Home ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Πονοκέφαλος και η διόρθωση των Νέων Ελληνικών
Πονοκέφαλος και η διόρθωση των Νέων Ελληνικών

Πονοκέφαλος και η διόρθωση των Νέων Ελληνικών

Δεν λέει να ξεφουσκώσει το ζήτημα που δημιουργήθηκε εξαιτίας της διαρροής θεμάτων του εξεταστικού δοκιμίου των Νέων Ελληνικών της Γ΄ Λυκείου την περασμένη Δευτέρα, μέρα κατά την οποία άνοιγε αυλαία ο θεσμός των εξετάσεων του πρώτου τετραμήνου. Κι ενώ γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές και υπουργείο Παιδείας προσπαθούσαν να βρουν κανάλι επικοινωνίας για τη διαχείριση του θέματος, στο τραπέζι των συζητήσεων έπεσε και το κεφάλαιο «διόρθωση».

Αξίζει να σημειωθεί ότι το θέμα αυτό απασχόλησε τα τελευταία 24ωρα έντονα τους φιλολόγους αλλά και τη χθεσινή συνεδρία του Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΕΛΜΕΚ καθώς οι διδάσκοντες εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα είναι και οι διορθωτές–βαθμολογητές των δοκιμίων, έλαβαν δύο οδηγούς διόρθωσης. Ο ένας για το πρώτο δοκίμιο, το οποίο αποσύρθηκε και ο άλλος για το δεύτερο δοκίμιο, το οποίο δόθηκε στους μαθητές.

Μάλιστα, ο πονοκέφαλος των εμπλεκομένων δεν σταματούσε εδώ, καθώς στον οδηγό διόρθωσης του επίσημου γραπτού (δηλαδή του δεύτερου), ενώ υπήρξε ο απαραίτητος συντονισμός θεματοθετών και διδασκόντων, στο τελικό κείμενο που στάλθηκε διαπιστώθηκε από εκπαιδευτικούς ότι απουσίαζαν αρκετά σημεία, τα οποία συμφωνήθηκαν μεταξύ των δύο πλευρών (δηλ. εναλλακτικές απαντήσεις οι οποίες θα μετρούσαν ως ορθές προς όφελος των μαθητών). Όπως πληροφορείται ο «Φ», αποτέλεσμα αυτής της διαπίστωσης ήταν να αναλάβει δράση ο Σύνδεσμος Φιλολόγων της ΟΕΛΜΕΚ, σε μια προσπάθεια να περιληφθούν κάποια σημεία. Πράγματι, χθες, για αρκετή ώρα, καταβαλλόταν προσπάθεια με αποτέλεσμα αριθμός σημείων, τα οποία ζήτησαν οι φιλόλογοι να περιληφθούν στον οδηγό διόρθωσης, επικαλούμενοι τις ιδιάζουσες συνθήκες που δημιουργήθηκαν την περασμένη Δευτέρα και την ανάγκη να ισχύσει η αρχή στήριξης των μαθητών, να περιλαμβάνονται.

Κι ενώ το θέμα με τον οδηγό διόρθωσης του δεύτερου δοκιμίου φαίνεται να λύθηκε, αξίζει να σημειωθεί ότι για τον οδηγό διόρθωσης του πρώτου εξεταστικού δοκιμίου των Νέων Ελληνικών Γ΄ Λυκείου, συντονισμός δεν έγινε. Ρωτώντας αρμόδια πηγή εάν τελικά το πρώτο δοκίμιο (το αρχικό, για το οποίο υπήρξε η διαρροή κι επομένως αποσύρθηκε), θα ισχύσει, ο «Φ» έλαβε την απάντηση πως θα ισχύσει για αριθμό δοκιμίων που ήταν διαμορφωμένα αναλόγως για μαθητές που αντιμετωπίζουν κάποιες δυσκολίες, για μαθητές που εξετάζονταν κατ’ οίκον για διάφορους λόγους και για μαθητές της Ειδικής Εκπαίδευσης κυρίως σχολείων της Λεμεσού, που όπως μας λέχθηκε φαίνεται να μην έφτασε εγκαίρως ή ορθά σχετική οδηγία.

Όσον αφορά στο κατά πόσον, μέσα σε όλον αυτόν τον αναβρασμό, άρχισε η διαδικασία διόρθωσης των δοκιμίων των Νέων Ελληνικών της Γ’ Λυκείου, ο «Φ» πληροφορήθηκε ότι ξεκίνησε από την Τετάρτη, με τους βαθμολογητές να προχωρούν πρωτίστως με τα σημεία των γραπτών που ήταν ξεκάθαρες οι οδηγίες διόρθωσης. Η διαδικασία αυτή συνεχίζεται κανονικά, παρά τις αρχικές δυσκολίες και τα μπερδέματα, ενώ δεν αποκλείεται να παραταθεί.

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στον «Φ» ότι ο Σύνδεσμος Φιλολόγων προτίθεται να ζητήσει από το υπουργείο Παιδείας, παράταση χρόνου για τη διόρθωση των γραπτών (η κανονική διάρκεια είναι οι τέσσερις μέρες), κάτι το οποίο εάν γίνει αποδεκτό, θα ανακοινωθεί άμεσα στους διορθωτές.

Για την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας όπως διενεργήσει έρευνα στα τρία σχολεία, στα οποία φοιτούν οι 257 μαθητές, για να διαπιστώσει κάτω από ποιες συνθήκες αποχώρησαν από τα σχολεία τους τη Δευτέρα (εάν έλαβαν οδηγίες κι αν ναι, από ποιον), ρωτήθηκε ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, ο οποίος απάντησε: «Το υπουργείο δεν είναι έρευνα που πρέπει να κάνει αλλά απολογία. Να απολογηθεί σε όλους για όλα αυτά που συνέβησαν».

Αναφορικά με το θέμα των τριών εξεταστικών δοκιμίων των Μαθηματικών (Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου και Γ΄Λυκείου), πληθαίνουν οι φωνές που τα θέλουν να μην αντιστοιχούσαν με τον χρόνο που δόθηκε στους μαθητές καθώς κρίνεται ότι οι ασκήσεις ήταν ιδιαίτερα απαιτητικές. Σημειώνεται ότι από πλευράς ΟΕΛΜΕΚ, το θέμα θα χειριστεί ο Σύνδεσμος Μαθηματικών.

Καταγγελία για δεύτερη διαρροή

Στο μεταξύ, ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, Παύλος Μυλωνάς, ανέφερε ότι υπάρχει πληροφορία για διαρροή υλικού γραπτής εξέτασης στο Γυμνάσιο, αυτή τη φορά και πάλι στο μάθημα των Νέων Ελληνικών. Μιλώντας στον ACTIVE o κ. Μυλωνάς ανέφερε ότι υπάρχει και σχετική καταγγελία για το θέμα αυτό, τονίζοντας ότι «ταλαιπωρούνται χιλιάδες παιδιά, είτε κάποιος άθελά του, είτε ηθελημένα, είτε από αφέλεια, οδήγησε σε αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση».

Διερευνώντας το θέμα, ο «Φ» έλαβε πληροφόρηση ότι πράγματι υπάρχει καταγγελία ενώπιον υπουργείου Παιδείας για συγκεκριμένη περίπτωση, η οποία ενδέχεται να συνδέεται και πάλι με ιδιωτικό σχολείο ή με φροντιστήριο. Όπως μας λέχθηκε, η καταγγελία δεν έγινε επίσημα από τους οργανωμένους γονείς, ενώ αυτό που έχει μεταφερθεί σε αρμόδιους φορείς είναι πως το μήνυμα σε αυτή την περίπτωση δεν είχε τις λεπτομέρειες της πρώτης περίπτωσης σχετικά με τα θέματα που περιλήφθηκαν στο δοκίμιο.

Πηγή: Philenews/ Ευαγγελία Σιζοπούλου

Send this to a friend