Home ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Πρόστιμο ρεκόρ €225 εκ. στη WhatsApp
Πρόστιμο ρεκόρ €225 εκ. στη WhatsApp

Πρόστιμο ρεκόρ €225 εκ. στη WhatsApp

Πρόστιμο ρεκόρ ύψους 225 εκατομμυρίων ευρώ επιβλήθηκε στην εφαρμογή WhatsApp του Facebook από την ανεξάρτητη ιρλανδική ρυθμιστική αρχή για παραβίαση των κανόνων προστασίας προσωπικών δεδομένων της ΕΕ, σύμφωνα με το CNBC.

Η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας ανακοίνωσε σήμερα ότι το WhatsApp δεν ενημέρωσε επαρκώς τους πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης πώς συλλέγονται και χρησιμοποιούνται τα προσωπικά τους στοιχεία, καθώς και πώς η εφαρμογή μοιράζεται μέρος αυτών των δεδομένων με το Facebook.

Υποχρεώνει την πλατφόρμα, των περισσότερων από δύο δισ. χρηστών σε όλο τον κόσμο, να τροποποιήσει την πολιτική απορρήτου της καθώς και τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνεί με τους χρήστες, έτσι ώστε να συμμορφώνεται με τις ευρωπαϊκές διατάξεις περί απορρήτου.

Σε αυτό το πλαίσιο, η WhatsApp πιθανόν να χρειαστεί να επεκτείνει την πολιτική απορρήτου της, την οποία ορισμένοι χρήστες και εταιρείες έχουν ήδη επικρίνει ότι είναι πολύ μεγάλη και περίπλοκη.

Εκπρόσωπος της WhatsApp δήλωσε στο CNBC ότι η εταιρεία προτίθεται να ασκήσει έφεση στην απόφαση.

«Η WhatsApp δεσμεύεται να παρέχει ασφαλείς και ιδιωτικές υπηρεσία», δήλωσε. «Έχουμε εργαστεί στην κατεύθυνση της διασφάλισης της διαφάνειας και πληρότητας των πληροφοριών που παρέχουμε και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε».

Πρόσθεσε, ακόμη, ότι «διαφωνούμε με την απόφαση σήμερα όσον αφορά τις πληροφορίες στο πλαίσι της διαφάνειας που δώσαμε στους χρήστες το 2018 και οι ποινές είναι απολύτως δυσανάλογες».

Σε μια από τις συχνές ερωτήσεις στον ιστότοπό της, η WhatsApp αναφέρει ότι μοιράζεται αριθμούς τηλεφώνου, δεδομένα συναλλαγών, επιχειρηματικές αλληλεπιδράσεις, πληροφορίες κινητής συσκευής, διευθύνσεις IP και άλλες πληροφορίες με το Facebook. Ωστόσο, δεν κάνει το ίδιο με προσωπικές συνομιλίες, δεδομένα τοποθεσίας ή αρχεία καταγραφής κλήσεων.

Το συγκεκριμένο πρόστιμο είναι η μεγαλύτερη ποινή που έχει επιβάλει η ιρλανδική ρυθμιστική αρχή για παραβάσεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR).

Ο GDPR απαιτεί από τις εταιρείες να είναι σαφείς και εκ των προτέρων σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν τα δεδομένα των πελατών τους.

Η νομοθεσία -που εγκρίθηκε τον Απρίλιο του 2016 και εφαρμόστηκε από το 2018- αντικατέστησε το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, την Οδηγία για την Προστασία Δεδομένων, και αποσκοπεί στην εναρμόνιση των κανόνων σε όλες τις χώρες-μέλη της ΕΕ.

Ορισμένοι επικριτές υποστηρίζουν ότι οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ άργησαν πολύ να επιβάλουν τον νόμο και επιβάλλουν κυρώσεις στη Big Tech για παράλειψη συμμόρφωσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Ιούλιο, η ρυθμιστική αρχή του Λουξεμβούργου επέβαλε πρόστιμο ύψους 746 εκατ. ευρώ στην Amazon για παραβίαση των κανόνων του GDPR σχετικά με τη χρήση δεδομένων καταναλωτή στη διαφήμιση.

Ακόμη, η γαλλική ρυθμιστική αρχή απορρήτου, CNIL επέβαλε πρόστιμο ύψους 50 εκατ. ευρώ στη Google. Όπως είχε ανακοινωθεί τότε, το πρόστιμο επιβλήθηκε για «έλλειψη διαφάνειας, ανεπαρκείς πληροφορίες και έλλειψη έγκυρης συναίνεσης σχετικά με την εξατομίκευση διαφημίσεων».

ΠΗΓΗ: in.gr

Send this to a friend