Home ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΥΓΕΙΑ Συνολικά 1.000 νέα περιστατικά νευρολογικών και γενετικών παθήσεων το 2023
Συνολικά 1.000 νέα περιστατικά νευρολογικών και γενετικών παθήσεων το 2023

Περίπου 30.000 υπηρεσίες σε περίπου 6.000 άτομα (από τους 14.000 ασθενείς, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο του Ινστιτούτου), παρείχε το 2023, το Κλινικό Τμήμα του Ινστιτούτου Νευρολογίας & Γενετικής Κύπρου (ΙΝΓΚ), ενώ κατά τη διάρκεια της χρονιάς, διαγνώστηκαν περίπου 1.000 νέα περιστατικά σοβαρών νευρολογικών και γενετικών παθήσεων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση Τύπου η οποία περιλαμβάνει σύντομο απολογισμό του έργου του Ινστιτούτου για το 2023, τα Βιοϊατρικά Εργαστήρια του ΙΝΓΚ, το 2023, πραγματοποίησαν περίπου 21.000 εξετάσεις μετά από παραπομπές από ιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων, συμβάλλοντας στην έγκαιρη και ακριβή διάγνωση σοβαρών παθήσεων για σχεδόν 10.000 περιπτώσεις που αφορούσαν ενήλικες, παιδιά αλλά και προγεννητικές εξετάσεις, ενώ προσφέρθηκαν επίσης 23.000 υπηρεσίες δικανικής γενετικής.

Όπως σημειώνεται, το Κλινικό Τμήμα αποτελείται από εξειδικευμένα Νευρολογικά Κέντρα ενώ προσφέρονται επίσης, υπηρεσίες νευροψυχολόγου και αιματολογίας, ειδικότητες οι οποίες εντάχθηκαν από την προηγούμενη χρονιά, έχοντας ως στόχο τη συνεχή αναβάθμιση των υπηρεσιών του Ινστιτούτου προς τους ασθενείς.

Επισημαίνεται ότι το Κλινικό Τμήμα, απαρτίζεται από νευρολογικό θάλαμο ασθενών και τη Μονάδα Ημερήσιας Φροντίδας η οποία δέχεται ασθενείς (του ΙΝΓΚ) για την ολιγόωρη θεραπεία τους, Μονάδα Φυσιοθεραπείας, Φαρμακείο και Γραφείο Κοινωνικών Υπηρεσιών.

Για τις υπηρεσίες που παρέχονται από τα Βιοϊατρικά Εργαστήρια του Ινστιτούτου, αναφέρεται ότι αφορούν τη διάγνωση μεγάλου εύρους σοβαρών παθήσεων, προσφέροντας πρωτοποριακές διαγνωστικές υπηρεσίες μοριακής γενετικής, βιοχημικής γενετικής, κυτταρογενετικής, μοριακής παθολογίας, μοριακής ιολογίας κ.α., οι οποίες εξελίσσονται συνεχώς χρησιμοποιώντας τις πλέον σύγχρονες τεχνολογικές μεθόδους.

Επίσης με βάση τον απολογισμό το 2023, οι δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και βιβλία ανήλθαν στις 95.

Για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 έχουν εγγραφεί 36 φοιτητές Μάστερ και 7 φοιτητές Διδακτορικού στους τομείς της Ιατρικής Γενετικής, της Μοριακής Ιατρικής, της Νευροεπιστήμης και της Βιοϊατρικής Έρευνας, που προσφέρει το Ινστιτούτο.

Ο Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής και Ιατρικός Διευθυντής του ΙΝΓΚ Λεωνίδας Φυλακτού σημείωσε ότι «η μοναδικότητα του Ινστιτούτου να λειτουργεί σε τρεις πυλώνες που αφορούν τον τομέα της υγείας είναι εξέχουσας σημασίας», καθώς η έρευνα που διενεργείται σε συνδυασμό με την εκπαίδευση που παρέχεται και η παράλληλη εκπαίδευση  της νέας γενιάς επιστημόνων, συμβάλλουν στην παροχή καλύτερων υπηρεσιών προς τους ασθενείς και την κοινωνία και στην ανάπτυξη του βιοτικού επιπέδου της Κύπρου.

ΚΥΠΕ