Home ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΠΟΨΕΙΣ Κάθε σχολική χρονιά μετρά στις Επαγγελματικές Επιλογές των παιδιών μας!!!
Κάθε σχολική χρονιά μετρά στις Επαγγελματικές Επιλογές των παιδιών μας!!!

Κάθε σχολική χρονιά μετρά στις Επαγγελματικές Επιλογές των παιδιών μας!!!

 

 

Γράφει ο Δημήτρης Βασιλακκάς

Καλή σχολική χρονιά και καλή αρχή σε όλους τους μαθητές!! Τα σχολικά χρόνια ενός ατόμου, που ξεκινούν από την ηλικία των 6 εως και των 18 ετών, θεωρούνται τα πιο σημαντικά όσο αφορά στην καλλιέργεια της προσωπικότητας ενός ανθρώπου σε όλους τους τομείς αλλά και την απόκτηση σημαντικών δεξιοτήτων και φυσικά γνώσεων. 

Μέσα στο εκπαιδευτικό πλαίσιο τα παιδιά και οι έφηβοι θα ερθουν σε επαφή με διαφορα και διαφορετικά γνωστικά πεδία και θα παιδευτούν στο να τα μάθουν και να κατανοήσουν τα γνωστικά αντικείμενα που προσφέρουν.

 

Μέσα από αυτή την «Παιδεία» και το παίδεμα, το παιδί σας θα έχει την ευκαιρία να προσδιορίσει τις δυνάμεις του και τις αδυναμίες του, αυτά που του κεντρίζουν το ενδιαφέρον και αυτά που δεν το συγκινούν σε μεγάλο βαθμό.  Όλες αυτές οι εμπειρίες και τα βιώματα που θα ζήσουν, θα φανούν χρήσιμα και στο στάδιο του Επαγγελματικού Προσανατολισμού, όπου θα επιλέξουν τις Ακαδημαική Κατεύθυνση που θα τα οδηγήσει στα επαγγέλματα που επιθυμούν να ακολουθήσουν μελλοντικά.

Σε όλα τα χρόνια και όλα τα στάδια της εκπαίδευσης του το κάθε παιδί, αγόρι και κορίτσι, θα περάσει μέσα από τη διαδικασία της μάθησης και της αξιολόγησης των μαθησιακών του δυνατοτήτων.

Η διαδικασία βάση της οποίας εξάγουν συμπεράσματα οι ανθρώποι βασίζεται στις εμπειρίες μας, τις πληροφορίες που έχουμε τη δεδομένη στιγμή και τη λογική σκέψη με την ποιά θα τα συνδυάσουμε και να τα επεξεργαστούμε.

Τα παιδιά χρειάζεται να δοκιμάσουν, να απόκτησουν υποκειμένική και αντικειμενικη πληροφόρηση για τα θεματα με τα οποία πραγματεύονται στο σχολικό περιβάλλον αλλά και ανατροφοδότηση γαι το πως ανταποκρίνονται σε αυτά τα θέματα.  Η εσωτερική ανατροφοδότηση αφορά το πως αισθάνονται για ενα μάθημα., και αν τους κινεί το ενδιαφέρον ή όχι.  Η εξωτερική ανατροφοδότηση αφορά τους βαθμούς και τις επιδόσεις τους στα διαφορα γνωστικά θέματα του σχολείου.

Η αξιολόγηση είναι ένα σημείο τέρας τόσο για τους μαθητές αλλά και τους γονείς.  Παρολά αυτά έιναι ένα απαραίτητο κακό που μπορεί να γίνει ωφέλιμο για τους μαθητές.

Η αξιολόγηση και οι βαθμοί, μπορούν να τα βοηθήσουν να βγάλουν σωστά συμπεράσματα εαν αναλυθούν σωστά.  Αυτά τα συμπεράσματα,  θα τα βοηθήσουν στην διαδικασία να κάνουν τις σωστές επαγγελματικές επιλογές με το πέρας της φοίτησης τους στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Είναι απαραίτητο όταν θα κανουν τις επαγγελματικές και Ακαδημαικές τους επιλογές, στην Τρίτη Γυμνασίου και Α’ Λυκείου να έχουν όσο το δυνατό πιο ξεκάθαρη εικόνα για το τις τους αρέσει και το τι μπορούν!  Αυτό θα προκύψει μέσα από την εξαγωγή των σωστών συμπερασμάτων που θα έχουν βάση της εμπειρίας τους από τα προηγούμενα σχολικά τους χρόνια.

Τοσο η θετική και η αρνητική ανατροφοδότηση θα τα βοηθησει να βγάλουν τα σωστά συμπεράσματα για το τι τους ταιριάζει ή όχι, τι μπορούν ή δεν μπορούν να ακολουθήσουν, τι θέλουν να κρατήσουν και τι να απορρίψουν.  Είναι καλό, εμείς ως γονείς να τα αφήσουμε να επεξεργαστούν το περιβάλλον και να συζητήσουμε με εποικοδομητικό τρόπο τις θετικές και αρνητικές τους αντιδράσεις, και τις θετικές και αρνητικές τους επιδόσεις.

Το καθετι, θετικό ή αρνητικό, μπορεί να τα βοηθήσει να κατανοήσουν τον εαυτό τους και το περιβάλλον.  Μπορεί να μας βοηθήσουν κι εμάς τους ίδιους να καταλάβουμε το παιδί μας καλύτερα.  Έτσι θα μπορέσουμε να το ενισχύσουμε στην προσπάθεια του με ποιος σωστούς τρόπους και προσέγγιση.

Κάθε σχολική χρονιά, από την Α’ δημοτικού εως και την Γ’ Λυκείου, χρειάζεται να συνδεθεί με τα θέλω τους τα μπορώ τους και την καθηερινότητα και τις ανάγκες τις.   Έτσι θα βρουν την θέση που επιθυμούν να έχουν σε αυτή τη ζωή, στη δική τους ζωή και θα τα βλέπουμε να μεγαλώνουν και να αναπτύσσονται σε ενεργούς και αυτόνομους ενήλικες.

 

Send this to a friend