Home ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΑΕΚ Πάνω από 8 εκατομμύρια χρειάζονται για “Αντώνης Παπαδόπουλος” και “Αμμόχωστος”
Πάνω από 8 εκατομμύρια χρειάζονται για “Αντώνης Παπαδόπουλος” και “Αμμόχωστος”

Πάνω από 8 εκατομμύρια χρειάζονται για “Αντώνης Παπαδόπουλος” και “Αμμόχωστος”

Δύο Αρχές, η Αρχή Αδειοδότησης Σταδίων και η Αστυνομία φαίνεται να έχουν διαφορετική προσέγγιση και εκτίμηση, σε σχέση με την κατάσταση των γηπέδων ποδοσφαίρου και ειδικά ως προς την επικινδυνότητα τους. Η Αρχή Αδειοδότησης, η οποία εκπόνησε τη δική της μελέτη, αναγνωρίζοντας τα προβλήματα που δημιουργούνται και η οποία έχει την αρμοδιότητα να κρίνει, τουλάχιστον τα θέματα κτηριολογικής ασφάλειας, θεωρεί πως όσα τμήματα σταδίων λειτουργούν, είναι ασφαλή. Όπως είναι γνωστό, εκτίμηση έκανε και η Αστυνομία, βλέποντας την κατάσταση από διαφορετική σκοπιά.

Με βάση δε εκτίμηση του κόστους επιδιόρθωσης των ζημιών που προκλήθηκαν διαχρονικά, λόγω και της απουσίας συστηματικής συντήρησης, κατέληξε πως το συνολικό κόστος θα κυμανθεί στα €40 εκατ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ» για τα τρία γήπεδα ποδοσφαίρου των προσφυγικών σωματείων της Ανόρθωσης, της Σαλαμίνας και του Εθνικού Άχνας, ίσως απαιτηθούν πέραν των €10 εκατ. Μεταξύ €4 εκατ.- €5 εκατ. εκτιμάται ότι θα κοστίσει η αναβάθμιση του γηπέδου του Εθνικού Άχνας και άλλα τόσα το Αμμόχωστος Επιστροφή της Νέας Σαλαμίνας, ενώ το κόστος του Αντώνης Παπαδόπουλος της Ανόρθωσης εκτιμάται ότι θα κοστίσει περισσότερα. Βεβαίως, λόγω του κόστους, οι εργασίες θα υλοποιηθούν τμηματικά τα επόμενα χρόνια.

Ο πρόεδρος της Αρχής Αδειοδότησης Σταδίων, Γιώργος Καράς, ανέφερε στον «Φ», πως πρώτιστο μέλημα είναι η ασφάλεια όσων εισέρχονται στον χώρο των γηπέδων, αναγνωρίζοντας πως το θέμα των ανέσεων έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Διευκρίνισε πάντως, πως κάποια στιγμή θα πρέπει να απασχολήσει και αυτή η πτυχή παρατηρώντας πως είναι αδιανόητο τα ΑμεΑ να μην μπορούν να ανεβούν στις κερκίδες όπως οι υπόλοιποι φίλαθλοι και να περιορίζονται σε χώρους οι οποίοι περισσότερο μοιάζουν με κλουβιά παρά με κερκίδες.

Πρέπει να καθοριστεί πενταετές πρόγραμμα για σταδιακή βελτίωση των σταδίων όπως οι κερκίδες κ.α. είπε ο κ. Καράς. Ανέφερε επίσης, πως ήδη προκηρύσσονται προσφορές αναβάθμισης και πρόσθεσε πως μέχρι το τέλος του χρόνου, ίσως ετοιμαστούν οι εκτιμήσεις των ειδικών, περιλαμβανομένων και των επιμετρητών.

Πέραν των «γερασμένων» προσφυγικών σταδίων, τα υπόλοιπα γήπεδα τα οποία χρήζουν αναβάθμισης το συντομότερο δυνατόν είναι:

1. Στάδιο ΓΣΖ στη Λάρνακα.

2. Τσίρειο Στάδιο στη Λεμεσό.

3. Μακάρειο Στάδιο στη Λευκωσία.

Σχετικά περιορισμένων παρεμβάσεων χρήζουν και τα ακόλουθα δύο γήπεδα:

1. Τάσος Μάρκου στο Δήμο Παραλιμνίου.

2. Στέλιος Κυριακίδης στην Πάφο.

Ψηλό κόστος συντήρησης θα έχει και το Μακάρειο στάδιο και σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις ίσως ανέλθει στα €15 εκατ. Με σκοπό τη μείωση του κόστους, έγιναν ακόμη και σκέψεις να κατεδαφιστούν οι κερκίδες και να κατασκευαστούν νέες, χωρητικότητας 5.000-6.000.

Είναι κοινώς παραδεκτό, πως το γεγονός ότι υπάρχουν κατασκευές οι οποίες παρουσιάζουν οξειδώσεις σε οπλισμούς και άλλα προβλήματα, σε συνάρτηση με το γεγονός ότι αυτές έχουν κατασκευαστεί σε περιόδους χωρίς ή με μερική χρήση αντισεισμικών κανονισμών, καθιστά τα επηρεαζόμενα στάδια ευάλωτα γι’ αυτό η σε βάθος μελέτη της παραμένουσας φέρουσας ικανότητας τους, με σκοπό την επισκευή ή ενίσχυση τους, κρίνεται ως αναγκαία.

Σημειώνεται, πως η Αρχή Αδειοδότησης υιοθέτησε διαδικασία ετήσιας παρακολούθησης των σταδίων ηλικίας πέραν των 10 ετών και τα οποία περιλαμβάνουν σχεδόν το 95% των σταδίων της Κύπρου. Στο πλαίσιο αυτό οι ιδιοκτήτες των σταδίων πρέπει να ορίσουν πολιτικούς μηχανικούς οι οποίοι να τα ελέγχουν από στατικής απόψεως. Δυστυχώς κάποιοι από τους ιδιοκτήτες/διαχειριστές σταδίων δεν επέδειξαν την αναμενόμενη ανταπόκριση.

Η εικόνα για τις φθορές
Σύμφωνα με τη μελέτη της Αρχής Αδειοδότησης, στα στάδια που πέρασαν από έλεγχο εντοπίζονται διάφορα θέματα όπως ζημιές (οξειδώσεις οπλισμών, ρηγματώσεις σε φέροντα στοιχεία, επιφανειακή φθορά κ.α.) σε φέρουσες ή μη κατασκευές από οπλισμένο σκυρόδεμα ή/και σε στοιχεία πλήρωσης (τοιχοποιίες) τα οποία σε ορισμένες περιπτώσεις αποτελούν κίνδυνο για την ίδια την κατασκευή και σε άλλες τα τμήματα τα οποία είναι δυνατό να αποσπαστούν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για άλλους σκοπούς (αφού αυτά επί της ουσίας είναι πέτρες και μεταλλικά αντικείμενα τα οποία απαγορεύονται να βρίσκονται σε αθλητικούς χώρους κατά την λειτουργία τους).

Δεκαεπτά από τα στάδια που έχουν μελετηθεί, κατασκευάστηκαν πριν το 1994 και δεκαέξι στάδια κατασκευάστηκαν μετά το 1994. Από το σύνολο των 33 σταδίων, τα 23 έχουν κατασκευαστεί πριν το 1999 και 10 μετά.

Πηγή: philenews

Send this to a friend