Home ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ Με ανώδυνο τρόπο βίωσαν οι Κύπριοι μαθητές τον εγκλεισμό από την πανδημία
Με ανώδυνο τρόπο βίωσαν οι Κύπριοι μαθητές τον εγκλεισμό από την πανδημία

Με ανώδυνο τρόπο βίωσαν οι Κύπριοι μαθητές τον εγκλεισμό από την πανδημία

Οι μαθητές και οι μαθήτριές της Κύπρου βίωσαν με σχετικά ανώδυνο τρόπο τον εγκλεισμό και την απόσταση από το σχολικό τους περιβάλλον κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, καταδεικνύουν  ευρήματα της έρευνας για τη βιωματική εμπειρία των παιδιών και των εφήβων από την πανδημία COVID-19, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν την Παρασκευή από τον Υπουργό Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομο Προδρόμου.

Σε χαιρετισμό του στη συνέντευξη Τύπου για παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας, η οποία υλοποιήθηκε από Επιστημονική Επιτροπή και τα μέλη της οποίας διορίστηκαν από το Υπουργείο Υγείας,  υπό την προεδρία του Ανώτερου Αντιπρύτανη του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, Καθηγητή Κωνσταντίνου Ν. Φελλά, ο Υπουργός Παιδείας ο κ. Προδρόμου είπε πως τα βασικά ευρήματα της έρευνας «είναι αισιόδοξα», για να σημειώσει ότι οι μαθητές/μαθήτριες αντιμετώπισαν τις δύσκολες περιστάσεις και αισθάνονταν καλά σε μεγάλο βαθμό, γιατί είχαν επικοινωνία με αγαπημένα πρόσωπα και επειδή δέχονταν φροντίδα.

Σύμφωνα με τον Υπουργό Παιδείας διαπιστώνεται ότι «στην Κύπρο παραμένει πολύτιμη η λειτουργία του οικογενειακού θεσμού, η ενεργός παρουσία στη ζωή μας της ευρύτερης οικογένειας, συγκριτικά περισσότερο απ’ ό,τι αλλού, η λειτουργία του κοινωνικού περιβάλλοντος, αλλά και η πλαισίωση από δημόσιες υπηρεσίες».


Όπως σημείωσε, «σημαντικό είναι το γεγονός ότι κατά την περίοδο αυτή η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών/μαθητριών δεν βίωσαν ψυχολογική ή σωματική βία από μέλη της οικογένειάς τους ή εκφοβισμό (διαδικτυακό ή άλλης μορφής) από φίλους/φίλες», για να συμπληρώσει ότι 1 στα 10 παιδιά που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε ότι έχει βιώσει χλευασμό ή εκφοβισμό ή ακόμα και βία.

Αναντίλεκτα, ανέφερε ο κ. Προδρόμου, «είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι κατά την περίοδο αυτή, οι μαθητές/μαθήτριες χρησιμοποιούσαν σε μεγάλο βαθμό το διαδίκτυο τόσο για χρηστικούς σκοπούς επικοινωνίας, εκπαίδευσης κ.λπ. όσο όμως και ως μέσο διαφυγής για ψυχαγωγία, αλλά και για να νιώσουν συνεχίζουν να συμμετέχουν σε κοινωνικές δραστηριότητες. Χρησιμοποίησαν λοιπόν για περισσότερο χρόνο από ό,τι αρχικά σχεδίαζαν το διαδίκτυο».

Αναφορικά στην ενημέρωση που είχαν οι μαθητές/μαθήτριες σχετικά με την πανδημία COVID-19, είπε πως διαφάνηκε ότι για πληροφορίες εμπιστεύονταν κυρίως τα μέλη της οικογένειάς τους και σε μικρότερο βαθμό τον προσωπικό τους γιατρό, τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας, την Επιδημιολογική Επιτροπή και τους φίλους/φίλες τους.

Σε σχέση με το πως επηρέασε η πανδημία τον συναισθηματικό κόσμο των παιδιών, ο κ. Προδρόμου είπε πως «αυτό είναι ένα θέμα το οποίο θέλουμε να δούμε προσεκτικά», αφού σημείωσε «φάνηκε ότι οι μαθητές/μαθήτριες ανησυχούν αρκετά για τις επιπτώσεις της πανδημίας και για την υγεία των μελών της οικογένειάς τους, όπως και για την πιθανότητα να νοσήσει με Covid-19 κάποιο αγαπημένο τους πρόσωπο, αλλά και γενικά για το μέλλον τους».

«Αυτή η ανησυχία μπορεί να μετριασθεί ή και να απορροφηθεί πλήρως με την πάροδο των χρόνων. Παρόλα αυτά, θα πρέπει να την παρακολουθούμε», είπε.

Σύμφωνα με τον κ. Προδρόμου το ΥΠΠΑΝ, αξιοποιώντας και τα ευρήματα της έρευνας, στο πλαίσιο της καθιερωμένης πολιτικής του για ενδυνάμωση εκπαιδευτικών και στήριξη των μαθητών όλων των βαθμίδων σε περιόδους κρίσεων, έχει ήδη προσφέρει μέσω του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου μεγάλο αριθμό επιμορφωτικών δράσεων για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, για στελέχη της εκπαίδευσης, για γονείς και μαθητές, σε συνεργασία με τη δρα Πανά, μέλος της επιδημιολογικής ομάδας του Υπουργείου Υγείας.

Επιπρόσθετα, ανέφερε ότι η Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του ΥΠΠΑΝ έχει προσφέρει επιμορφωτικές δράσεις και εκπαιδευτικό υλικό με σκοπό τη στήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών, για να συμπληρώσει ότι το ΥΠΠΑΝ έχει ήδη προγραμματίσει δράσεις για αντιμετώπιση κρίσεων, οι οποίες θα υλοποιηθούν κατά την επόμενη χρονιά και περιλαμβάνουν πρόσθετες επιμορφωτικές δράσεις, παρεμβατικά προγράμματα και δράσεις στα σχολεία και εκπόνηση εκπαιδευτικού υλικού.

Στη βάση των πορισμάτων αυτής της έρευνας, είπε πως θα ενημερωθούν οι υπηρεσίες του Υπουργείου που πλαισιώνουν τους μαθητές και μαθήτριες, δηλαδή η Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας (ΥΕΨ), Ομάδα Άμεσης Παρέμβασης (ΟΑΠ) και Υπηρεσία Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής (ΥΣΕΑ), ενώ θα ετοιμαστεί σχετικό υποστηρικτικό υλικό υπό την εποπτεία της ΥΕΨ.

Επίσης, είπε πως θα προσαρμοστεί και η δραστηριότητα μιας πιλοτικής εφαρμογής για συμβουλευτική στήριξη που θα ξεκινήσει, σύμφωνα με Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, από το Παγκύπριο Γυμνάσιο, αλλά μετά από αξιολόγηση θα επεκταθεί και σε άλλα σχολεία παγκυπρίως.

Όπως συμπλήρωσε, ο σχεδιασμός είναι διμελείς επιστημονικές ομάδες συμβούλων στο ψυχολογικό και κοινωνικό πεδίο να πλαισιώνουν και να στηρίζουν αριθμό γειτονικών σχολείων ανά περιφέρεια ενισχύοντας με συμβουλευτική δράση τους/τις εκπαιδευτικούς και τις διευθύνσεις των σχολικών μονάδων.




Send this to a friend