Home ΛΑΡΝΑΚΑ Όθωνας Θεοδούλου: “Φαινόταν από την αρχή το εγχείρημα της ενιαίας ανάπτυξης ότι θα αποτύγχανε”
Όθωνας Θεοδούλου: “Φαινόταν από την αρχή το εγχείρημα της ενιαίας ανάπτυξης ότι θα αποτύγχανε”

Όθωνας Θεοδούλου: “Φαινόταν από την αρχή το εγχείρημα της ενιαίας ανάπτυξης ότι θα αποτύγχανε”

 

 

ΓΡΑΦΕΙΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ

Ασυμβίβαστη εξ’ αρχής ήταν η ενιαία ανάπτυξη λιμανιού και μαρίνας Λάρνακας, σύμφωνα με τον επί σειρά ετών γραμματέα και πρόεδρο του τοπικού εμπορικού και βιομηχανικού επιμελητηρίου Όθωνα Θεοδούλου.

Σε αποκλειστικές δηλώσεις του στην εφημερίδα μας, ο κ.Θεοδούλου, ο οποίος τα τελευταία 30 χρόνια έχει ασχοληθεί όσο λίγοι στη Λάρνακα με το πολύκροτο θέμα ανάπτυξης του λιμανιού και γνωρίζει πράγματα και καταστάσεις, ανέφερε ότι από την αρχή φαινόταν ότι το εγχείρημα της ενιαίας ανάπτυξης θα αποτύγχανε, από την στιγμή που, όπως είπε, οι επενδυτές προσδοκούσαν ότι τα πλείστα έσοδά τους θα προέρχονταν από τις αναπτύξεις στους χερσαίους χώρους, την ίδια ώρα που η χρήση του λιμανιού αφορούσε, κυρίως, οχληρά φορτία.

 

Ο πρώην πρόεδρος του ΕΒΕΛ επέρριψε την αποκλειστική ευθύνη του ναυαγίου για το έργο ανάπλασης λιμανιού – μαρίνας στην εταιρεία Kition Ocean Holdings Ltd, η οποία, όπως τόνισε, υποσχέθηκε έναντι του κόσμου της Λάρνακας έργα τα οποία δεν εκτέλεσε, παρά μόνο εισέπραττε τέλη. «Μόνο την ξύλινη αποβάθρα παρά τη μαρίνα να επισκεφθεί κανείς, θ’ αντιληφθεί τι εννοώ. Η εταιρεία δεν έχει κάνει τίποτε όλο αυτό το διάστημα. Δεν ήταν αρμοδιότητα του Δήμου Λάρνακας να παρακολουθεί το έργο. Ήταν ευθύνη του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων να παρακολουθεί την εξέλιξη του έργου, σύμφωνα με το συμβόλαιο που υπεγράφη, προεξεχούσης της εξαργύρωσης της εγγυητικής για τη λειτουργία του λιμανιού», σημείωσε με νόημα ο κ.Θεοδούλου.

Κληθείς, εξάλλου, να σχολιάσει το ενδεχόμενο διαχωρισμού του έργου μετά το «διαζύγιο» με την Kition, ένα σενάριο το οποίο προκρίνουν οι αρχές της Λάρνακας, ο Όθωνας Θεοδούλου εξέφρασε την εκτίμηση πως το ζήτημα αυτό δεν είναι και τόσο ουσιώδες. «Αυτός που διαχειρίζεται το λιμάνι, πιστεύω ότι μπορεί να διαχειρίζεται και τη μαρίνα. Μία εταιρεία που αναλαμβάνει τέτοια έργα απαιτείται να έχει πείρα κι εμπειρογνωμοσύνη στη διαχείριση λιμανιών καθώς και διασυνδέσεις με ξένες ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες να συμβάλουν στην αύξηση του κύκλου εργασίας του λιμανιού. Στην Kition Ocean Holdings αποδείχθηκε ότι δεν είχαν ιδέα από διαχείριση λιμανιών», σημείωσε.

Η χαμένη ευκαιρία

—————————–   

Κάνοντας μία αναδρομή στο παρελθόν, ο Ο. Θεοδούλου υπενθύμισε ότι η ιστορία ανάπτυξης και απόδοσης ρόλου στο λιμάνι της Λάρνακας χρονολογείται από την δεκαετία του 1990.

Όπως ανέφερε, το λιμάνι πέρασε από διάφορα στάδια μέχρι να φθάσει στην προοπτική της ενιαίας ανάπτυξης με τη μαρίνα. Η πρώτη σοβαρή προσέγγιση για ν’ αποδοθεί συγκεκριμένος ρόλος στο λιμάνι της πόλης έγινε πριν από περίπου 30 χρόνια, όταν το Τμήμα Μελετών της Τράπεζας Αναπτύξεως είχε εισηγηθεί, τότε, την μετατροπή του λιμανιού της Λάρνακας ως το κύριο επιβατικό λιμάνι της Κύπρου, επειδή βρισκόταν στο κέντρο της πόλης, για να εξυπηρετεί τον τομέα της κρουαζιέρας και παράλληλα την αξιοποίηση των χερσαίων του χώρων για τουριστικούς σκοπούς.

Για το λιμάνι Λεμεσού εισηγήθηκε την μετατροπή του ως το κύριο εμπορικό λιμάνι της χώρας. «Εκείνα τα χρόνια ο τομέας της κρουαζιέρας διακινούσε ένα εκατομμύριο επιβάτες και οι προβλέψεις έκαναν λόγο για διπλασιασμό αυτού του αριθμού μέχρι το 2000.

Το ΕΒΕΛ στήριξε αυτή την εισήγηση, αλλά απορρίφθηκε από τον δήμο, τα κόμματα και τις συντεχνίες των λιμενεργατών, οι οποίοι απασχολούνταν με την διαμετακόμιση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι. Τελικά, χάσαμε και τα εμπορευματοκιβώτια κυρίως λόγω υψηλών κόστων», κατέληξε ο κ.Θεοδούλου.

 

Send this to a friend