Home ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Φάκελος Παιδεία: Διαφωνία ΟΕΛΚΕΜ για αξιολόγηση μαθητών, προβλήματα σε σχολεία
Φάκελος Παιδεία: Διαφωνία ΟΕΛΚΕΜ για αξιολόγηση μαθητών, προβλήματα σε σχολεία

Φάκελος Παιδεία: Διαφωνία ΟΕΛΚΕΜ για αξιολόγηση μαθητών, προβλήματα σε σχολεία

Την έντονη δυσαρέσκεια της ΟΕΛΜΕΚ εκφράζει η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη Γενικών Αντιπροσώπων της (ΠΣΓΑ) για το νομοσχέδιο αξιολόγησης μαθητών και καλεί τον Υπουργό Παιδείας να μην προχωρήσει στην προώθησή του, σημειώνοντας παράλληλα από την μια την ετοιμότητα της οργάνωσης για διάλογο αλλά και την εξουσιοδότηση για την λήψη μέτρων αντίδρασης. Η συνεδρία της ΠΣΓΑ συνήλθε χθες. 

Δυσαρέσκεια ΟΕΛΜΕΚ για νομοσχέδιο αξιολόγησης μαθητών, ζητάει απόσυρσή του

Σύμφωνα με ανακοίνωση της οργάνωσης, η ΟΕΛΜΕΚ έχει αναδείξει εδώ και καιρό τα μεγάλα προβλήματα που παρουσιάζει το σύστημα αξιολόγηση των μαθητών/τριών των εξετάσεων τετραμήνων, που εφαρμόστηκε φέτος σε όλο το φάσμα του Λυκείου και των Τεχνικών Σχολών και προστίθεται ότι τις διαπιστώσεις της Οργάνωσής τις ασπάζονται και οι Οργανωμένοι Γονείς και Μαθητές.

«Το ΥΠΑΝ, έστω και με καθυστέρηση, αναγνωρίζει επίσης προβλήματα που προκαλούν οι εξετάσεις τετραμήνων, όπως αποδεικνύει το περιεχόμενο των επιστολών που απέστειλε ο Υπουργός Παιδείας στην Οργάνωσή μας στις αρχές Απριλίου και με τις οποίες παραδέχεται ότι αυτές ευθύνονται για την απώλεια πολύτιμου διδακτικού χρόνου, ιδιαίτερα λόγω της ενδιάμεσης κεντρικής εξέτασης» αναφέρεται.

Δυστυχώς, όμως, προστίθεται, «ενώ αναγνωρίζει προβλήματα που επισημαίνουμε όλο το προηγούμενο διάστημα, δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημα που του είχαμε υποβάλει από κοινού με γονείς και μαθητές, για πραγματοποίηση ενός ουσιαστικού, επιστημονικά τεκμηριωμένου και συστηματικού διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να διαμορφωθεί ένα σύστημα αξιολόγησης των μαθητών/τριών, που θα λειτουργεί προς όφελος των μαθητών/τριών και του Δημόσιου Σχολείου».

Αντίθετα, αναφέρει η ανακοίνωση «προχώρησε χωρίς κανέναν διάλογο με τους άμεσα εμπλεκόμενους (εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές) στην ετοιμασία ενός Νομοσχεδίου, το οποίο μας παρουσίασε στις 17/6/2022, εκφράζοντας την πρόθεσή του να το καταθέσει στο Υπουργικό Συμβούλιο για έγκριση και, ακολούθως, στη Βουλή για ψήφιση».

Αναφορικά με το πιο πάνω Νομοσχέδιο «εκφράζουμε κατά πρώτον την έντονη δυσαρέσκεια και ενόχλησή μας για το γεγονός ότι ο Υπουργός Παιδείας παρακάμπτει για άλλη μια φορά τον καθιερωμένο διάλογο».

Κατά δεύτερον, συνεχίζει η ανακοίνωση, «θεωρούμε ότι το περιεχόμενο του Νομοσχεδίου, ενώ δεν επιλύει τα προβλήματα των εξετάσεων τετραμήνων, που και το ίδιο το ΥΠΑΝ πλέον αναγνωρίζει, σκοπεύει να θυσιάσει στο βωμό της διατήρησής τους, έστω και με διαφοροποιημένη μορφή, πολλά στοιχεία που σχετίζονται άμεσα με την ποιότητα της εκπαίδευσης».

Ως εκ τούτου, σημειώνεται, «η Οργάνωσή μας διαφωνεί τόσο επί τους ουσίας, όσο και επί της διαδικασίας με το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο, γι’ αυτό και καλεί τον Υπουργό Παιδείας να μην προχωρήσει στην προώθησή του γιατί θα είναι πηγή νέων προβλημάτων και εντάσεων στη Μέση Εκπαίδευση» αναφέρει η ΟΕΛΜΕΚ».

Απευθύνεται έκκληση προς τον Υπουργό Παιδείας, να αφουγκραστεί επιτέλους τις απόψεις και τους προβληματισμούς των θεσμικών φορέων αναφορικά με τις εξετάσεις τετραμήνων και να ξεκινήσει άμεσα ουσιαστικό διάλογο μαζί τους για διαμόρφωση ενός Σχεδίου Αξιολόγησης των μαθητών /-τριών, που να λειτουργεί πραγματικά προς όφελος του Δημόσιου Σχολείου και πρωτίστως των μαθητών/τριών μας.

«Εκφράζουμε την ετοιμότητά μας για διάλογο με το ΥΠΑΝ και τους εμπλεκόμενους φορείς για το θέμα της Αξιολόγησης των μαθητών/τριών, ενώ θεωρούμε εκ των ων ουκ άνευ, ενόψει της επόμενης σχολικής χρονιάς 2022-2023, όπως ληφθούν οι αποφάσεις για τερματισμό των τριών εξετάσεων στη Γ’ Λυκείου στην και στην μη  επέκταση του θεσμού των εξετάσεων τετραμήνων στα Γυμνάσια», σημειώνεται.

«Η ΠΣΓΑ εξουσιοδοτεί το ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ να προχωρήσει στη λήψη μέτρων αντίδρασης, μη αποκλειομένων και δυναμικών, σε περίπτωση που το Υπουργείο Παιδείας προχωρήσει σε μονομερείς και ετσιθελικές ενέργειες, που πλήττουν μαθητές/-τριες, εκπαιδευτικούς λειτουργούς και υποβαθμίζουν το Δημόσιο Σχολείο», αναφέρεται καταληκτικά.

Στα προβλήματα από μη συντήρηση του Παγκυπρίου Λυκείου Λάρνακας αναφέρονται οι οργανωμένοι γονείς, τι απαντά η Σχολική Εφορεία

Η ανεπαρκής συντήρηση του Παγκυπρίου Λυκείου Λάρνακας προκαλεί σοβαρά προβλήματα για την ασφάλεια και υγεία των μαθητών, υποστηρίζει η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γονέων Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης Λάρνακας. Αναμένει να παραλάβει το έργο από τον εργολάβο, απαντάει η Σχολική Εφορία.

Σε επιστολή της προς τον Πρόεδρο της Σχολικής Εφορίας Λάρνακας Πέτρο Χρυσοστόμου, η Ομοσπονδία αναφέρει ότι «μετά από επίσκεψη αντιπροσωπείας της Ομοσπονδίας διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με την συντήρηση του ιστορικού κτιρίου του Παγκυπρίου Λυκείου της πόλης».

«Το συγκεκριμένο κτίριο, το οποίο έχει κηρυχτεί διατηρητέο, αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα εξαιτίας της ανεπαρκούς συντήρησής του και άλλων άστοχων παρεμβάσεων χωρίς την κατάλληλη προεργασία και έγκριση από τις αρμόδιες αρχές», σημειώνεται.

Προστίθεται ότι «το Παγκύπριο Λύκειο Λάρνακας εντάσσεται στα πλαίσια της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης μας και οφείλουμε να το διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού».

Η Ομοσπονδία στην επιστολή της ζητά από τον Πέτρο Χρυσοστόμου όπως την ενημερώσει άμεσα για τις ενέργειες τις οποίες προτίθεται να προβεί η Σχολική Εφορία «με στόχο την επίλυση του προβλήματος για να διασφαλίσει την ορθή συντήρηση και διατήρηση του κτιρίου και την ασφάλεια και υγεία των μαθητών».

Τοποθετούμενος για το θέμα ο κ. Χρυσοστόμου ανέφερε στο ΚΥΠΕ ότι οι Τεχνικές Υπηρεσίες και η Σχολική Εφορία Λάρνακας δεν έχουν ακόμα παραλάβει το έργο από τον εργολάβο, ο οποίος ανέλαβε να προβεί στις απαραίτητες επιδιορθώσεις προκειμένου να συντηρηθεί και να διατηρηθεί σωστά το κτίριο.

Η Σχολική Εφορία, πρόσθεσε, «έχει υποδείξει στον εργολάβο ορισμένες παρατυπίες και παραλείψεις που πρέπει να διορθωθούν και στη συνέχεια θα ξαναδούμε το θέμα προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι όλα όσα πρέπει να γίνουν στο συγκεκριμένο σχολείο, θα είναι σωστά και σύμφωνα με τις απαραίτητες προδιαγραφές».

 

Send this to a friend