Home ΛΑΡΝΑΚΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ Το ΠΙΚ διοργάνωσε το 1ο Καλοκαιρινό Σχολείο στο πλαίσιο του Erasmus+ TAP-TS στη Λάρνακα
Το ΠΙΚ διοργάνωσε το 1ο Καλοκαιρινό Σχολείο στο πλαίσιο του Erasmus+ TAP-TS στη Λάρνακα

Το ΠΙΚ διοργάνωσε το 1ο Καλοκαιρινό Σχολείο στο πλαίσιο του Erasmus+ TAP-TS στη Λάρνακα

 

 

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου (ΠΙΚ),  διοργάνωσε το 1ο Καλοκαιρινό Σχολείο, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου “TAP-TS” (ERASMUS-EDU-2021-PEX-TEACH-ACA – Erasmus+, Teacher Academies) στη Λάρνακα,  με θέμα “Learning, Teaching, and Reflecting on Sustainability”, που είχε στόχο την πιλοτική εφαρμογή του υλικού. που έχει ήδη δημιουργηθεί.

Με βάση τη σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, η πρώτη χρονιά υλοποίησης του Έργου ολοκληρώθηκε με το 1ο Καλοκαιρινό Σχολείο που οργανώθηκε από το ΠΙΚ στο ξενοδοχείο Sun Hall στη Λάρνακα με τη συμμετοχή 60 ατόμων (εταίροι του έργου, εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές/φοιτήτριες παιδαγωγικών σχολών).

Σημειώνεται ότι ο βασικός άξονας των δράσεων, που περιλάμβανε το 1ο Καλοκαιρινό Σχολείο του Έργου TAP Teaching Sustainability ήταν ο αναστοχασμός των εκπαιδευτικών για τις δράσεις, το υλικό και τη διασύνδεση με το συγκείμενο των σχολείων.

 

Προστίθεται πως οι αναστοχαστικές συναντήσεις και η αξιολόγηση της όλης δράσης πραγματοποιήθηκαν από τις λειτουργούς του Τομέα Επιμόρφωσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου δρα Έφη Παπαριστοδήμου, δρα Μαρία Ηρακλέους, κ. Χριστίνα Σταύρου και κ. Μαρία Πιτζιολή σε συνεργασία με τρεις ακαδημαϊκούς – μέλη του Pedagogical Advisory Group του Έργου TAP-TS.

Όπως διευκρινίζεται οι συμμετέχοντες/ουσες είχαν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε σειρά βιωματικών εργαστηρίων που παρουσίασαν οι εταίροι του Έργου και να αναστοχαστούν σε θέματα όπως η κλιματική κρίση (Eummena), η αειφορία (Instituto Politecnico de Santarem), η περιβαλλοντική εκπαίδευση στην Ευρώπη (TU Dresden University of technology) και ολιστικές προσεγγίσεις στο σχολείο (Friedrich-Schiller-Gymnasium, Pirna), digitality (University College of Teacher Education Vienna), serious games για την κλιματική κρίση (University College Dublin) κ.ά.

Προστίθεται πως για τις πολιτικές που διέπουν τα θέματα αυτά έγινε ενημέρωση από την Προϊστάμενη της Μονάδας Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη του ΥΠΑΝ Αραβέλλα Ζαχαρίου.

Αναφέρεται επίσης ότι οι συμμετέχοντες/ουσες επισκέφθηκαν το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο Κάβο Γκρέκο, όπου ενημερώθηκαν για ποικίλες δράσεις περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που γίνονται στην Κύπρο, για θέματα αειφόρου τουρισμού και συμμετείχαν σε στοχευμένες δραστηριότητες για τη βιοποικιλότητα και τη ρύπανση της θάλασσας στην παραλία Μάλαμα από τους λειτουργούς της Μονάδας Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη, Κωνσταντίνο Φάνη,  Γιώργο Φυττή, Σιμόνη Παρτακίδου, Ευσταθία Δαρείου, Κυριάκο Κεφάλα, Νικόλα Παπανικόλα και Άννα Σεργίου.

Αναφέρεται ακόμα ότι την έναρξη των εργασιών του 1ου Καλοκαιρινού Σχολείου χαιρέτισε η Αναπλ. Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Έλενα Χατζηκακού, ενώ το περιεχόμενο και το σκεπτικό του Καλοκαιρινού Σχολείου παρουσιάστηκε από την Προϊστάμενη του Τομέα Επιμόρφωσης Παυλίνα Χατζηθεοδούλου-Λοϊζίδου.

Το συγκεκριμένο Έργο είναι ένα από τα έντεκα πρώτα έργα που πέτυχαν χρηματοδότηση στην καινοτόμο δράση του Erasmus+ Teacher Academies που ξεκίνησε το 2022 και θα ολοκληρωθεί εντός τριετίας.

Η κοινοπραξία των εταίρων του Έργου αποτελείται από Πανεπιστήμια, Ερευνητικά Κέντρα, Ινστιτούτα παιδαγωγικής κατάρτισης, Ιδιωτικούς Οργανισμούς και σχολεία από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και έχει ως στόχο την ανάπτυξη διδακτικού υλικού και παιδαγωγικών πρακτικών μέσα από ποικίλες δράσεις επαγγελματικής μάθησης των εκπαιδευτικών σε θέματα βιωσιμότητας και αειφορίας.

Οι δράσεις αυτές έχουν ήδη αρχίσει τόσο με διαδικτυακές όσο και με διά ζώσης συναντήσεις (Δρέσδη-Γερμανία, Σανταρέμ-Πορτογαλία). Περισσότερες πληροφορίες για το Έργο μπορείτε να δείτε εδώ Teacher Academies Project: About the project (tap-ts.eu)

Send this to a friend