Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Oι εφτά προτάσεις νόμων βουλευτών που αφορούν στην φωτοεπισήμανση θα τεθούν αύριο ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής
Oι εφτά προτάσεις νόμων βουλευτών που αφορούν στην φωτοεπισήμανση θα τεθούν αύριο ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής

Oι εφτά προτάσεις νόμων βουλευτών που αφορούν στην φωτοεπισήμανση θα τεθούν αύριο ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής

Μείζον θέμα δημιουργείται για την κυβέρνηση με τις εφτά προτάσεις νόμων βουλευτών, που αφορούν στην φωτοεπισήμανση και οι οποίες θα τεθούν αύριο ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής προς ψήφιση ή απόρριψη.

Η κυβέρνηση δεν συμφωνεί με τις πλείστες από αυτές, αφού κάποιες θεωρείται ότι είναι αντισυνταγματικές (καταβολή εξωδίκων με δόσεις) και κάποιες ανεφάρμοστες λόγω συμβατότητας με το σύστημα των φώτων τροχαίας (χρονοδιακόπτης στο βέλος δεξιά).

Ο υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης είχε διαμηνύσει προς τους βουλευτές της Επιτροπής Μεταφορών ότι θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή η πρόταση για παράταση στην εξόφληση του εξωδίκου στις 90 ημέρες, κάτι που θα ισοδυναμούσε με τρεις μηνιαίες δόσεις.

Εντούτοις οι βουλευτές επέμεναν στις προτάσεις τους και μάλιστα είχε αφεθεί να εννοηθεί από κάποιους ότι αν δεν γίνονταν αποδεκτές θα μπορούσε να ψηφιστεί νόμος που θα καταργούσε την φωτοεπισήμανση, με τεράστιο κόστος για τον πολίτη.

Ενόψει της σοβαρής κατάστασης που δημιουργείται πραγματοποιήθηκε χθες σύσκεψη στο Υπουργείο Μεταφορών στην οποία παρευρέθηκαν οι υπουργοί Αλέξης Βαφεάδης και Δικαιοσύνης Μάριος Χαρτσιώτης, εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας και υπηρεσιακοί παράγοντες. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ» κατά τη σύσκεψη τέθηκαν διάφορες προτάσεις ώστε να επιλυθεί το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται η κυβερνητική πλευρά για να μην ακυρωθεί το σύστημα το οποίο κόστισε στους πολίτες περί τα 36 εκατ. ευρώ.

Κατά τις πληροφορίες μας, τέθηκε η εισήγηση όπως καταργηθούν οι παραβάσεις που αφορούν στις δύο άσπρες γραμμές που υπάρχουν σήμερα και τιμωρούνται με διάφορα εξώδικα, (να παραμείνει μόνο το εξώδικο των €25) ώστε να μην υπάρχει σύγχυση στους πολίτες και να παραμείνουν τα εξώδικα που αφορούν τη παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, του ορίου ταχύτητας και του βέλους δεξιά.

Η εισήγηση αυτή θα εξεταστεί από τη Νομική Υπηρεσία κατά πόσον μπορεί νομικά να εφαρμοστεί λόγω και του συμβολαίου με τον ανάδοχο, σε μια προσπάθεια να διασκεδαστούν οι ανησυχίες των βουλευτών.

Οι εμπλεκόμενοι στο σύστημα διαχείρισης της φωτοεπισήμανσης θεωρούν ότι αν ψηφιστούν ως έχουν και οι εφτά προτάσεις νόμου, τότε στην ουσία οι κάμερες ακυρώνονται, αφού οι νόμοι που θα ψηφιστούν θα είναι ανεφάρμοστοι.

Για παράδειγμα, όπως αναφέρθηκε στη σύσκεψη, η υποχρεωτική εφαρμογή χρονοδιακόπτη στις φωτοελεγχόμενες διασταυρώσεις στις οποίες υπάρχουν κάμερες δεν μπορεί να εφαρμοστεί αφού το σύστημα που ρυθμίζει τα φώτα δεν είναι συμβατό. Με την ρύθμιση αυτή διαφωνούν τόσο το Τμήμα Δημοσίων Έργων όσο και η Τροχαία, αφού θεωρείται ότι εκτός από τα πρακτικά προβλήματα θα υπάρχουν πολλά τροχαία δυστυχήματα.

Με τις εφτά προτάσεις νόμων των βουλευτών των κομμάτων ΔΗΣΥ, ΑΚΕΛ και ΕΛΑΜ (είναι ξεχωριστές) προβλέπεται η καταβολή των εξωδίκων προστίμων με μηνιαίες δόσεις, η καταβολή του εξωδίκου από 45 ημέρες σήμερα στις 90 και η εφαρμογή χρονοδιακόπτη σε φώτα τροχαίας εντός προθεσμίας έξι μηνών από την ψήφιση του νόμου.

Ενόψει και της γνωμάτευσης της Νομικής Υπηρεσίας αναμένεται ότι θα γίνουν επαφές με τους βουλευτές και τα κόμματα ώστε να βρεθεί μια μέση λύση, για να μην ψηφιστούν προτάσεις που να δημιουργούν μπελάδες και να βάζουν σε περιπέτειες ένα σύστημα το οποίο έχει επιφέρει μείωση στους θανάτους και στους σοβαρούς τραυματισμούς, παρόλο που έφερε και αρκετά προβλήματα στους οδηγούς.

Όλα θα ξεκαθαρίσουν αύριο Πέμπτη στην Ολομέλεια, οπόταν και θα διαφανεί κατά πόσον η κυβερνητική πλευρά δια του υπουργού Μεταφορών θα έρθει με εισήγηση για κατάργηση δυο παραβάσεων που καταγγέλλονταν από τις κάμερες και είχαν προκαλέσει αρκετή σύγχυση στους οδηγούς.

Υπενθυμίζεται ότι η Βουλή έχει ψηφίσει εδώ και τέσσερις και πλέον μήνες πρόταση νόμου για μετακίνηση των φώτων στις οποίες είναι εγκατεστημένες οι κάμερες λόγω των γραμμών παράβασης στο οδόστρωμα, αλλά δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα αφού χρειάζεται έγκριση από την Αναθεωρητική Αρχή Αλλαγών και Απαιτήσεων και κόστος που εκτιμάται πάνω από ένα εκατ. ευρώ.

Send this to a friend