Home ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΑΝ: Οι αντιδράσεις δείχνουν ότι το γραπτό ήταν δύσκολο, συγκλήθηκε σύσκεψη
ΥΠΑΝ: Οι αντιδράσεις δείχνουν ότι το γραπτό ήταν δύσκολο, συγκλήθηκε σύσκεψη

ΥΠΑΝ: Οι αντιδράσεις δείχνουν ότι το γραπτό ήταν δύσκολο, συγκλήθηκε σύσκεψη

 

«Όντως οι αντιδράσεις των παιδιών και των γονέων καταδεικνύουν ότι το γραπτό ήταν πολύ δύσκολο», ανέφερε η Υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, σχολιάζοντας στην εκπομπή ALPHA Ενημέρωση το χθεσινό γραπτό των Μαθηματικών Κατεύθυνσης στο οποίο παρακάθισαν πέραν των 3.000 υποψηφίων στις Παγκύπριες Εξετάσεις. 

Ποια διαδικασία ακολουθήθηκε
Η Υπουργός κάλεσε τους γονείς να μην αναστατώνονται σε βαθμό που μεταφέρουν το άγχος στους μαθητές, καθώς οι Παγκύπριες θα ολοκληρωθούν στο τέλος της άλλης εβδομάδας, και η ψυχολογία των υποψηφίων έχει ήδη επηρεαστεί. Προσθέτοντας ότι το σημαντικό δεν είναι ο μέσος όρος ή ο βαθμός δυσκολίας, ενώ δεν απέκλεισε και το ενδεχόμενο να θεσπιστούν κυρώσεις στους θεματοθέτες μελλοντικά.

«Εκείνο που μας ενδιαφέρει είναι ο βαθμός διάκρισης. Θα πρέπει η όποια εξέταση, όσο χαμηλοί κι αν είναι οι βαθμοί να μπορεί να διακρίνει τα διάφορα επίπεδα ικανότητας των μαθητών μας. Να μπορεί να επιτρέψει την πρόσβαση.»


Η κ. Μιχαηλίδου εξήγησε ότι, λόγω του αδιάβλητου της διαδικασίας, το Υπουργείο δεν έχει πρόσβαση στα γραπτά έως ότου ολοκληρωθεί η εξέταση. Μετά την ολοκλήρωσή της, δόθηκαν άμεσα οδηγίες στους διορθωτές για επιείκια στη βαθμολόγηση. Προσθέτοντας, ωστόσο, ότι η μορφή του συγκεκριμένου διαγωνίσματος είχε εγκριθεί από όλους όσους προβλέπεται.

«Εκτός από τον υπεύθυνο/η – επιθεωρητή/τρια, που είναι ο συντονισμός της ομάδας θεματοθετών, συμμετέχουν 3 ή 4 εκπαιδευτικοί που υποχρεωτικά πρέπει να διδάσκουν στην τρίτη Λυκείου, άρα που έχουν επαφή βεβαίως με το αντικείμενο και οι οποίοι υπογράφουν όλα αυτά τα έγγραφα εμπιστευτικότητας που είπαμε πριν. Όταν ολοκληρωθεί η τρίτη μορφή του τεστ έρχεται reviewer, ένας εξωτερικός (…) και υπάρχει και ο πανεπιστημιακός στην ομάδα. Από όλους αυτούς πέρασε.»

Οι τρεις αρχές που θα πρέπει να πληρούνται, κατά την ίδια, είναι τα θέματα να είναι εντός ύλης, να λύνονται εντός της ώρας και να έχουν διαβαθμισμένη δυσκολία.

Σύμφωνα με την κ. Μιχαηλίδου, έχει ήδη προγραμματιστεί μέτά την ολοκλήρωση των εξετάσεων, σύσκεψη στην οποία θα τεθούν επί τάπητος, στοχευμένα, βελτιώσεις.

Τι θα γίνει με τα κλιματιστικά
Ερωτηθείσα για την εγκατάσταση κλιματιστικών στις σχολικές μονάδες, η Αθηνά Μιχαηλίδου σημείωσε ότι πριν από τη λήψη αποφάσεων είχαν κληθεί όλοι οι ειδικοί να τοποθετηθούν. Η απόφαση ήταν όπως δε ληφθεί υπόψιν παλαιότερη μελέτη, καθώς τα δεδομένα πλέον έχουν αλλάξει.

«Τα κλιματιστικά έρχονται ως ανάγκη πια και λήφθηκε η πολιτική απόφαση για πρώτη φορά.»

Η κ. Μιχαηλίδου ξεκαθάρισε ότι ακόμη και αν υπήρχε η οικονομική δυνατότητα, δε θα ήταν ορθολογική η ταυτόχρονη εγκατάσταση σε όλα τα σχολεία, καθώς θα πρέπει να προηγηθούν μελέτες για τις κτιριακές υποδομές.

Συνολικά υπάρχουν 800 σχολικές μονάδες, με τη διαδικασία να έχει ήδη αρχίσει για τα 50 εξ αυτών.

 

 

Send this to a friend