Έξι υποσταθμοί σε Ισραήλ, Κύπρο, Κρήτη και Αττική
Το σύστημα που θα χρησιμοποιηθεί, θα είναι τεχνολογίας HVDC, δηλαδή, υψηλής τάσης συνεχόμενου ηλεκτρικού ρεύματος (DC), που επιτρέπει τη μεταφορά ρεύματος υψηλής τάσης σε μεγάλες αποστάσεις.
Για την εφαρμογή της τεχνολογίας θα χρησιμοποιηθούν καλώδια τύπου XLPE σε συνολικό μήκος πέραν των 1.500 χιλιομέτρων. Θα υπάρχουν έξι σταθμοί μετατροπής δυναμικότητας 1.000 ΜW ο κάθε ένας. Συγκεκριμένα, δύο σταθμοί θα υπάρχουν στη μια άκρη του δικτύου στο Ισραήλ, από ένας στα ενδιάμεσα στάδια σε Κύπρο και Κρήτη, και δύο στην Αττική.
Σε κάθε σταθμό, θα γίνεται μετατροπή του συνεχόμενου ηλεκτρισμού σε εναλλασσόμενο, ώστε να συνδέεται με το δίκτυο κάθε χώρας μέσω υποσταθμών διανομής. Για κάθε υποσταθμό, θα τοποθετηθούν ηλεκτρόδια τα οποία θα απέχουν μιαν ελάχιστη προκαθορισμένη απόσταση από τον υποσταθμό και θα λειτουργούν ως σύστημα γείωσης σε περίπτωση οποιασδήποτε απώλειας κατά τη λειτουργία.
Με τον σταθμό της Κοφίνου, θα συνδεθούν ηλεκτρόδια τερματισμού του υποθαλάσσιου καλωδίου, που θα τοποθετηθούν εντός της θάλασσας και σε απόσταση περίπου 3,5 χιλιομέτρων βορειοανατολικά του σημείου πόντισης, δηλαδή στο ύψος του κολπίσκου κοντά στην περιοχή Παναγίας Πετούντα της κοινότητας Μαζωτού.
Τα καλώδια ενώσεως του σταθμού μετατροπής και του σημείου πόντισης θα τοποθετηθούν σε διάδρομο συνολικού μήκους οκτώ χιλιομέτρων, στο μεγαλύτερό τους μέρος παράλληλα του δρόμου Αλαμινός – Κοφίνου.
Όλες οι τοποθεσίες και διαδρομές, σημειώνεται, έχουν επιλεγεί μετά από λεπτομερή μελέτη της ευρύτερης περιοχής και έχουν κριθεί ως οι πιο κατάλληλες βάσει των επιπτώσεων στο φυσικό περιβάλλον και στους κατοίκους της περιοχής.
Τροποποιήσεις λόγω Ελλάδος
Μετά την άρνηση της Ελλάδας για να αποδεχθεί τον Euroasia Interconnector, ως κοινό σχέδιο και την απόφασή της για κατασκευή ξεχωριστού αγωγού Κρήτης – Αττικής χωρίς ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, φαίνεται ότι υπάρχει συνεννόηση για να τροποποιηθούν ένθεν και ένθεν οι τεχνικές προδιαγραφές ώστε να υπάρχει συνδεσιμότητα, με σχετικά περιορισμένο επιπλέον κόστος. Επίσης, οι ανάδοχοι του έργου από πλευράς Euroasia Interconnector, έχουν δεσμευτεί και προχωρούν στις αλλαγές, με εφικτό επιπλέον κόστος, ώστε να μην αμφισβητηθεί η βιωσιμότητα του έργου.
Πηγή: Φιλελεύθερος