Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Αγώνας επιβίωσης-3ο κύμα αυξήσεων σε γαλακτοκομικά-κρέατα
Αγώνας επιβίωσης-3ο κύμα αυξήσεων σε γαλακτοκομικά-κρέατα

Αγώνας επιβίωσης-3ο κύμα αυξήσεων σε γαλακτοκομικά-κρέατα

Αγώνα επιβίωσης δίνουν καθημερινώς τα νοικοκυριά προκειμένου να τα βγάλουν πέραν με τις υποχρεώσεις τους. Με τις τιμές της ενέργειας να είναι ασύμφορες, το ρεύμα να αυξάνεται και τα καύσιμα στα ύψη, τον πληθωρισμό να καταγράφει διπλάσια νούμερα, αλλάζει η αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών λόγω των πιέσεων που δέχεται το οικογενειακό τους πορτοφόλι.

Τις προεκτάσεις των αυξήσεων στην ενέργεια έχουν παραβλέψει να εξηγήσουν στους πολίτες οι διάφοροι οικονομολόγοι και οι κυβερνώντες, αλλά άρχισαν να το εμπεδώνουν έστω και αργά οι καταναλωτές το τελευταίο διάστημα.

Δυστυχώς, η αύξηση στην τιμή της ενέργειας διαχέεται σε όλα τα προϊόντα και τους κραδασμούς της ακρίβειας έρχεται να αντιμετωπίσει ο ίδιος ο καταναλωτής.

 

Και όλα αυτά ενώ έρχεται τρίτο κύμα αυξήσεων μέσα στο 2022, αυτή τη φορά στα γαλακτοκομικά, ενώ υπάρχει διάχυτη η ανησυχία για το τι άλλο να περιμένει τον καταναλωτή μετά τον Σεπτέμβριο με το άνοιγμα των σχολείων και των εξόδων που έπονται με τις ετήσιες φορολογίες σε σκύβαλα, ακίνητης ιδιοκτησίας κ.ά.

Ως συνέπεια του πληθωρισμού παρουσιάζεται αύξηση μεν στην αξία του δείκτη εργασιών, αλλά μείωση του όγκου. Γενικά ο δείκτης της αξίας παρουσιάζεται αυξημένος κατά 20,1% και του όγκου κατά 9,3%. Για το πρώτο εξάμηνο του 2022, ο δείκτης αξίας υπολογίζεται ότι σημείωσε αύξηση 14,4% και ο δείκτης όγκου αύξηση 4,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021. Ωστόσο, μόνο ένας τομέας λειτουργούσε χωρίς να επηρεαστεί από τα μέτρα της πανδημίας και αυτός αφορά τα τρόφιμα. Στα τρόφιμα ο δείκτης αξίας παρουσιάζεται αυξημένος κατά 7,7%, ενώ μέχρι πρόσφατα ο όγκος κύκλου εργασιών παρουσιαζόταν μειωμένος κατά 4,7%. Τον Ιούνιο λόγω και του τουρισμού παρουσιάζει αύξηση και ο όγκος 1,3%.

Ο γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου Μάριος Αντωνίου, ανέφερε ότι η μείωση του κύκλου εργασιών και αντίστοιχα η αύξηση του τζίρου ένεκα του πληθωρισμού, καταδεικνύει και την αλλαγή στη συμπεριφορά του κόσμου στα καθημερινά του ψώνια, όπου πλέον παρουσιάζεται συγκρατημένος.

Παρατηρείται, είπε, πιο μελετημένος ο καταναλωτής, ο οποίος εισέρχεται στην υπεραγορά με τη λίστα των προϊόντων που χρειάζεται. Η λίστα, σημείωσε, καταρτίζεται ευλαβικά και δεν ξεφεύγει από αυτή.

Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, ιδιαίτερη άνοδο παρουσιάζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία προτιμούν οι καταναλωτές αφού διατίθενται σε χαμηλότερες τιμές. Επίσης, παρατηρείται στροφή στην αγορά κατεψυγμένων προϊόντων, τα οποία μπορεί να προμηθευτεί ο καταναλωτής και σε μικρότερη ποσότητα.

Εξήγησε ότι ο καταναλωτής είναι πολύ συγκρατημένος στις αγορές του και φαίνεται ότι πραγματοποιεί εκτεταμένες έρευνες προτού επιλέξει την υπεραγορά που θα ψωνίσει.

Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, παρατηρείται από πλευράς καταναλωτών να επισκέπτονται δύο και τρεις υπεραγορές κατά τη διάρκεια των αγορών τους προκειμένου να προμηθευτούν τα προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορές.

Πρόσθεσε ότι ο αριθμός των καταναλωτών που κυνηγούν τις προσφορές έχει αυξηθεί.

Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, επειδή ο καταναλωτής είναι υποψιασμένος, μειώνει τις επισκέψεις, αλλά ξοδεύει τα ίδια χρήματα στις αγορές του ανεξάρτητα αν είναι αρχή, μέση ή τέλος του μήνα.

Επισήμανε ότι με αυτόν τον τρόπο οι καταναλωτές πραγματοποιώντας έξυπνες αγορές στις υπεραγορές κερδίζουν χρήματα για να καλύψουν τις ανάγκες που έχουν σε ενέργεια και καύσιμα.

Περαιτέρω ανέφερε ότι αναπόφευκτα θα έρθει και νέο τσουνάμι αυξήσεων. Το τρίτο κύμα, σημείωσε, θα αφορά τις ανατιμήσεις στα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Σημείωσε ότι άρχισαν να έρχονται στις υπεραγορές αιτήματα από τυροκόμους για αυξήσεις σε σειρά προϊόντων, επικαλούμενοι αυξήσεις στην πρώτη ύλη συνεπεία της συμφωνίας που έκαναν για την παρασκευή χαλλουμιού Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και την αύξηση που θα παραχωρήσουν για αγορά της πρώτης ύλης, του γάλακτος.

Παράλληλα, αναφέρθηκε και στην αύξηση στην τιμή του βοδινού κρέατος μετά τον Δεκαπενταύγουστο όπως είναι η πρόθεση του Παγκύπριου Οργανισμού Αγελαδοτρόφων.

Ενόψει πάντως του Δεκαπενταύγουστου, ανέφερε ότι δεν θα στερηθεί κανένας καταναλωτής που επιθυμεί να αγοράσει αρνίσιο κρέας για τη σούβλα του. Εξήγησε ότι οι υπεραγορές θα προβούν σε προωθητικές ενέργειες 48-72 ώρες προηγουμένως με χαμηλές τιμές στο αρνί, ιδιαίτερα επιχορηγημένες για την εποχή.

ΜΑΡΤΥΡΙΑ

Οι πολίτες κλαίνε και οι κυβερνώντες χαίρονται

Το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών εξανεμίζεται στους υπέρογκους λογαριασμούς ρεύματος, με αποτέλεσμα ο υποψιασμένος καταναλωτής να σκέφτεται διπλά και τριπλά προτού προχωρήσει σε αγορές όχι τροφίμων για να ικανοποιήσει τις ανάγκες της οικογένειας, αλλά για να προσφέρει κάτι παραπάνω στα παιδιά του. Καταναλωτές που τους έχει καταπνίξει ο πληθωρισμός και σιγά-σιγά, παρόλο που ξυπνούν δεν μπορούν να αντιδράσουν, δεν έχουν τη δυνατότητα να σταθούν στα πόδια τους. Οι κυβερνώντες αντί να βρουν λύσεις για να βοηθήσουν τους καταναλωτές αυτούς, τρίβουν τα χέρια τους από χαρά για τα αυξημένα έσοδα που μπαίνουν στα ταμεία τους. Έσοδα που δεν επιστρέφουν στους πολίτες που τα έχουν ανάγκη.

Πηγή: Philenews

Send this to a friend