Home ΛΑΡΝΑΚΑ Στ. Σταύρου: «Καλά έκανε το κράτος και διέκοψε τη σύμβαση» με την Kition Ocean Holdings για το Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Στ. Σταύρου: «Καλά έκανε το κράτος και διέκοψε τη σύμβαση» με την Kition Ocean Holdings για το Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας

Στ. Σταύρου: «Καλά έκανε το κράτος και διέκοψε τη σύμβαση» με την Kition Ocean Holdings για το Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας

ΓΡΑΦΕΙ o ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ

«Ένα εργοτάξιο για μια ζωή θα έβλεπαν οι Λαρνακείς σε λιμάνι και μαρίνα, εάν δεν διέκοπτε τη σύμβαση με την Kition Ocean Holdings το κράτος»…

Ο μέχρι πρότινος πρόεδρος του ΕΒΕ Λάρνακας (μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023) και νυν πρόεδρος του ΚΕΒΕ Σταύρος Σταύρου τάσσεται υπέρ της απόφασης του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων να διακόψει την σύμβαση με την Kition για το έργο της ενιαίας ανάπτυξης λιμανιού – μαρίνας Λάρνακας και προκρίνει διαχωρισμό του έργου, προτείνοντας ταυτόχρονα την εκτέλεση ενός πιο συμβατού και συγκροτημένου πρότζεκτ, που θα είναι συμβατό με τη Λάρνακα και θα είναι μακροχρόνια βιώσιμο.

Μιλώντας στην εφημερίδα μας, ο κ.Σταύρου είπε ότι ως πρόεδρος του ΕΒΕΛ από τις αρχές του 2023 είχε διαπιστώσει σημάδια καθυστερήσεων στο έργο, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Kition Ocean Holdings είχε παραλάβει επίσημα τα «κλειδιά» του λιμανιού και της μαρίνας από την 1η Απριλίου 2022. «Ανησυχήσαμε γι’ αυτές τις καθυστερήσεις, εξού και είχαμε επαφές και ανταλλαγή απόψεων με τον ιδρυτή της Kition, τον κ. Πάνο Αλεξάνδρου, ο οποίος μας καθησύχαζε ότι όλα βαίνουν καλώς και πως τα χρονοδιαγράμματα του έργου θα τηρούνταν. Τις ίδιες διαβεβαιώσεις η Kition έδινε και στο αρμόδιο υπουργείο. Κι εμείς, όταν ρωτούσαμε το αρμόδιο υπουργείο για τις καθυστερήσεις, παίρναμε τις ίδιες απαντήσεις», ανέφερε ο Στ. Σταύρου.

Ο Πρόεδρος του ΚΕΒΕ δήλωσε ότι στην πορεία υπήρξαν σημάδια ότι η Kition δεν είχε σκοπό να εκτελέσει το έργο κι έψαχνε τρόπους για ν’ απεγκλωβιστεί από τη σύμβαση. Τούτο, πρόσθεσε ο κ.Σταύρου, έγινε ξεκάθαρο όταν δεν κατέθεσε την εγγυητική για τη λειτουργία του λιμανιού. «Μία εγγυητική ύψους 10 εκατ. ή 4,2 εκατ. για μια επένδυση ύψους 1,2 δις. είναι ποσό ασήμαντο, αμελητέο. Είναι πρωτάκουστο αυτό που έγινε», σημείωσε με νόημα και πρόσθεσε: «Ταπεινή μου γνώμη είναι ότι από ένα σημείο και μετά δεν ήθελαν να προχωρήσουν με το έργο για τους δικούς τους λόγους. Ενδεχομένως επειδή τα δεδομένα είχαν αλλάξει, είτε λόγω πληθωρισμού, είτε λόγω υψηλών κόστων ή διότι σκέφτονταν τις επιπτώσεις από τους δύο πολέμους που είναι σ’ εξέλιξη σε Ουκρανία και Ισραήλ».

Το μέλλον του έργου

—————————–  

Ο Πρόεδρος του ΚΕΒΕ εκφράζει την άποψη ότι οι Αρχές της Λάρνακας, μετά και την τελευταία αποτυχημένη προσπάθεια να γίνει το έργο της ενιαίας ανάπτυξης, θα πρέπει πλέον να δουν σοβαρά την πιθανότητα διαχωρισμού του έργου. Αυτό, επισήμανε, θα πρέπει να γίνει μέσω μιας σοβαρής τεχνικής και οικονομικής μελέτης. «Σε καμιά περίπτωση η Λάρνακα δεν πρέπει να βιαστεί και να κάνει τα ίδια λάθη. Πιστεύω ότι κάποια έργα υποδομής, όπως π.χ. οδικά έργα, θα πρέπει να γίνουν από το κράτος. Θεωρώ ότι η Λάρνακα ίσως να μην χρειάζεται στο λιμάνι και στη μαρίνα της τόσο μεγαλεπήβολα έργα, όπως ήταν οι αρχικές εξαγγελίες της Kition. Ενδεχομένως να χρειάζεται ένα πιο συγκροτημένο έργο, που να είναι συμβατό με τον χαρακτήρα της πόλης, να είναι βιώσιμο μακροχρόνια και να μην αποδειχτεί μια… αρπαχτή για τον κάθε επενδυτή», κατέληξε.

 

Send this to a friend