Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Αερόσακοι Takata: Καλύπτει ή όχι τα εισαγόμενα οχήματα από τρίτες χώρες η ιστοσελίδα ΤΟΜ;
Αερόσακοι Takata: Καλύπτει ή όχι τα εισαγόμενα οχήματα από τρίτες χώρες η ιστοσελίδα ΤΟΜ;

Αερόσακοι Takata: Καλύπτει ή όχι τα εισαγόμενα οχήματα από τρίτες χώρες η ιστοσελίδα ΤΟΜ;

Μέρος των προσπαθειών που καταβάλλει το Υπουργείο Μεταφορών, με στόχο την ενημέρωση του κοινού για τους ελαττωματικούς αερόσακους Takata, είναι η ιστοσελίδα του ΤΟΜ, όπως αναφέρει μιλώντας στην εκπομπή Alpha Καλημέρα ο Υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης.

Σημείωσε ότι το ΤΟΜ ανάρτησε στην ιστοσελίδα του τις επίσημες ιστοσελίδες των κατασκευαστριών εταιρειών, ώστε να υπάρξει μια πιο έγκυρη ενημέρωση σχετικά με τις ανακλήσεις.

Όσον αφορά τα εισαγόμενα από τρίτες χώρες οχήματα, εξηγεί ότι ίσως αναγράφονται στις ιστοσελίδες, ίσως όχι, ωστόσο ο Υπουργούς προτρέπει τους ιδιοκτήτες οχημάτων να ελέγξουν το όχημά τους.

«Εμείς προτρέπουμε όλους τους ιδιοκτήτες των μεταχειρισμένων, αν δεν βρουν εδώ την ενημέρωση να απευθυνθούν στους διανομείς, οι οποίοι έχουν πρόσβαση στις κατασκευάστριες εταιρείες και να ενημερωθούν μέσω αυτής της δράσης κατά πόσο το όχημά τους τυγχάνει ανάκλησης.»

Στόχος του Υπουργείου Μεταφορών είναι όπως ενταχθούν όλα τα οχήματα στις κατασκευάστριες εταιρείες ώστε από εκεί να ενημερώνονται οι διανομείς και τελικά οι ιδιοκτήτες.

Κληθείς να απαντήσει στις επικρίσεις του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων και Ηλεκτρικών Οχημάτων, ο οποίος υποστηρίζει ότι το θέμα οδηγείται σε νέα αδιέξοδα, ο Υπουργός εξηγεί τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί.

«Οι μόνοι που έχουν πρόσβαση με τις κατασκευάστριες εταιρείες είναι οι διανομείς στην Κύπρο, όταν κάποιος απευθυνθεί κοντά τους για να ενημερωθεί, η πρόσβαση υπάρχει» εξηγεί ο Υπουργός και προσθέτει ότι αυτή την αλυσίδα θέλει το Υπουργείο να την ενδυναμώσει, ώστε να φτάνει η πληροφόρηση στους ιδιοκτήτες των οχημάτων.

Αναφέρει επίσης ότι θα πρέπει να ακολουθούνται οι οδηγίες των κατασκευάστριων εταιρειών και αν υπάρχει ειδοποίηση για ακινητοποίηση του οχήματος μέχρι την αντικατάσταση εξαρτήματος, το Υπουργείο θα συνδράμει δίνοντας δωρεάν εισιτήρια για τις δημόσιες μεταφορές.

Όσον αφορά τις χρεώσεις για έλεγχο οχημάτων, το Υπουργείο ζήτησε τις απόψεις της Υπηρεσίας Καταναλωτών, η οποία απάντησε ότι από τη στιγμή που πρόκειται για μια συμφωνία ανάμεσα σε δύο ιδιωτικών μερών και δεν μπορούν να επεμβούν. Το θέμα τίθεται μαζί με άλλα ενώπιον της Νομικής Υπηρεσίας.

Έντονες επικρίσεις στο ΤΟΜ από τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων Αλέξη Άννινο.

Όσον αφορά την ευθύνη για την εισαγωγή των οχημάτων χωρίς έγκριση τύπου στην αγορά, ο κ. Άννινος επισημαίνει ότι σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, την ευθύνη έχει ο εισαγωγέας και η αρχή η οποία εγγράφει τα οχήματα, εκφράζοντας δυσαρέσκεια για τις αναφορές στις ευθύνες κατασκευαστή και διανομέα.

Τονίζει επίσης ότι δεν υπήρξε οποιαδήποτε ενέργεια για να γίνει οποιαδήποτε ανάκληση και αντιδρούν καθώς έστειλαν όλα τα οχήματα στους κατασκευαστές για να ελεγχθούν και να κληθούν για επιδιόρθωση.

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων καλεί όλα τα μέλη του να συνεργαστούν ώστε να λυθεί το θέμα, με τον κ. Άννινο να επισημαίνει ότι πρόκειται για πολλές χιλιάδες οχημάτων, χωρίς να είναι γνωστός ο αριθμός των ανακλήσεων.

Επαναλαμβάνει ότι η ευθύνη έχει πέσει στους γενικούς διανομείς, με αυτούς που έχουν πραγματικά την ευθύνη να παρουσιάζονται ως επόπτες της κατάστασης.

Ερωτηθείς αν τα μέλη του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων ακολούθησαν τη διαδικασία για τις ανακλήσεις, απαντά ότι δεν γνωρίζει αν το έπραξαν.

Παράσταση αλληλοεπίρριψης ευθυνών χαρακτηρίζει τις συνεδρίες της Βουλής ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα, σχολιάζοντας ως απαράδεκτες τις αντιδράσεις.

Ο κ. Κώστα έθεσε ερώτημα αν ισχύει ότι οι αντιπροσωπείες γνώριζαν από το 1996 για να λάβει την απάντηση ότι αποτελεί προσπάθεια για αποπροσανατολισμό της συζήτησης και αποποίησης ευθυνών.

Αναφορικά με τις χρεώσεις για τον έλεγχο των αερόσακων, καταγγέλλει ότι όχι μόνο καταγράφονται χρεώσεις αλλά καταγράφονται διαφορετικές χρεώσεις αναλόγως της αξίας του οχήματος.

Σχολιάζει ότι έναν χρόνο αργότερα έρχεται η ιστοσελίδα του ΤΟΜ και προσθέτει ότι από αυτή την ιστοσελίδα μπορούμε να δούμε ποιες αντιπροσωπείες ανταποκρίθηκαν, παραπέμποντας και στις δηλώσεις του Υπουργού ο οποίος είπε ότι οι πέντε δεν απάντησαν καθόλου.

Πλέον ζητούν γνωμάτευση από τη Νομική Υπηρεσία για να δουν πως μπορεί να προχωρήσει η υπόθεση.

«Φταίει το Υπουργείο Μεταφορών, φταίει το ΤΟΜ, φταίει η υπηρεσία, φταίει το κράτος» αναφέρει ο κ. Κώστα και επισημαίνει ότι και οι διανομείς δεν δέχονται ελέγχους.

Send this to a friend