Home ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Πριν το πρώτο κουδούνι: Τα προβλήματα και τα αιτήματα γονέων και εκπαιδευτικών
Πριν το πρώτο κουδούνι: Τα προβλήματα και τα αιτήματα γονέων και εκπαιδευτικών

Πριν το πρώτο κουδούνι: Τα προβλήματα και τα αιτήματα γονέων και εκπαιδευτικών



Ένα σχεδόν μήνα πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς σε Δημοτική, Μέση και Τεχνική Εκπαίδευση, το AlphaNews.Live παρουσιάζει τα αιτήματα και τα προβλήματα γονέων και εκπαιδευτικών.

Η στελέχωση των σχολικών μονάδων, τα θέματα που προκύπτουν στην Ειδική Εκπαίδευση, η αξιολόγηση των μαθητών καθώς και η αντιμετώπιση της πανδημίας στις σχολικές μονάδες είναι μερικά από τα ζητήματα που απασχολούν γονείς και μαθητές σε δημοτική και μέση εκπαίδευση, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.

Επαρκής στελέχωση αναμένει η ΠΟΕΔ


Η ΠΟΕΔ αναμένει να υπάρξει επαρκής και πλήρης στελέχωση των σχολείων, καθώς όπως ανέφερε στο AlphanewsLive η πρόεδρος των οργανωμένων δασκάλων, Μύρια Βασιλείου, «Η νέα σχολική χρονιά θα πρέπει να βρει τα σχολεία μας έτοιμα να υποδεχτούν τα παιδιά με τον αναγκαίο αριθμό εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες σε διδακτικό και ευρύτερο εκπαιδευτικό έργο του σχολείου. Το κλειδί σε αυτό είναι ο έγκαιρος και σωστός προγραμματισμός από πλευράς Υπουργείου Παιδείας.

Όσον αφορά τη στελέχωση των σχολικών μονάδων, η ΠΟΕΔ αναμένει από το ΥΠΑΝ να κάνει τους ανάλογους ανασχεδιασμούς της πολιτικής που αφορά στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας για τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία. Όπως ανέφερε στο Alphanews.Live η πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Μύρια Βασιλείου, «ο ανασχεδιασμός αυτός θα πρέπει να γίνει στη βάση των εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών αυτών». Όπως εξήγησε, ιδιαίτερα φέτος που αναμένεται να αυξηθεί ο αριθμός των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, λόγω και του πολέμου στην Ουκρανία, που δυστυχώς συνεχίζεται, επιβάλλεται το ΥΠΑΝ να προχωρήσει στους αναγκαίους σχεδιασμούς ή/και ανασχεδιασμούς.

Θέση της ΠΟΕΔ είναι ότι η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας στα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία, πρέπει να ενταχθεί στη στελέχωση της κάθε σχολικής μονάδας και όχι να γίνεται με αγορά υπηρεσιών.

Στο πλαίσιο αυτό η κ. Βασιλείου, σημείωσε πως διαχρονική θέση της ΠΟΕΔ είναι η λειτουργία «Μεταβατικών Τμημάτων» για παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία.

Στο πλαίσιο λειτουργίας των τμημάτων αυτών, τα παιδιά θα βοηθηθούν στην εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Αυτό καταθέσαμε τόσο σε επιστολή όσο και σε συνάντηση που είχαμε την Πέμπτη 4 Αυγούστου με τον Υπουργό.

Όσον αφορά το Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού και του Εκπαιδευτικού Έργου, οι οργανωμένοι δάσκαλοι έχουν πρόσφατα καταθέσει τις εισηγήσεις τους επί της πρότασης που απέστειλε το ΥΠΑΝ.

Η ανάγκη εκσυγχρονισμού του υφιστάμενου Σχεδίου Αξιολόγησης είναι επιβεβλημένη, με τρόπο όμως που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις των σχολείων και του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Αυτό πρόσθεσε η κ. Βασιλείου, μπορεί να γίνει εφικτό μόνο με τον θεσμικό διάλογο μεταξύ ΥΠΑΝ και ΠΟΕΔ. Ωστόσο, όπως είπε, βασική παράμετρος για την ΠΟΕΔ παραμένει η αύξηση του διοικητικού χρόνου της Διευθυντικής Ομάδας των σχολείων μας.

Σε εκκρεμότητα, όπως αναφέρει η ΠΟΕΔ, παραμένει και το θέμα με τα κλιματιστικά στις αίθουσες διδασκαλίας.

Γονείς προδημοτικής και δημοτικής εκπαίδευσης

Οι γονείς της δημοτικής εκπαίδευσης εκφράζουν μεγάλη ανησυχία για τις επιπτώσεις της πανδημίας ιδιαίτερα στο κοινωνικοσυναισθηματικό τομέα καθώς επίσης και στο εκπαιδευτικό κομμάτι, προκειμένου να υπάρξει προσαρμογή των διδακτικού υλικού και του εκπαιδευτικού χρόνου.

Όπως ανέφερε στην ιστοσελίδα μας ο πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Συνδέσμων Γονέων Δημοτικής Εκπαίδευσης, Φρίξος Ζεμπύλης, λαμβάνοντας υπόψη την προηγούμενη σχολική χρονιά (2021 – 2022) οι οργανωμένοι γονείς έθεσαν ενοποιών του ΥΠΠΑΝ εφτά θέματα:

Τα ρινικά τεστ διάγνωση Covid-19
Η προαιρετική χρήση μάσκας από τα παιδιά
Η ψυχολογική υποστήριξη των παιδιών εντός του σχολικού χώρου.
Μονά θρανία για όλους τους μαθητές
Η παρουσίαση των περσινό αποτελεσμάτων μάθησης με έμφαση στα Ελληνικά και στα Μαθηματικά
Έναρξη ολοήμερων σχολείων από τον Σεπτέμβρη αντί τον Οκτώβρη.
Θέμα της ειδικής εκπαίδευσης
Ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, πρόσθεσε ο κ. Ζεμπύλης, το ΥΠΠΑΝ έθεσε το θέμα της ψηφιοποίησης των σχολείων και κατ’ επέκταση της τηλεκπαίδευσης. Όπως εξήγησε αναμένεται να τοποθετηθούν στις σχολικές μονάδες διαδραστικοί πίνακες, ηλεκτρονικοί υπολογιστές σε όλες τις τάξεις καθώς και εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εν λόγω τεχνολογία.

Όσον αφορά το θέμα της πανδημίας οι οργανωμένοι γονείς τονίζουν πως θα πρέπει να γίνουν δεύτερες σκέψεις για τη χρήση μάσκας από παιδιού. Ένα άλλο ζήτημα πρόσθεσε το οποίο προκύπτει είναι και αυτό των αντικαταστάσεων.

Θέλουμε να δούμε αν υπάρχει κάποια άλλη λύση για το θέμα των αντικαταστατών γιατί αντιλαμβάνεστε πως και φέτος αναμένεται να εντοπιστούν αρκετοί γονείς και μαθητές θετικοί στον κορωνοϊό.

Επιπλέον, με αφορμή την πρόσφατη συνάντησης της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Συνδέσμων Γονέων Δημοτικής Εκπαίδευσης με την οργάνωση των πολυτέκνων οι οργανωμένοι γονείς ζητούν όπως κατηγοριοποιηθούν όλα τα παιδιά που συμμετέχουν σε ολοήμερα σχολεία και συμπεριληφθούν σε πενταμελής οικογένειες, προκειμένου να απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα με τις πολύτεκνες οικογένειες.

Αναφερόμενος στην Ειδική Εκπαίδευση ο κ. Ζεμπύλης τόνισε πως πρόκειται για ένα τεράστιο θέμα το οποίο θέλει σκέψη, σχεδιασμό και αποφασιστικότητα.

Από την πλευρά τους οι οργανωμένοι γονείς δημόσιων νηπιαγωγείων αναμένουν από το Υπουργείο Παιδείας να είναι έτοιμο να ανταπεξέλθει σε ενδεχόμενη έξαρση της πανδημίας ή ακόμη και συνέχιση των μέτρων κατά της πανδημίας ή ακόμη και της Ευλογιάς των Πιθήκων.

Οι γονείς, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο Alphanews.Live ο πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων των Δημοσίων και Κοινοτικών Νηπιαγωγείων, Γιάννος Ιωάννου, αναμένουν να επανέλθουν στο προσκήνιο τα κτηριακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα δημόσια νηπιαγωγεία.

Το Υπουργείο θα πρέπει επίσης να εφαρμόσει τα μέτρα στήριξης που εξήγγειλε το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας, για γονείς τετράχρονων παιδιών.

Πέραν από τα πιο πάνω, οι οργανωμένοι γονείς των δημόσιων και κοινοτικών νηπιαγωγείων αναμένουν οικονομική στήριξη των κοινοτικών νηπιαγωγείων, καθώς λειτουργούν αποκλειστικά από τους συνδέσμους γονέων.

Διαχρονικά είναι επίσης τα προβλήματα στην Ειδική Εκπαίδευση που εντοπίζουν οι γονείς, ιδιαίτερα στην λογοθεραπεία. Όπως εξήγησε ο κ. Ιωάννου, το ΥΠΠΑΝ εγκρίνει κάποιες ώρες για λογοθεραπεία σε νηπιαγωγεία για παιδιά που το έχουν ανάγκη, ωστόσο,  με την έναρξη της χρονιάς προθέτονται και νέα παιδιά που δεν αξιολογήθηκαν, με αποτέλεσμα τα παιδιά αυτά να επωφελούνται 20 – 30 λεπτά λογοθεραπείας αντί μιας ώρας που δικαιούνται βάσει του αρχικού σχεδιασμού.

Κατάργηση της ενδιάμεσης κεντρικής εξέτασης ζητούν οι καθηγητές

Οι συνθήκες της πανδημίας δημιούργησαν σημαντικά προβλήματα και στους κόλπους της μέσης εκπαίδευσης με τον πρόεδρο της ΟΕΛΜΕΚ, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, να αναφέρει στο Alphanews.Live πως κατά την περσινή χρονιά προέκυψαν θέματα όπως η ιχνηλάτηση και η διενέργεια rapid test που επιβάρυναν την ομαλή λειτουργία των σχολείων.

Την ίδια ώρα οι οργανωμένοι καθηγητές ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς θέτουν το θέμα των εξετάσεων τετράμηνων καθώς προκύπτει, όπως αναφέρουν μεγάλη πίεση για την κάλυψη της ύλης λόγω της μείωσης του διδακτικού χρόνου και την διεξαγωγή των εξετάσεων αυτών. Στο πλαίσιο αυτό θέση της ΟΕΛΜΕΚ είναι πως θα πρέπει να καταργηθεί η ενδιάμεση κεντρική εξέταση.

Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε πως βάσει του σχεδιασμού του ΥΠΠΑΝ, ο θεσμός των εξετάσεων τετρανήνων αναμένεται να επεκταθεί και στα γυμνάσια. Παρόλα αυτά λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα που επισημάνθηκαν στα λύκεια, οι οργανωμένοι καθηγητές εκφράζουν την άποψη που ο θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων δεν θα πρέπει επί του παρόντος να επεκταθεί στα γυμνάσια.

Πέραν από τα πιο πάνω η ΟΕΛΜΕΚ διαμέσου του προέδρου εγείρει και κάποια θέματα που αφορούν την στελέχωση των σχολείων. Το πρώτο αφορά τον μεγάλο αριθμό συμβασιούχων που καλύπτουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες στα σχολεία μέσης εκπαίδευσης. Όπως εξήγησε ο κ. Κωνσταντινόπουλος, ο μεγάλος αριθμός συμβασιούχων δημιουργεί προβλήματα στην σταθερότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού, καθώς δεν υπάρχουν κανονισμοί όσων αφορά τις μετακινήσεις συμβασιούχων, όπως συμβαίνει το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Ζητάμε την αύξηση των μόνιμων οργανικών θέσεων γιατί είναι δυσανάλογο το ποσοστό που καλύπτεται από συμβασιούχους σε σχέση με το τι συμβαίνει σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη στο προσκήνιο αναμένεται να επανέλθει και το θέμα των κλιματιστικών στα σχολεία, με τους οργανωμένους καθηγητές να ζητούν την υλοποίηση του σχεδιασμού, «βασισμένο σε κάποια πολιτική απόφαση». Ακόμη ο κ. Κωνσταντινόπουλος τονίζει την ανάγκη για ανέγερση νέων σχολείων σε συγκεκριμένες επαρχίες προκειμένου να απαλυνθεί το πρόβλημα του υπερπληθυσμού στις σχολικές μονάδες.

Διόρθωση των στρεβλέσεων στις Εξετάσεις Τετραμήνων ζητούν οι γονείς

Όσον αφορά τον θεσμό των εξετάσεων τετραμήνων, οι οργανωμένοι γονείς Μέσης Εκπαίδευσης αναμένουν πως αρκετά από τα προβλήματα που εντοπίστηκαν πέρσι θα έχουν επιλυθεί. Την ίδια ώρα ο πρόεδρος της Συνομοσμπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Χαράλαμπος Διονυσίου, θεωρεί δεδομένο πως η διαδικασία στελέχωσης και η τοποθέτησης των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες έχουν ήδη προχωρήσει και βρίσκονται σε ικανοποιητικό επίπεδο.

Ευελπιστούμε ότι θα ανακινηθεί το θέμα για τα τετράμηνα και να γίνει κάποια διόρθωση των στρεβλώσεων που παρατηρήθηκαν.

Στο μεταξύ οι οργανωμένοι γονείς μέσης εκπαίδευσης βρίσκονται σε επαφή με τις σχολικές εφορείες, όσον αφορά θέματα ασφάλειας και υλικοτεχνικά προβλήματα.

Πηγή: alphanews





Send this to a friend