Το πρώτο video που ανέβηκε στο YouTube δεν ήταν αυτό που νομίζεις
Με περισσότερα από 2 δισ. χρήστες, το YouTube αποτελεί βασικό κομμάτι της καθημερινότητας μας με πολλά από τα video που «ανεβαίνουν» να είναι εξαιρετικά υψηλής ποιότητας. Όμως, όπως είναι μάλλον αναμενόμενο, δεν ήταν έτσι από την πρώτη στιγμή. Ούτε καν υπήρχαν κανάλια, συνδρομές και διαφημίσεις.
Ήταν 23 Απριλίου 2005, ήτοι πριν ακριβώς από 15 χρόνια, όταν «ανέβηκε» το πρώτο video από τον Jawed Karim, ο οποίος μαζί με τους συναδέλφους του στο PayPal, Chad Hurley και Steven Chen, δημιούργησαν το YouTube, «κλείνοντας» τη διάσημη πλέον διεύθυνση www.youtube.com στις 14 Φεβρουαρίου 2005. Το πρώτο video είχε τίτλο Me at the Zoo (Εγώ στον ζωολογικό κήπο), είχε διάρκεια 18 δευτερόλεπτα και μπορείτε να το βρείτε ακόμη πάνω στην πλατφόρμα έχοντας ξεπεράσει τα 90 εκατ. views. Ήταν εξαιρετικά απλοϊκό με τον 25χρονο -τότε- Karim να λέει απλά: «Είμαστε εδώ, μπροστά από τους ελέφαντες».
Πρακτικά, το συγκεκριμένο video ήταν μία δοκιμή και ίσως να μην είναι τυχαίο ότι στο κανάλι του Karim δεν έχει δημοσιευτεί κανένα άλλο video. Αυτό, μάλλον, που δεν περίμεναν οι τρεις φίλοι ήταν η δυναμική που θα ανέπτυσσε το συγκεκριμένο μέσο, το οποίο πούλησαν στις αρχές του 2007 στην Google έναντι του -τεράστιου για τα δεδομένα της εποχής- ποσού των 1,65 δισ. δολαρίων. Ενδιαφέρον είχαν δείξει τόσο τη Yahoo! όσο και η Microsoft, αλλά η Google ήταν εκείνη που κέρδισε τη «μάχη» και μία υπηρεσία που εξελίχθηκε σε μία από τις σημαντικότερες και τις πιο δημοφιλείς στην παγκόσμια αγορά. Σημειωτέον πως η αξία του YouTube εκτιμάται αυτή τη στιγμή στα 40 δισ. δολάρια.
Η ανάπτυξη του YouTube μάλλον ήταν δύσκολο να προβλεφθεί από τον οποιονδήποτε. Ο αριθμός των χρηστών έχει ξεπεράσει τα 2 δισ. παγκοσμίως και αυξάνεται διαρκώς. Σε καθημερινή βάση περίπου 1,3 δισ. άνθρωποι παρακολουθούν σχεδόν 5 δισ. video clips συνολικής διάρκειας 1 δισ. ωρών. Σε παγκόσμιο επίπεδο το ποσοστό διείσδυσης του YouTube στις ηλικίες 18-49 ετών φθάνει στο 80%.
Το YouTube είναι το δεύτερο δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης πίσω από το Facebook.
Σημειωτέον ότι στην Ελλάδα, ο αριθμός όσων παρακολουθούν YouTube θεωρείται ότι είναι υψηλότερος από εκείνο όσων έχουν λογαριασμό στο Facebook.
To YouTube έχει φθάσει να υποστηρίζει περισσότερες από 80 γλώσσες, ενώ καθημερινά «ανεβαίνουν» περίπου 720.000 ώρες video ή περίπου 30.000 video κάθε ώρα. Για να δει κανείς όλο το περιεχόμενο που «ανεβαίνει» σε μία ημέρα θα χρειαζόταν σχεδόν 82 χρόνια.
Επίσης, παγκοσμίως, πάνω από το 70% του χρόνου παρακολούθησης γίνεται μέσα από κινητές συσκευές. Ο χρόνος παρακολούθησης στο YouTube μέσα από εφαρμογές κινητών συσκευών, είναι κατά μέσο όρο πάνω από 60 λεπτά την ημέρα.
Εξαιρετικά σημαντική είναι, φυσικά, και η κοινωνική διάσταση του YouTube, καθώς υπάρχουν παραγωγοί περιεχομένου που έχουν γίνει διάσημοι και πλούσιοι από το περιεχόμενο που «ανεβάζουν» στη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Όπως υπάρχει και η άλλη πλευρά που θέλει το YouTube να έχει χρησιμοποιηθεί εκτενώς από ακραία στοιχεία για τη διανομή περιεχομένου μίσους και ρατσισμού.
Σε κάθε περίπτωση, το YouTube άλλαξε τον τρόπο πρόσβασης στο περιεχόμενο σε τέτοιο σημείο που πολλοί να αναρωτιούνται τι θα συμβεί στην επόμενη 15ετία.
Πηγή: cnn.gr