Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Τετράμηνα: Εμμένουν και οι δύο πλευρές στις θέσεις τους
Τετράμηνα: Εμμένουν και οι δύο πλευρές στις θέσεις τους

Τετράμηνα: Εμμένουν και οι δύο πλευρές στις θέσεις τους

 

 

Κι ενώ τα πρώτα δείγματα των επαφών του υπουργείου Παιδείας με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις για τις βελτιώσεις στον θεσμό των εξετάσεων τετραμήνων, καταδεικνύουν βούληση για συναίνεση και μεγάλες πιθανότητες θετικής έκβασης του διαλόγου που άρχισε, δεν φαίνεται να συμβαίνει το ίδιο με το μαθητικό κίνημα. Αφενός το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας στα σχολεία έδωσε το πράσινο φως στην ΠΣΕΜ να προχωρήσει σε ολοήμερη αποχή από τα μαθήματα αξιώνοντας κατάργηση των εξετάσεων, χωρίς βήμα πίσω από την πάγια της θέση, κι αφετέρου το Υπουργείο ξεκαθαρίζει ότι θα προχωρήσει σε αναπροσαρμογές στον θεσμό, ο οποίος αποτελεί νόμο.
Χθες, η ΠΣΕΜ έστρεψε τα πυρά προς τον υπουργό Πρόδρομο Προδρόμου, σημειώνοντας πως «υποβαθμίζει τον ρόλο του οργανωμένου μαθητικού κινήματος». Σε ανακοίνωσή της η ΠΣΕΜ αναφέρει: «Σε τηλεοπτική του παρέμβαση μετά από ερώτηση δημοσιογράφου αν νιώθει ότι οι μαθητές δεν έχουν κάτι να προσφέρουν στη διαβούλευση για τις εξετάσεις ανά τετράμηνο, ο κ. Προδρόμου απάντησε επί λέξει: “Κοιτάξτε, όχι οι μαθητές, μην το γενικεύουμε. Μιλάτε τώρα για την οργάνωση των μαθητών. Εγώ έχω ακούσει πολλές εισηγήσεις από μαθητές και επισκεπτόμενος σχολεία και σε συναντήσεις”. Φαίνεται ότι εκεί στο Υπουργείο δεν άκουσαν την ισχυρή φωνή των πέραν των 14.000 μαθητών. Τονίζουμε για ακόμα μια φορά ότι η ΠΣΕΜ εκφράζει την πλειοψηφία των μαθητών, γεγονός που φαίνεται και από το καθολικό αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος. Επιτέλους ας σεβαστούν την απόφαση των μαθητών και ας αρχίσουν έστω και τώρα να μας λαμβάνουν υπόψη». Παράλληλα, η ΠΣΕΜ αναφέρει πως απέστειλε τις εισηγήσεις της στο υπουργείο Παιδείας, γνωστοποιώντας και την αναθεωρημένη της πρόταση.
Στο μεταξύ, ο κ. Προδρόμου μιλώντας στον ACTIVE και την εκπομπή «Ατζέντα» δήλωσε ότι οι εξετάσεις έγιναν με επιτυχία στη διοργάνωσή τους και με την καθολική συμμετοχή των μαθητών. «Διαπιστώσαμε πως πρέπει να γίνουν βελτιώσεις και θα γίνουν. Εισηγήσεις δεχόμαστε. Εάν κάποιοι δεν θέλουν να κάνουν εισηγήσεις αλλά γενικότερη πολιτική, είναι δικαίωμά τους», ανέφερε ο υπουργός. Ερωτηθείς για το κατά πόσο θα εφαρμοστεί ο κανονισμός της καταχώρησης αδικαιολόγητων απουσιών σε περίπτωση αποχών από τα μαθήματα, ο κ. Προδρόμου απάντησε καταφατικά.
Όσον αφορά στο δημοψήφισμα της ΠΣΕΜ, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε πως τα σχολεία δεν είναι χώροι διεξαγωγής δημοψηφισμάτων, καλώντας όλους να είναι προσεχτικοί στους όρους που χρησιμοποιούνται. «Τα σχολεία είναι χώροι πνευματικής δημιουργίας, χώροι φιλικοί και όχι χώροι αντιπαράθεσης. Είναι θεμιτό να έχουμε απόψεις και να τις διεκδικούμε με σθένος. Οι αποφάσεις για το πώς λειτουργούν τα σχολεία είναι της Πολιτείας», δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Προδρόμου.
Από πλευράς του, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας, δήλωσε στον «Φ» πως η ΠΣΕΜ έχει απόφαση για το θέμα και είναι σεβαστή, ενώ ο υπουργός είναι καλό να καλέσει τους μαθητές εκ νέου για να συζητήσει μαζί τους, παρά τη διαφωνία που υπάρχει στο ζήτημα των εξετάσεων τετραμήνων.
ΠΣΕΜ: Γιατί διαφωνούμε
Σε αναλυτικό έγγραφο που απέστειλε η ΠΣΕΜ με την αναθεωρημένη της πρόταση για την αξιολόγηση μαθητή, καταγράφονται και τα σημεία διαφωνίας της με τις επίμαχες εξετάσεις. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται:
>> Με το σύστημα των εξετάσεων ανά τετράμηνο, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου πέραν των Παγκύπριων Εξετάσεων τον Ιούνιο, θα δίνουν και κεντρικές εξετάσεις κάθε τετράμηνο. Δηλαδή τρεις κεντρικές και ανταγωνιστικές εξετάσεις σε διάστημα έξι μηνών.
>> Ο όρος μεγάλο διαγώνισμα που χρησιμοποιεί το υπουργείο Παιδείας δεν ευσταθεί για τους εξής λόγους: α) Υπάρχει εξεταστική περίοδος. Δηλαδή μια περίοδος δέκα ημερών κατά την οποία θα δίνεις όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα. β) Η ύλη είναι καθορισμένη κεντρικά από το Υπουργείο χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες κάποιων μαθητών και σχολείων, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μαθητές πολλών ταχυτήτων.
>> Χάνονται 24 μέρες από τον διδακτικό χρόνο, αλλά η ύλη δεν έχει μειωθεί.
>> Οι 24 μέρες που χάνονται, καθώς και η επικέντρωση στις εξετάσεις (να καλυφτεί η ύλη, να είναι προετοιμασμένοι οι μαθητές κ.λπ.) μειώνουν και τον χρόνο που έχει ο καθηγητής για να χρησιμοποιήσει εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης και τον αναγκάζει, είτε να χρησιμοποιήσει λιγότερο τις εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης, είτε να συμπιέσει τους εναλλακτικούς τρόπους σε μικρότερο χρονικό διάστημα, κάτι το οποίο εξοντώνει, τόσο τον ίδιο, όσο και τους μαθητές.
>> Η ύπαρξη εξεταστικών περιόδων έχει ως αποτέλεσμα την επικέντρωση των καθηγητών και των μαθητών σχεδόν αποκλειστικά στα εξεταζόμενα μαθήματα, δίνοντας λίγη έως καθόλου σημασία στα μη εξεταζόμενα. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον ρόλο του σχολείου, που πρέπει να είναι ο χώρος όπου ο μαθητής θα αναπτύσσεται ολόπλευρα για να γίνει άνθρωπος ωφέλιμος για την κοινωνία.
Οι προτάσεις των μαθητών
Η ΠΣΕΜ, μεταξύ άλλων, προτείνει:
>> Δραστική μείωση της ύλης.
>> Κατάργηση εξετάσεων από την Α’ Γυμνασίου μέχρι τη Β’ Λυκείου/ Τεχνικών Σχολών.
>> Κατάργηση της κατ’ οίκον εργασίας.
>> Διαγνωστική εξέταση στην αρχή της σχολικής χρονιάς στην Α’ Γυμνασίου και στην Α’ Λυκείου /Τεχνικών Σχολών για να αντιμετωπίζονται δυσκολίες που μπορεί να έχουν οι μαθητές κατά τη μετάβαση από τον ένα τύπο σχολείου στον άλλο. Αξιολόγηση, η οποία δεν θα προσμετράται στον βαθμό τετραμήνου.
>> Εξεταζόμενα μαθήματα: Ένα ενιαίο κοινό διαγώνισμα 90 λεπτών ανά τετράμηνο, που θα ετοιμάζεται από την κάθε σχολική μονάδα. Ως εξεταστέα ύλη θα καθορίζεται η ύλη που διδάχθηκε μετά τη διεξαγωγή του 45λεπτου διαγωνίσματος (20% βαρύτητα), ένα προειδοποιημένο διαγώνισμα 45 λεπτών ανά τετράμηνο (10% βαρύτητα), ένα project, συμμετοχή μαθητή στις καθημερινές εργασίες του μαθήματος στην τάξη ή στο εργαστήριο ή/και σε δραστηριότητες εκτός της αίθουσας διδασκαλίας, μέχρι δύο quiz ή παρόμοιων τύπων ασκήσεων.
>> Μη εξεταζόμενα μαθήματα: Ένα διαγώνισμα 45 λεπτών ανά τετράμηνο ή ένα project, συμμετοχή μαθητή στις καθημερινές εργασίες του μαθήματος στην τάξη ή στο εργαστήριο ή/και σε δραστηριότητες εκτός της αίθουσας διδασκαλίας, μέχρι δύο quiz ή παρόμοιων τύπων ασκήσεων.
Πηγή: Φιλελεύθερος

Send this to a friend