Ένα βήμα πριν το ναυάγιο η επένδυση για λιμάνι – μαρίνα Λάρνακας
ΓΡΑΦΕΙ ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ
Άκρως δυσοίωνες παρουσιάζονται οι προοπτικές ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας. Το ναυάγιο της επένδυσης – μαμούθ, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί, είναι πιο ορατό από ποτέ, από την στιγμή που το Υπουργείο Μεταφορών, θα προσφύγει στη Νομική Υπηρεσία για οδηγίες, η ανάδοχος εταιρεία δεν έχει καταθέσει την εγγυητική για τη λειτουργία του λιμανιού και η Kition Ocean Holdings βρίσκεται… στα χαρακώματα με τον Αλέξη Βαφεάδη, με τον οποίο φαίνεται να έχει χαώδεις διαφορές ως προς τους χειρισμούς που θα πρέπει να ακολουθηθούν.
Την ίδια ώρα η διαχειρίστρια εταιρεία προειδοποιεί και με προσφυγή στο δικαστήριο για επίλυση των όποιων διαφορών, κάτι που εφόσον συμβεί θα πάρει το έργο ακόμα πιο πίσω, καθότι οι διαδικασίες προβλέπονται χρονοβόρες.
Το έργο της ενιαίας ανάπτυξης λιμανιού – μαρίνας Λάρνακας βρίσκεται κυριολεκτικά στον αέρα. Το θέμα συζητήθηκε την Τετάρτη (24/4) στην επιτροπή Μεταφορών της Βουλής, με τον Αλέξη Βαφεάδη ν’ ανακοινώνει ότι θα προσφύγει στην Νομική Υπηρεσία για οδηγίες, από την στιγμή που η εταιρεία δεν έχει καταθέσει την εγγυητική.
Το γεγονός ότι η εταιρεία Kition Ocean Holdings δεν εκπροσωπήθηκε στη συνεδρία, αυτό ενόχλησε τα μέλη της επιτροπής Μεταφορών. Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Βύρας δήλωσε ότι θα πρέπει να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια και να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες έτσι ώστε να αποφευχθεί η προσφυγή της εταιρείας στη δικαιοσύνη. Και τούτο, όπως εξήγησε, διότι οι διαδικασίες σε μια τέτοια περίπτωση θα είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες.
Από την πλευρά του, ο αρμόδιος υπουργός διαβεβαίωσε ότι «το έργο θα γίνει με τον άλφα ή βήτα τρόπο». Το ζητούμενο, βέβαια, για την Λάρνακα είναι πότε, επιτέλους, θα ξεκινήσουν τα έργα… Πάντως για τον ερχόμενο Ιούνιο, όπως είχε δεσμευτεί παλαιότερα η εταιρεία, «χλωμό» φαντάζει.
Kition: Πυρά κατά Βαφεάδη
————————————–
Την ώρα που το πολύκροτο, όπως έχει καταντήσει, θέμα της ενιαίας ανάπτυξης λιμανιού και μαρίνας Λάρνακας συζητείτο στην κοινοβουλευτική επιτροπή Μεταφορών, η Kition Ocean Holdings δεν ήταν παρούσα στη Βουλή, αλλά εξέδιδε ανακοίνωση με καυστικό περιεχόμενο κατά του Αλέξη Βαφεάδη, υποστηρίζοντας παράλληλα ότι είναι πλήρως έτοιμη, μόλις ξεκαθαρίσει το πρόγραμμα εργασιών, να ξεκινήσει άμεσα την κατασκευή του σημαντικού αυτού έργου για τη Λάρνακα.
Υποστήριξε, ακόμα, ότι διαθέτει το απαραίτητο κεφάλαιο και πως έχει συγκροτήσει μια ικανή και έμπειρη ομάδα για το έργο. Η εταιρεία δήλωσε έτοιμη να υποβάλει την εγγυητική Λειτουργίας και Συντήρησης (O&M) όπως αρχικά είχε αποφασιστεί, παρόλο που, όπως ισχυρίστηκε, δεν γνωρίζει το ποσό της εγγυητικής…
Για τούτο, επιρρίπτει ευθύνες στο Υπουργείο Μεταφορών. Και όλα αυτά, ενώ κατά τη σύσκεψη του Προεδρικού είχε γίνει αναφορά για εγγυητική ύψους 4,2 εκατομμυρίων. «Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με προκλήσεις, καθότι το αρμόδιο υπουργείο δεν έχει ακόμη συμφωνήσει να συναντηθεί μαζί μας για να συζητήσει το ποσό της εγγυητικής», τόνισε στην ανακοίνωσή της. Θέση της Kition είναι ότι στις 15 Απριλίου η εταιρεία συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και συμφώνησε με τα αιτήματα της κυβέρνησης.
Σημείωσε, όμως, ότι οι συζητήσεις με την κυβέρνηση πρέπει να ακολουθήσουν τα χρονοδιαγράμματα της διαδικασίας επίλυσης διαφορών της Σύμβασης Παραχώρησης (Concession Agreement).
Όπως εξήγησε, τα προκαθορισμένα χρονοδιαγράμματα είναι σημαντικά για τον αποτελεσματικό σχεδιασμό και για την υλοποίηση του έργου. «Η Kition εξήλθε της συνάντησης στο Προεδρικό με την εκτίμηση ότι επετεύχθη αμοιβαία συμφωνία με την κυβέρνηση και πως οι συζητήσεις θα ακολουθήσουν την προβλεπόμενη διαδικασία στη Σύμβαση Παραχώρησης. Παρ’ όλα αυτά, ζητήσαμε επιβεβαίωση για τα όσα συμφωνήθηκαν στη συνάντηση.
Το Υπουργείο Μεταφορών δεν δέχθηκε να επιβεβαιώσει τα όσα συμφωνήθηκαν και αρνήθηκε να ακολουθήσει την προβλεπόμενη διαδικασία και τα χρονοδιαγράμματα που αναφέρονται στη συμφωνία», υπογράμμισε η διαχειρίστρια εταιρεία του λιμανιού. Η Kition κατέστησε σαφές ότι μπορεί να καταθέσει την εγγυητική και να εισέλθει σε μια συζήτηση καλής πίστης υπό ένα διαφορετικό σταθερό χρονοδιάγραμμα, υποστήριξε όμως ότι η κυβέρνηση, δυστυχώς κατά την έκφρασή της, δεν είναι πρόθυμη να δεσμευτεί σε ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα συζητήσεων καλής πίστης.
Κατηγόρησε, δε, τον Υπουργό Μεταφορών ότι ξεκίνησε «συζητήσεις» με τα Μέσα Ενημέρωσης αποκλείοντας την εταιρεία από τον διάλογο. «Επανειλημμένα βρεθήκαμε να μαθαίνουμε για πρώτη φορά τη θέση του υπουργείου από τα ΜΜΕ. Κανένα χρονικό πλαίσιο σχετικά με την εγγυητική δεν είχε τεθεί ως προϋπόθεση κατά τη συνάντηση στο Προεδρικό.
Αν το υπουργείο είχε επενδύσει τον χρόνο που αφιέρωσε σε δηλώσεις στα ΜΜΕ για να συζητήσει μαζί μας, θα είχαμε ήδη ξεπεράσει αυτή την κατάσταση», υπογράμμισε η Kition, η οποία κάλεσε την κυβέρνηση ν’ αλλάξει την προσέγγιση της. Προειδοποίησε, τέλος, πως θα προσφύγει στη δικαιοσύνη εφόσον δεν επιλυθούν οι όποιες διαφορές υπάρχουν.