Α.Βύρας για το θέμα του οδικού φωτισμού: «Για τις ενέργειες που απαιτούνται χρειάζεται μεγάλος συντονισμός»
Την παράταση του ωραρίου του οδικού φωτισμού έθεσε επί τάπητος σε συνεδρίασή της η Ένωση Δήμων, μετά τα συνεχή παράπονα των πολιτών κατά τη διάρκεια του χειμώνα, εγείροντας σοβαρά ζητήματα ασφαλείας.
Σημειώνεται ότι βάσει των σημερινών δεδομένων, ο οδικός φωτισμός ανά την Κύπρο απενεργοποιείται 50 λεπτά πριν την ανατολή του ηλίου και 30 λεπτά μετά τη δύση.
Μιλώντας στην εκπομπή «Όλα στο φως» του Ράδιο Πρώτο, ο Πρόεδρος της Ένωσης Δήμων και Δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Βύρας, ανέφερε ότι το ζήτημα, το οποίο θα εξεταστεί εκ νέου σε συνεργασία με την Αρχή Ηλεκτρισμού στις 7 Νοεμβρίου, δεν αφορά μόνο τους δήμους της χώρας, αλλά και τις κοινότητες και άλλους φορείς. Στην εν λόγω σύσκεψη θα ληφθούν αποφάσεις, προκειμένου να αντιμετωπιστεί, όπως είπε, ένα σοβαρό θέμα ασφάλειας.
Στην παρατήρηση ότι η 7η Νοεμβρίου ενδεχομένως να είναι κάπως μακριά, ο κ. Βύρας ανέφερε ότι για τις ενέργειες που απαιτούνται χρειάζεται μεγάλος συντονισμός, προκειμένου να συμμετάσχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι, προκειμένου να επιτευχθεί ομοφωνία για την αντιμετώπισή του προβλήματος.
Έτοιμοι για αλλαγές η ΑΗΚ
Από την πλευρά της η Εκπρόσωπος Τύπου της ΑΗΚ Χριστίνα Παπαδοπούλου μιλώντας στο SigmaLive αναφέρει ότι η Αρχή είναι έτοιμη να ακολουθήσει την οδηγία των πελατών της, δηλαδή των Δήμων και των Κοινοτήτων, αρκεί αυτό να γίνει συντονισμένα και ανά επαρχία (Λευκωσία, Λεμεσός, Πάφος, Λάρνακα-Αμμόχωστος) σύμφωνα με την ομαδοποίηση που έχει γίνει για τεχνικούς λόγους.
Όπως τόνισε, τεχνικά η ρύθμιση είναι μια διαδικασία εξαιρετικά εύκολη και καθόλου χρονοβόρα για την ΑΗΚ, αρκεί να της δοθεί η σχετική εντολή, ενώ το κόστος ρύθμισης είναι χαμηλό.
«Εκεί που θα υπάρξει αύξηση είναι στην κατανάλωση, καθώς περισσότερες ώρες φωτισμού συνεπάγονται περισσότερο κόστος, αλλά η διαφορά θα είναι μικρή», τονίζει.
Εκείνο που μπορεί να γίνει, αν οι δήμοι επιθυμούν περισσότερη αυτονομία, είναι να προμηθευτούν με λαμπτήρες τύπου LED, οι οποίοι διαθέτουν μηχανισμό και λειτουργούν με αισθητήρα. Ωστόσο το κόστος αγοράς θα βαρύνει τους ιδίους.
Όσων αφορά στον φωτισμό του αυτοκινητόδρομο, η κα Παπαδοπούλου αναφέρει ότι για το συγκεκριμένο δίκτυο, αρμόδια δεν είναι η ΑΗΚ, αλλά η Ηλεκτρομηχανολογική Υπηρεσία κι ως εκ τούτου οι δήμοι θα πρέπει να συμφωνήσουν ξεχωριστά και με αυτήν.
Πηγή: sigmalive.com
Διαβαστε επισης