Home ΛΑΡΝΑΚΑ «Κατέστρεψε τον ναυτικό τουρισμό της Λάρνακας η Kition», λένε οι ιδιοκτήτες ακτοπλοϊκών σκαφών
«Κατέστρεψε τον ναυτικό τουρισμό της Λάρνακας η Kition», λένε οι ιδιοκτήτες ακτοπλοϊκών σκαφών

«Κατέστρεψε τον ναυτικό τουρισμό της Λάρνακας η Kition», λένε οι ιδιοκτήτες ακτοπλοϊκών σκαφών

ΓΡΑΦΕΙ o ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ

Την άμεση επαναφορά των χρεώσεων ελλιμενισμού στη μαρίνα Λάρνακας, στα επίπεδα που ήταν πριν την ανάθεση του έργου στην Kition Ocean Holdings, απαιτούν ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ακτοπλοϊκών Σκαφών και ο Σύνδεσμος Ελλιμενισμένων Σκαφών Κύπρου.

Οι ιδιοκτήτες ακτοπλοϊκών σκαφών χαιρετίζουν την απόφαση του κράτους για διακοπή της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία, σημειώνοντας ότι η απόφαση αυτή θα έπρεπε να είχε παρθεί πριν ένα χρόνο καθότι, όπως υποστηρίζουν, η Kition δεν είχε πρόθεση να εκτελέσει το έργο. Τονίζουν, δε, την ανάγκη όπως το έργο ανάπλασης λιμανιού – μαρίνας να προωθηθεί το συντομότερο, διότι η καθυστέρηση μόνο ζημιά επιφέρει στη Λάρνακα.

Ο αντιπρόεδρος του συνδέσμου Ανδρέας Παναγιώτου ανέφερε ότι οι ιδιοκτήτες ακτοπλοϊκών σκαφών ζητούν όπως τα τέλη επανέλθουν στα επίπεδα που ήταν προηγουμένως, ενώ επείγει και το άνοιγμα της ξύλινης αποβάθρας παρά τη μαρίνα, η οποία παραμένει κλειστή εδώ και δύο χρόνια.

Ο κ. Παναγιώτου έκανε λόγο για αύξηση τελών μέχρι και 50% χωρίς, όπως είπε, η εταιρεία να έχει κάνει οποιοδήποτε έργο. Οι ιδιοκτήτες ακτοπλοϊκών σκαφών στη μαρίνα Λάρνακας (ήδη μεταβιβάστηκε στο Υπουργείο Μεταφορών) υποστηρίζουν ότι ο κύκλος εργασίας τους μειώθηκε αισθητά την τελευταία διετία και ο ναυτικός τουρισμός της Λάρνακας έχει πληγεί ανεπανόρθωτα. Ήδη αρκετοί ιδιοκτήτες μίνι κρουαζιερόπλοιων μετέφεραν τις επιχειρήσεις τους σε Αγία Νάπα, Λεμεσό και στο Λατσί.

Έξω φρενών με την Kition είναι και ο Σύνδεσμος Ελλιμενισμένων Σκαφών Κύπρου, ο οποίος επιρρίπτει ευθύνες στον Υπουργό Μεταφορών, κατηγορώντας τον ότι δεν έλαβε σοβαρά υπόψη του τις προειδοποιήσεις του συνδέσμου για τις «προχειρότητες», όπως αναφέρει, του επενδυτή.

Ο Σύνδεσμος Ελλιμενισμένων Σκαφών υπενθυμίζει ότι τον Μάρτιο του 2023 είχε πραγματοποιήσει παρουσίαση στον αρμόδιο υπουργό με συγκεκριμένες υποδείξεις για την αρνητική πορεία του έργου, χωρίς όμως να εισακουστεί. Περαιτέρω, πραγματοποίησε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας στη Λάρνακα σε μια προσπάθεια να ενημερώσει το κοινό και τους αρμόδιους για την πραγματική πορεία του έργου ανάπλασης λιμανιού – μαρίνας. «Φωνή βοώντος εν τη ερήμω», τονίζεται χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση του συνδέσμου.

 

«Είμαστε τα θύματα»

—————————–

Οι ιδιοκτήτες ελλιμενισμένων σκαφών αναψυχής επισημαίνουν, ακόμα, ότι όταν παρουσίασαν την πραγματική εικόνα της μαρίνας Λάρνακας ενώπιον της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής, έτυχαν χλευασμού από κάποιους βουλευτές. Εξού και μ’ επιστολές τους ζήτησαν να συναντηθούν με τον αρμόδιο υπουργό και τον διευθυντή του υπουργείου προκειμένου να τους παρουσιάσουν τα προβλήματα, χωρίς όμως καμία θετική ανταπόκριση. «Οι ιδιοκτήτες σκαφών στη μαρίνα Λάρνακας είναι τα βασικά θύματα της κάκιστης διαχείρισης του θέματος της ιδιωτικοποίησης της μαρίνας από την προηγούμενη κυβέρνηση, των προχειροτήτων του επενδυτή και των κακών χειρισμών του αρμόδιου υπουργείου.

Πληρώνουμε αδικαιολόγητες αυξήσεις πέραν του 40% στα τέλη ελλιμενισμού, με μείωση παροχών και υπηρεσιών, με τις ευλογίες του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, το οποίο μέχρι και πριν μερικούς μήνες διαβεβαίωνε ότι το έργο προχωρούσε βάσει του προγράμματος», τονίζεται στην ανακοίνωση του Συνδέσμου Ελλιμενισμένων Σκαφών. Λόγω των αυξημένων χρεώσεων, πέραν των 50 σκαφών εγκατέλειψαν τη μαρίνα Λάρνακας.

 

Εκβάθυνση εισόδου

—————————-

Επιπρόσθετα, οι ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής καταγγέλλουν ότι η απολύτως αναγκαία εκβάθυνση της εισόδου της μαρίνας Λάρνακας δεν έγινε ποτέ. Αντίθετα, όπως αναφέρουν, η είσοδος της μαρίνας γίνεται ολοένα και πιο ξέβαθη, λόγω της συσσώρευσης άμμου στο βυθό, προκαλώντας προσάραξη των σκαφών.

Υποστηρίζουν, ακόμα, ότι το έργο της εκβάθυνσης θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2024 με βάσει τα χρονοδιαγράμματα της πρώτης φάσης, ενώ η αναπαλαιωμένη διατηρητέα αποβάθρα θα έπρεπε να είχε παραδοθεί τον Ιούνιο του 2023. Αντίθετα, μέχρι και σήμερα είναι κλειστή.

Καταλήγοντας, ο σύνδεσμος σημειώνει ότι το μοντέλο ενιαίας ανάπτυξης λιμανιού – μαρίνας απέτυχε παταγωδώς, τάσσεται υπέρ του διαχωρισμού του έργου και της ξεχωριστής διαχείρισης της μαρίνας και απαιτεί άμεση επαναφορά των χρεώσεων ελλιμενισμού στα επίπεδα που ήταν προηγουμένως.

 

Απάντηση Βαφεάδη

—————————-    

Κληθείς να σχολιάσει τα αιτήματα για μείωση των τελών ελλιμενισμού στη μαρίνα Λάρνακας, ο υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης δήλωσε ότι τα τέλη δεν είναι θέμα για το οποίο μπορεί από μόνο του το υπουργείο ν’ αποφασίσει.

Ανέφερε πως υπάρχει μια διαδικασία που θα πρέπει ν’ ακολουθηθεί βάσει της νομοθεσίας. «Μέχρι να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία θα ισχύουν τα τέλη που ισχύουν μέχρι σήμερα. Εμείς, όμως, θα  δούμε το θέμα και θα ακολουθήσουμε τη νόμιμη διαδικασία για να καταλήξουμε στα τέλη τα οποία θα εγκρίνει η κυπριακή πολιτεία», σημείωσε.

 

 

Send this to a friend