Προειδοποιούν με δυναμικές κινητοποιήσεις οι ιδιοκτήτες σκαφών στη Μαρίνα Λάρνακας (φώτο)
ΓΡΑΦΕΙ ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ
Εκδήλωση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν σήμερα το πρωί οι ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής στη μαρίνα Λάρνακας, διαμαρτυρόμενοι για τις αυξήσεις στα τέλη ελλιμενισμού που έχει επιβάλει η διαχειρίστρια εταιρεία.
Κρατώντας πανό και πλακάτ, συγκεντρώθηκαν στην είσοδο της μαρίνας, ενώ για μερικά λεπτά απέκοψαν την κυκλοφορία στην παραλιακή λεωφόρων των Φοινικούδων.
Ο πρόεδρος του συνδέσμου ελλιμενισμένων σκαφών Κύπρου Κρις Στέκας δήλωσε ότι η εκδήλωση διαμαρτυρίας έγινε ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τις συνεχιζόμενες αυξήσεις που ο επενδυτής επιβάλλει, αλλά και για το γεγονός ότι το κράτος, όπως υποστήριξε, αγνοεί τα προβλήματα των ιδιοκτητών σκαφών.
Ανέφερε ότι αυτή είναι η πρώτη εκδήλωση διαμαρτυρίας και είναι συμβολικού χαρακτήρα. Προειδοποίησε, όμως, ότι οι επόμενες εκδηλώσεις θα είναι πολύ πιο δυναμικές, εφόσον τις προσεχείς εβδομάδες εφαρμοστούν οι νέες αυξήσεις που ανακοινώθηκαν.
Ο κ.Στέκας είπε ότι στη μαρίνα Λάρνακας υπάρχουν σήμερα περίπου 300 σκάφη αναψυχής. «Από την πρώτη μέρα που ανέλαβε τη διαχείριση της μαρίνας ο επενδυτής, επιβλήθηκε αύξηση 15% στα τέλη ελλιμενισμού, ενώ από την 1η Απριλίου 2023 ανακοινώθηκε ότι θα επιβληθεί επιπρόσθετη αύξηση 25%, με τις αυξήσεις να συνεχίζονται και τα επόμενα χρόνια, με την δικαιολογία ότι η μαρίνα Λεμεσού είναι ακριβή και η μαρίνα Λάρνακας φθηνή. Αν κάποιος κάνει μια βόλτα στη μαρίνα Λάρνακας και στη μαρίνα Λεμεσού, τότε θα καταλάβει τη διαφορά όσον αφορά έργα υποδομής στις δύο μαρίνες. Γι’ αυτό και ο επενδυτής δεν μπορεί να επικαλείται τις τιμές στη μαρίνα Λεμεσού», σημείωσε.
Ο Κρις Στέκας διευκρίνισε ότι οι ιδιοκτήτες σκαφών στη Λάρνακα δεν ζητούν μαρίνα πέντε αστέρων, καθότι όλοι ανήκουν στη μεσαία τάξη, η αξία των σκαφών τους είναι μόνο μερικών χιλιάδων ευρώ και πρόκειται για κόσμο που αγαπά τη θάλασσα και απλά κάνει το χόμπι του. «Δεν υπάρχουν άλλοι χώροι για να πάμε. Δεν έχουμε άλλες λύσεις», επισήμανε.
Περαιτέρω, ο κ.Στέκας κατήγγειλε ότι παρά τις επιστολές που έχουν αποστείλει οι ιδιοκτήτες σκαφών στο αρμόδιο υπουργείο, ακόμα δεν έχουν πάρει κάποια απάντηση γραπτώς.
Η θέση της εταιρείας
——————————
Από την πλευρά του, ο διευθυντής της μαρίνας Αναστάσης Φιλίππου υποστήριξε ότι η μαρίνα Λάρνακας είναι η πιο φθηνή μαρίνα της Κύπρου, ίσως και της Ευρώπης, με τεράστια διαφορά από τις τιμές που ισχύουν σε άλλες μαρίνες.
Ο κ.Φιλίππου ανέφερε ότι για να εξωραϊστεί η μαρίνα συγκριτικά με την εικόνα που είχε πριν τον επενδυτή, η διαχειρίστρια εταιρεία σπατάλησε το 2022 1,2 εκατομμύρια. «Με την αύξηση 15% που επιβάλαμε πέρσι στα τέλη ελλιμενισμού είχαμε έσοδα 75 χιλιάδες ευρώ. Φέτος, με τις καινούργιες αυξήσεις που θα κυμανθούν περίπου στο 24%, υπολογίζουμε να έχουμε έσοδα 135 χιλιάδες ευρώ. Μόνο το κόστος για την 24ωρη λειτουργία της μαρίνας είναι γύρω στις 240 χιλιάδες ευρώ. Γίνεται, λοιπόν, αντιληπτό ότι τα έσοδα από τα τέλη ελλιμενισμού δεν μπορούν να καλύψουν όλα τα έξοδα που έχει η εταιρεία.
Οι ιδιοκτήτες σκαφών θα πρέπει ν’ αντιληφθούν ότι η μαρίνα Λάρνακας είναι πλέον ιδιωτική, υπάρχουν πολλά έξοδα συντήρησης καθότι η μαρίνα είναι 40 χρόνων και καθημερινά προκύπτουν προβλήματα. Αυτό που υποστηρίζουν, ότι θα πληρώσουν αυτοί την επένδυση, σίγουρα δεν ισχύει», κατέληξε ο κ.Φιλίππου.
Στην εκδήλωση διαμαρτυρίας παρέστη και ο πρόεδρος της επιτροπής Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού Κυριάκος Χατζηγιάννης, ο οποίος είπε ότι τα προβλήματα των ιδιοκτητών σκαφών, καθώς και οι πρόνοιες της συμφωνίας μεταξύ κράτους κι επενδυτή αναμένεται ν’ απασχολήσουν προσεχή συνεδρία της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής.