Στη Νομική Υπηρεσία το θέμα του λιμανιού Λάρνακας
Θετική είναι η πολιτική θέση του υπουργείου Μεταφορών σε σχέση με τη συμπερίληψη στη συμφωνία ανάθεσης σε ιδιώτη επενδυτή της ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας όρων που να διασφαλίζουν ότι δεν θα επηρεαστεί η υφιστάμενη εμπορική δραστηριότητα του λιμανιού, όπως οι εισαγωγές και εξαγωγές γεωργικών προϊόντων και προϊόντων μεταποίησης, ζωοτροφών, γύψου κ.τ.λ.
Η θέση της υπουργού Μεταφορών Βασιλικής Αναστασιάδου, όπως εκφράστηκε σε χθεσινή συνάντηση με τους υπό έντονη ανησυχία για τις επιπτώσεις πιθανών αλλαγών εκπροσώπους του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων, αλλά και χρηστών του λιμανιού, ήταν ότι αντιλαμβάνεται τις ανησυχίες και πως το υπουργείο θα κινηθεί προς την κατεύθυνση της διασφάλισης των εξαγωγών και εισαγωγών από το λιμάνι Λάρνακας.
Συγκεκριμένα, στη συνάντηση, συμφωνήθηκε με τους παρευρισκόμενους ότι το υπουργείο θα αποστείλει στη Νομική Υπηρεσία τα επτά αιτήματα για τα οποία ζήτησε δεσμευτικές διαβεβαιώσεις ο Σύνδεσμος Ναυτικών Πρακτόρων, ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα εταιρειών που εξαρτώνται από το λιμάνι Λάρνακας, όπως είναι οι εταιρείες ζωοτροφών, εξαγωγής γύψου και γεωργικών προϊόντων.
Η υπουργός Μεταφορών, Βασιλική Αναστασιάδου, εξήγησε στους εκπροσώπους του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων και των χρηστών του λιμανιού ότι η βούληση του υπουργείου είναι προς αυτή την κατεύθυνση, για αυτό τον λόγο και πέτυχε την άρση οποιωνδήποτε ποσοτικών περιορισμών για το λιμάνι Λάρνακας σε σχέση με το λιμάνι Λεμεσού, ενώ φαίνεται ότι το λιμάνι Λάρνακας μπορεί να εξυπηρετεί ακόμα και εμπορευματοκιβώτια. Αυτό ήταν και απαίτηση του υποψήφιου επενδυτή, κάτι που δείχνει ότι και αυτός επιθυμεί την εμπορική δραστηριότητα του λιμανιού. Ακόμα ενημέρωσε ότι αποφασίστηκε δίμηνη παράταση στην εξέταση της πρότασης του επενδυτή από το υπουργείο, οπότε θα εξεταστούν παράλληλα και αυτά τα ζητήματα.
Από πλευράς Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων, τέθηκαν επί τάπητος εκ νέου οι έντονες ανησυχίες. Εξηγήθηκε ότι το λιμάνι Λεμεσού αποτελεί ασύμφορη λύση για τα υπό συζήτηση προϊόντα και πως δεν υπάρχει και πρόθεση εξυπηρέτησης τέτοιων προϊόντων από το λιμάνι αυτό, λόγω του ότι προττιμάται η εξυπηρέτηση πιο κερδοφόρων φορτίων. Ζήτησαν όπως διασφαλιστούν κυρίως τρεις συνθήκες σε σχέση με την ανάθεση του λιμανιού Λάρνακας σε ιδιώτη επενδυτή. Πρώτον, ότι θα συνεχίσει να διεξάγεται για όσο χρόνο χρειαστεί η εξυπηρέτηση των φορτίων που εξυπηρετούνται σήμερα. Δεύτερον, ότι δεν θα αλλάξουν οι ταρίφες και οι χρεώσεις που ισχύουν σήμερα, αφού αυτό θα σήμαινε άμεσο κλείσιμο βιομηχανιών – όπως της εξαγωγής γύψου, που θα άφηνε στον δρόμο 100 εργαζόμενους, ενώ τη δουλειά θα έπαιρναν αμέσως εταιρείες των κατεχομένων. Τρίτον, ότι θα πρέπει να διατίθενται στο λιμάνι χώροι όπως και σήμερα, ώστε να μην περιοριστεί η εξυπηρέτηση των πλοίων και φορτίων.
Πηγή: Φιλελεύθερος/ Πέτρος Θεοχαρίδης
Διαβαστε επισης