προβλέπεται από την Παγκόσμια Ταχυδρομική Ένωση η καταβολή αποζημίωσης, ανάλογα με το είδος του αντικειμένου, για απώλεια, ζημιά ή καταστροφή.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφέρουμε ότι πολλές περιπτώσεις που αναφέρονται ως απώλεια αφορούν αντικείμενα κατ’ οίκο παράδοσης, τα οποία δεν απαιτούν υπογραφή του παραλήπτη. Σε περίπτωση που το υποστατικό δεν διαθέτει γραμματοκιβώτιο σε σχήμα και μέγεθος ανάλογο με την αλληλογραφία που παραλαμβάνει ο κάθε ενδιαφερόμενος, όπως εξάλλου προβλέπεται στη σχετική νομοθεσία, ο ταχυδρομικός διανομέας το εναποθέτει στο ασφαλέστερο και εύκολα προσβάσιμο σημείο του υποστατικού.

Αναφέρουμε τα πιο πάνω όχι ως δικαιολογία, αλλά προς ενημέρωση των αναγνωστών σας. Τα Κυπριακά Ταχυδρομεία ανήκουν στους πολίτες και βρίσκονται καθημερινά κοντά τους με πάνω από 400 διανομείς στις αστικές και αγροτικές περιοχές και πέραν των 130 λειτουργών εξυπηρέτησης σε 51 ταχυδρομικά γραφεία.

Σε αυτή την καθημερινή δραστηριότητα, είναι, δυστυχώς, αναπόφευκτο να παρουσιάζονται λάθη ή αστοχίες.

Ωστόσο, έχοντας επίγνωση του ρόλου και της αποστολής τους καθώς και των προσδοκιών των πολιτών, τα Κυπριακά Ταχυδρομεία αναγνωρίζουν ότι πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και εργάζονται προς την κατεύθυνση της ελαχιστοποίησης των προβλημάτων που παρουσιάζονται και της αναβάθμισης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Συμπερασματικά, θεωρούμε ότι υπήρχε υπερβολή στο άρθρο σας, το οποίο αναφέρεται σε χιλιάδες πολίτες που περιμένουν να λάβουν δέματα ως και πέντε μήνες καθώς και την αναφορά σας σε μεγάλο χάλι στα Κυπριακά Ταχυδρομεία, η οποία είναι τουλάχιστον άστοχη και άδικη.

Επιπρόσθετα, κατά την επικοινωνία που είχαμε, σας αναφέραμε εξ αρχής ότι θα σας στέλναμε την απάντηση μας αύριο και ότι θα ήταν γενική τοποθέτηση αφού για συγκεκριμένες περιπτώσεις γίνεται διερεύνηση ανά περίπτωση με τον αριθμό αντικειμένου.

Πηγή: Politis

 

 

 

Send this to a friend