
Διαφωνεί με πρόνοιες του σχεδίου αξιολόγησης εκπαιδευτικών η ΙΣΟΤΗΤΑ
Η συντεχνία Ισότητα δεν αποδέχεται το συγκεκριμένο σχέδιο αξιολόγησης που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας για τους εκπαιδευτικούς, καθώς περιλαμβάνει πρόνοιες «που ενδέχεται να δημιουργήσουν αδικίες και διακρίσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών αντί να επιλύσουν τα υφιστάμενα διαχρονικά προβλήματα της εκπαίδευσης που απορρέουν από την αξιολόγηση», αναφέρεται σε ανακοίνωση.
Η Ισότητα επίσης θεωρεί ότι πιθανόν κάποιες πρόνοιες του σχεδίου «να συγκρούονται νομικά με το υφιστάμενο Σχέδιο Υπηρεσίας των μόνιμων Εκπαιδευτικών και συνεπώς να παραβιάζονται κεκτημένα εργασιακά δικαιώματα».
Σε λεπτομερή ανακοίνωση με τις θέσεις της η Ισότητα εισηγείται μεταξύ άλλων ο εκπαιδευτικός να αξιολογείται ανά διετία από δύο διαφορετικούς Αξιολογητές Επιθεωρητές (Α.Ε.) της Ειδικότητας (ένας Α.Ε. κάθε τετράμηνο) και από τον εκάστοτε Διευθυντή του Σχολείου του (μια φορά τον χρόνο).
Η βαρύτητα των αξιολογήσεων να είναι 40% για τον κάθε Αξιολογητή Επιθεωρητή (Α.Ε.), 10% για τον Διευθυντή του Σχολείου και το υπόλοιπο 10% να αφορά σε αξιολόγηση από συναδέλφους (δομημένη ανατροφοδότηση).
Η Ισότητα επίσης εγείρει ερωτήματα για τη διαδικασία απόλυσης θεωρώντας ότι πρέπει να υπάρχουν σαφέστερες ασφαλιστικές δικλείδες για να αποφευχθούν αδικίες.
Διαφωνεί επίσης με την ύπαρξη δύο ξεχωριστών προγραμμάτων για τους Νεοεισερχόμενους Εκπαιδευτικούς, δεδομένου ότι το Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης (ΠΠΚ) είναι ήδη ένα απαιτητικό και ολοκληρωμένο πρόγραμμα καθώς και με την διαφοροποίηση της υφιστάμενης κλίμακας αξιολόγησης από 1-40 σε 1-100.
Εισηγήσεις καταθέτει η Ισότητα και για το Πρόγραμμα Προετοιμασίας Στελεχών και Διαδικασία Επιλογής με περισσότερη ευελιξία για όσους έχουν εμπειρία, αξιολόγηση με πρακτικά κριτήρια, όχι μόνο γραπτές εξετάσεις και ζητά σαφή κριτήρια βαθμολόγησης και αντικειμενικότητα.
Προτείνει εξάλλου τη δημιουργία ανεξάρτητου και αμερόληπτου Δευτεροβάθμιου Σώματος Εξέτασης Ενστάσεων, μείωση δραστικά των αποσπάσεων με ανώτατο όριο απόσπασης τα 2 χρόνια, διαφάνεια και δικαιοσύνη και τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος μεταξύ των Εκπαιδευτικών για το νέο σχέδιο αξιολόγησης.
Πηγή: ΚΥΠΕ