Home ΛΑΡΝΑΚΑ Νηπιαγωγός στη Λάρνακα έδενε τρίχρονο παιδί σε καρεκλάκι αυτοκινήτου στην τάξη για… τιμωρία! (Φωτογραφία)
Νηπιαγωγός στη Λάρνακα έδενε τρίχρονο παιδί σε καρεκλάκι αυτοκινήτου στην τάξη για… τιμωρία! (Φωτογραφία)

Νηπιαγωγός στη Λάρνακα έδενε τρίχρονο παιδί σε καρεκλάκι αυτοκινήτου στην τάξη για… τιμωρία! (Φωτογραφία)

Της Άντρης Θρασυβούλου

Μητέρα καταγγέλλει ότι νηπιαγωγός έδενε το τρίχρονο κοριτσάκι της σε καρεκλάκι αυτοκινήτου στην τάξη με την δικαιολογία ότι ήταν ζωηρό!

Το περιστατικό συνέβη αρκετές φορές στο νηπιαγωγείο το οποίο είναι ιδιωτικό και βρίσκεται στην επαρχία Λάρνακας.

Η μητέρα αναφέρει στην OffsiteCy ότι το παιδί της ήταν «ζωηρό» και η νηπιαγωγός δεν μπορούσε να το… συνετίσει και το έβαζε τιμωρία στο καρεκλάκι του αυτοκινήτου ή στο καρεκλάκι του φαγητού.

«Πολλές φορές από το κλάμα αποκοιμιόταν και την άφηνε να κοιμάται στο καρεκλάκι», μας αναφέρει η μητέρα η οποία σκέφτεται να προβεί σε καταγγελία στους αρμοδίους φορείς.

Η ίδια είχε αναφέρει το γεγονός μέσω των social media και όπως λέει  αυτό συνέβαινε συχνά και δεν αντιδρούσε γιατί νόμιζε ότι το παιδί ήταν «άτακτο». Την τελευταία όμως φορά που η μητέρα πήγε να πάρει το παιδί της από το νηπιαγωγείο, το βρήκε πάλι δεμένο στο καρεκλάκι να κλαίει.

Η απάντηση της δασκάλας ήταν ότι το παιδί της ήταν άτακτο και ήταν η τρίτη ημέρα που την άφηνε να κοιμηθεί στην καρέκλα!

«Έπαθα σοκ. Άρπαξα το μωρό μου αγκαλιά και αυτό σφίχτηκε πάνω μου. Ήταν και η μάνα της δασκάλας εκεί και είχε την αναίδεια να με ρωτήσει: Μα καλά εν θυμώνεις καθόλου του μωρού σπίτι;»

Δεν απάντησα για να μην παρεκτραπώ. Γύρισα προς τη δασκάλα την οποία πληρώνω και της είπα δώσε μου τη τσάντα του μωρού. Η μητέρα έφυγε και δεν ξαναγύρισε.

Σύμφωνα με το γραφείο της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, η συγκεκριμένη συμπεριφορά αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή. Το γραφείο προτρέπει τη μητέρα να προβεί σε καταγγελία στην Αστυνομία και στη συνέχεια η κ. Λήδα Κουρσουμπά ο ρόλος της οποίας είναι εποπτικός θα φροντίσει να παρακολουθήσει όλη τη διαδικασία ώστε να διασφαλιστεί ότι οι διαδικασίες που προβλέπονται ακολουθούνται όπως είθισται.

Η μέθοδος της «τιμωρίας» και η άποψη των ειδικών

Η τακτική που χρησιμοποιεί η συγκεκριμένη νηπιαγωγός δυστυχώς είναι πολύ διαδεδομένη και συχνά αποκαλείται ως “η γωνιά της σκέψης” ή “το καρεκλάκι της σκέψης”, όπως μας εξηγεί η Ψυχολόγος, Μαριάνθη Σπουργίτη.

«Πρόκειται για μία ξεπερασμένη μέθοδο που ωστόσο συνεχίζει να διδάσκεται στα πανεπιστήμια και να εφαρμόζεται κατά κόρον στα νηπιαγωγεία και στους παιδικούς σταθμούς. Η συγκεκριμένη μέθοδος συνοπτικά μειονεκτεί γιατί απομονώνει το παιδί από την ομάδα, το καθιστά δαχτυλοδεικτούμενο, δεν του δίνεται εξήγηση ως προς το γιατί ήταν λάθος η συμπεριφορά του και ποια θα ήταν η σωστή, αλλά αντίθετα αφήνεται μόνο του να σκεφτεί το λάθος με τις δικές του περιορισμένες αντιληπτικές ικανότητες», αναφέρει στην OffsiteCy η κ. Σπουργίτη.

Όταν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θέλουν να βάλουν όρια στα παιδιά ορισμένοι συνηθίζουν να χρησιμοποιούν ως μεθόδους την αμοιβή (παραχώρηση ενός επιθυμητού αντικειμένου ή δραστηριότητας, μετά από μια επιθυμητή συμπεριφορά) ή την τιμωρία (απομάκρυνση ενός επιθυμητού αντικειμένου ή δραστηριότητας ή επιβολή μιας ανεπιθύμητης δραστηριότητας, μετά από μια ανεπιθύμητη συμπεριφορά).

 Ωστόσο, όπως αναφέρει η κ. Σπουργίτη, οι μέθοδοι αυτοί έχουν κάποια βασικά μειονεκτήματα:

1) Καθιστούν τους γονείς υπεύθυνους για την συμπεριφορά των παιδιών τους,

2. Εμποδίζουν τα παιδιά να μάθουν να λαμβάνουν τις δικές τους αποφάσεις,

3. Υπονοούν ότι αναμένεται η επιθυμητή συμπεριφορά μόνο μπροστά στους γονείς

4. Προκαλούν αντιδράσεις.

Οι φυσικές και λογικές συνέπειες έναντι της τιμωρίας

Μία εναλλακτική μέθοδος εφαρμογής ορίων είναι οι φυσικές και λογικές συνέπειες. Σύμφωνα με την κ. Σπουργίτη, οι φυσικές συνέπειες αναφέρονται στα αποτελέσματα που ακολουθούν φυσικά μια συμπεριφορά, πχ. αν βγεις χωρίς ομπρέλα στην βροχή θα βραχείς.

« Οι λογικές συνέπειες αναφέρονται στα λογικά αποτελέσματα που ακολουθούν μια συμπεριφορά είτε είναι επιθυμητή, είτε όχι, π.χ. αν πας αδιάβαστος στο σχολείο, θα εκτεθείς στο δάσκαλο και στους συμμαθητές σου», τονίζει η ψυχολόγος.

 Τα πλεονεκτήματα αυτής της μεθόδου σύμφωνα με την ίδια είναι:

1. Οι λογικές συνέπειες αναγνωρίζουν τα αμοιβαία δικαιώματα των παιδιών ενώ η τιμωρία εκφράζει τη δύναμη της προσωπικής εξουσίας.

2. Οι λογικές συνέπειες έχουν άμεση σχέση με την ανεπιθύμητη συμπεριφορά ενώ η τιμωρία είναι αυθαίρετη.

3. Οι λογικές συνέπειες δεν περιέχουν κανένα στοιχείο κριτικής, ενώ η τιμωρία είναι προσωπική και περιέχει στοιχεία ηθικής κριτικής

4. Οι λογικές συνέπειες αφορούν την τωρινή και μελλοντική συμπεριφορά ενώ η τιμωρία αφορά την παρελθοντική συμπεριφορά.

5. Στις λογικές συνέπειες η φωνή του γονιού είναι φιλική ενώ στην τιμωρία υπάρχει έλλειψη σεβασμού και απειλές.

6. Οι λογικές συνέπειες επιτρέπουν την επιλογή ενώ η τιμωρία απαιτεί υπακοή.

Πηγή: offsite.com.cy

 

Send this to a friend