EasyJet: Διοίκηση Vs Sir Stelios, σημειώσατε ένα
Ο ιδρυτής της EasyJet Στέλιος Χατζηιωάννου απέτυχε να πείσει τους μετόχους της αεροπορικής εταιρείας να προχωρήσουν σε “έξωση” της διοίκησης, συμπεριλαμβανομένου του CEO, σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα της ψηφοφορίας που διεξήχθη και στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκε το σχέδιο της εταιρείας για αγορά νέων αεροσκαφών. Το τελευταίο αποτελεί “κόκκινο πανί” για τον κ. Χατζηιωάννου.
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρείας, η οποία παλεύει με τις επιπτώσεις της κρίσης του κορονοϊού, έχοντας καθηλώσει τον στόλο των αεροσκαφών της στο έδαφος, ανέφερε ότι, με βάση τις αποφάσεις της τηλεδιάσκεψης των μετόχων, οι προτάσεις του Στ. Χατζηιωάννου δεν έγιναν δεκτές.
“Με βάση τα προσωρινά αποτελέσματα της ψηφοφορίας, που διεξήχθη πριν την τηλεδιάσκεψη, καμία από τις τέσσερις προτάσεις που τέθηκαν επί τάπητος δεν εγκρίθηκε”, ανέφερε ο πρόεδρος του Δ.Σ. John Barton, όπως αναφέρει το πρακτορείο Reuters.
Η οικογένεια του κ. Χατζηιωάννου ελέγχει το 34% του μετοχικού κεφαλαίου της EasyJet και θεωρεί ότι η μη ακύρωση της συμφωνίας ύψους 4,6 δισ. βρετανικών λιρών για 107 νέα αεροσκάφη από την Airbus (η οποία εκτείνεται μέχρι το φορολογικό έτος 2023), στις σημερινές μάλιστα συνθήκες, θα οδηγήσει την εταιρεία σε χρεοκοπία.
Ο Στ. Χατζηιωάννου μάλιστα έχει προτείνει τη μείωση του υπάρχοντος στόλου αεροσκαφών της EasyJet σε 250 από 318 αεροσκάφη.
Ο CEO Johan Lundgren έχει προχωρήσει μόνον στην αναβολή παραλαβής 24 νέων αεροσκαφών, περικόπτοντας έτσι βραχυπρόθεσμα έξοδα 1 δισ. λιρών, ωστόσο διαφωνεί πλήρως με την συνολική ακύρωση της συμφωνίας με την Airbus.
Οι Invesco, Ninety One U.K. και Phoenix Asset Management, τρεις εκ των μεγαλύτερων επενδυτών στην EasyJet, είχαν δηλώσει δημοσίως ότι θα στήριζαν τη διοίκηση, όπως σημειώνει το πρακτορείο Bloomberg.
Ο ιδρυτής της εταιρείας είχε ζητήσει την αποπομπή τεσσάρων ανώτατων στελεχών, συγκεκριμένα του CEO, του CFO, του προέδρου του Δ.Σ. και ακόμη εντός διευθυντή.
Η αντιπαράθεση, πάντως, του κ. Χατζηιωάννου με τη διοίκηση της EasyJet έχει ιστορία τουλάχιστον 10 ετών.
Η διοίκηση ισχυρίζεται ότι τα νέα αεροσκάφη είναι απαραίτητα για την αντικατάσταση παλαιότερων που έχουν φθαρεί και ότι η εταιρεία μπορεί να επιβιώσει της σημερινής κρίσης στη ζήτηση για ταξίδια, χωρίς να αναθεωρήσει ριζικά τον σχεδιασμό της για απόκτηση νέων αεροσκαφών.
Πηγή: Capital.gr