Home ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΥΓΕΙΑ Εξετάζεται η πιθανή σύνδεση εμβολίου Pfizer με κίνδυνο εγκεφαλικού
Εξετάζεται η πιθανή σύνδεση εμβολίου Pfizer με κίνδυνο εγκεφαλικού

Εξετάζεται η πιθανή σύνδεση εμβολίου Pfizer με κίνδυνο εγκεφαλικού



Ένα σύστημα παρακολούθησης ασφάλειας επισήμανε ότι η αμερικανική φαρμακοβιομηχανία Pfizer Inc PFE.N και το ενημερωμένο εμβόλιο COVID-19 BNTX. της γερμανικής εταίρου BioNTech θα μπορούσαν να συνδέονται με έναν τύπο εγκεφαλικού επεισοδίου σε ηλικιωμένους ενήλικες, σύμφωνα με προκαταρκτικά δεδομένα που αναλύθηκαν από τις υγειονομικές αρχές των ΗΠΑ.

Ποιες είναι οι πιθανές συνέπειες των εμβολίων στην υγεία;

Σύμφωνα με το Reuters (14/01/23) , τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ (CDC) και η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) δήλωσαν την περασμένηΠαρασκευή ότι μια βάση δεδομένων εμβολίων CDC αποκάλυψε ένα πιθανό ζήτημα ασφάλειας στο οποίο άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω ήταν πιο πιθανό να πάθουν ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο 21 ημέρες μετά τη λήψη της δισθενούς βολής Pfizer/BioNTech, σε σύγκριση με τις ημέρες 22-44.


Ένα ισχαιμικό εγκεφαλικό, γνωστό και ως ισχαιμία του εγκεφάλου, προκαλείται από μπλοκαρίσματα στις αρτηρίες που μεταφέρουν αίμα στον εγκέφαλο.

Ο FDA και το CDC δήλωσαν ότι άλλες μεγάλες μελέτες, το Σύστημα Αναφοράς Ανεπιθύμητων Συμβάντων Εμβολίου του CDC, οι βάσεις δεδομένων άλλων χωρών και οι βάσεις δεδομένων της Pfizer-BioNTech δεν είχαν επισημάνει αυτό το ζήτημα ασφάλειας, προσθέτοντας ότι απαιτεί περισσότερη έρευνα.

«Παρόλο που το σύνολο των δεδομένων υποδηλώνει επί του παρόντος ότι είναι πολύ απίθανο το σήμα στο VSD (Vaccine Safety Datalink) να αντιπροσωπεύει πραγματικό κλινικό κίνδυνο, πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να μοιραστούμε αυτές τις πληροφορίες με το κοινό», ανέφεραν οι υγειονομικές αρχές.

Η απάντηση της Pfizer

Η Pfizer και η BioNTech ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους ότι έχουν ενημερωθεί για περιορισμένες αναφορές ισχαιμικών εγκεφαλικών επεισοδίων σε άτομα 65 ετών και άνω μετά τον εμβολιασμό με το ενημερωμένο τους εμβόλιο.

«Ούτε η Pfizer, ούτε το CDC ή ο FDA έχουν παρατηρήσει παρόμοια ευρήματα σε άλλα συστήματα παρακολούθησης στις ΗΠΑ και παγκοσμίως και δεν υπάρχουν στοιχεία που να οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο σχετίζεται με τη χρήση των εμβολίων COVID-19» ανέφερε η Pfizer.

 



Send this to a friend