Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Οι δράσεις του Υπ. Παιδείας για ενδοσχολικό εκφοβισμό
Οι δράσεις του Υπ. Παιδείας για ενδοσχολικό εκφοβισμό

Οι δράσεις του Υπ. Παιδείας για ενδοσχολικό εκφοβισμό



Στις 26 Νοεμβρίου έγινε υπηρεσιακή σύσκεψη με όλες τις συνιστώσες του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (YΠΠΑΝ) που είναι στην πρώτη γραμμή πρόληψης και αντιμετώπισης περιστατικών παραβατικότητας και εκφοβισμού. Δηλαδή την Προϊστάμενη του Τομέα, Δρ Αθηνά Μιχαηλίδου, Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, την Αναπληρώτρια Προϊστάμενη της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, την Προϊστάμενη της Υπηρεσίας Επαγγελματικής και Συμβουλευτικής Αγωγής και την Ομάδα Άμεσης Παρέμβασης (ΟΑΠ) και ακόμα το Παρατηρητήριο για τη Βία στο Σχολείο που λειτουργεί μέχρι σήμερα στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ).

Ήδη φέτος αποφασίστηκε : (α) η αναβάθμιση των όρων που ισχύουν για τους Σχολικούς Συνεργάτες που έχει η ΟΑΠ και (β) η επιμόρφωσή τους.

Το ΠΙ από το περασμένο σχολικό έτος έχει πραγματοποιήσει διαδικτυακή επιμόρφωση εκπαιδευτικών για θέματα εκφοβισμού.


Παράλληλα αναπτύσσουμε μια διαδικασία για καλύτερη και στενότερη συνεργασία με τις Υπηρεσίες του Τμήματος Κοινωνικής Ευημερίας και τους κοινωνικούς λειτουργούς που παρακολουθούν περιπτώσεις που σχετίζονται με τα σχολεία και την Αστυνομία, κυρίως σε τοπικό επίπεδο.

Στη σύσκεψη εκείνη αποφασίσαμε και προωθούμε:

– Τη δημιουργία μίας πλατφόρμας που θα διαχειρίζεται ειδικό επιστημονικό προσωπικό και στην οποία θα μπορούν και ανώνυμα ακόμα μαθητές/τριες να αναφέρουν περιστατικά ή και να προβαίνουν σε καταγγελίες.  Αυτό κρίνεται σκόπιμο διότι σε περιπτώσεις συστηματικού εκφοβισμού υπάρχει απόκρυψη, κυριαρχεί συχνά ο φόβος και θέλουμε να ενθαρρύνουμε τα θύματα.

– Την επανάληψη επιμόρφωσης εκπαιδευτικών από το ΠΙ.

– Την πιλοτική εφαρμογή που αποφασίστηκε ήδη για το Παγκύπριο Γυμνάσιο με τη λειτουργία μονάδας από δύο στελέχη, ψυχολόγο και κοινωνιολόγο/κοινωνικό λειτουργό που θα εποπτεύεται από το σχολείο μαζί και μικρή ομάδα άλλων σχολείων που γειτνιάζουν.  Για να δοκιμάσουμε ένα σύστημα ομάδας σχολείων στήριξης και εποπτείας που αν αξιολογηθεί θετικά θα μπορούμε να το γενικεύσουμε.

– Την αναθεώρηση και ενίσχυση του πρωτοκόλλου διαχείρισης  περιπτώσεων εκφοβισμού μέσα σε σχολεία, αλά και την περιφέρεια των σχολείων.

Πηγή: Sigmalive







Send this to a friend