Σχεδόν διπλασιάστηκε το κόστος ανάπλασης της ενορίας Αη Γιάννη
Άλλα 5 εκατ. για Αη Γιάννη
Έχει σχεδόν διπλασιαστεί το κόστος ανάπλασης της ενορίας του Αη Γιάννη, στη Λάρνακα.
Οι καθυστερήσεις που έχουν προκύψει τα τελευταία χρόνια στην αποπεράτωση των έργων του αποχετευτικού εξαιτίας των αρχαίων που ανακαλύφθηκαν στο υπέδαφος, έχουν φρενάρει το έργο ανάπλασης της υποβαθμισμένης αυτής ενορίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ν’ αυξηθεί κατά πολύ το κόστος εκτέλεσης του έργου.
Όπως δήλωσε ο δήμαρχος Ανδρέας Βύρας, το αρχικό κόστος των 7 εκατομμυρίων ευρώ δεν υφίσταται πλέον κι εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν τουλάχιστον 12 εκατομμύρια για να γίνει το έργο. Ο Δήμος Λάρνακας ζητά από το κράτος να καταβάλει το επιπρόσθετο κόστος και ήδη έχει αποστείλει σχετική επιστολή προς τον Υπουργό Εσωτερικών.
«Οι καθυστερήσεις που έχουν παρατηρηθεί λόγω των αρχαίων έχουν αυξήσει το κόστος του έργου. Είναι αδύνατον να ξεκινήσουν τα έργα ανάπλασης της περιοχής από την στιγμή που δεν έχει τελειώσει ο εργολάβος του αποχετευτικού. Δυστυχώς οι ρυθμοί του τμήματος Αρχαιοτήτων στην περιοχή δεν αργοί. Ως ΣΑΛ σκοπεύουμε να ζητήσουμε αποζημιώσεις για τις καθυστερήσεις που προέκυψαν λόγω των αρχαίων.
Παλεύουμε για να γίνει το έργο της ανάπλασης, διότι πρόκειται για μια υποβαθμισμένη περιοχή. Γι’ αυτό και ζητάμε την οικονομική βοήθεια του κράτους για να καλύψει το επιπρόσθετο ποσό. Δεν πρόκειται να υποθηκεύσω το μέλλον του δήμου. Ως εκ τούτου, δεν θα ξεκινήσουν τα έργα ανάπλασης εάν πρώτα δεν εξασφαλίσουμε την κρατική βοήθεια», ανέφερε ο Α. Βύρας. Προβλήματα υπάρχουν και με την ΑΗΚ, την ΑΤΗΚ και το Σ. Υδατοπρομήθειας, που δεν αναλαμβάνουν το κόστος υπογειοποίησης των υπηρεσιών τους στον Αη Γιάννη. Το μεγάλο συμβόλαιο C12 της Β΄ φάσης του αποχετευτικού, που καλύπτει τις περιοχές Αη Γιάννη, Χρυσοπολίτισσας, Μητρόπολης και Σταυροδρομίου, αποτελεί «καρκίνωμα» για το τοπικό συμβούλιο αποχετεύσεων, καθότι πρόκειται για περιοχές όπου υπάρχουν πολλές αρχαιότητες στο υπέδαφός τους. Εξού και οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην αποπεράτωση των έργων του αποχετευτικού (παράλληλα καθυστερούν και οι ασφαλτοστρώσεις των δρόμων στις περιοχές αυτές).
Ο κ.Βύρας είπε ότι το ΣΑΛ είναι κοντά σε συμφωνία με τον εργολάβο του αποχετευτικού για μείωση του κόστους. Εφόσον υλοποιηθεί η συγκεκριμένη συμφωνία, τότε το ΣΑΛ θα εξοικονομήσει αρκετά εκατομμύρια. Σε περίπτωση, όμως, που δεν υπάρξει τελική συμφωνία, τότε το συμβόλαιο C12 θα ακυρωθεί και το ΣΑΛ θα εξετάσει άλλες λύσεις.
Βάσος Βάσου