Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Σε πέραν των 39.000 κλήσεων ανταποκρίθηκε η Υπηρεσία Ασθενοφόρων του ΟΚΥπΥ από Ιανουάριο μέχρι Ιούλιο 2021
Σε πέραν των 39.000 κλήσεων ανταποκρίθηκε η Υπηρεσία Ασθενοφόρων του ΟΚΥπΥ από Ιανουάριο μέχρι Ιούλιο 2021

Σε πέραν των 39.000 κλήσεων ανταποκρίθηκε η Υπηρεσία Ασθενοφόρων του ΟΚΥπΥ από Ιανουάριο μέχρι Ιούλιο 2021

Σε πέραν των 39.000 κλήσεων για παροχή επείγουσας προνοσοκομειακής αντιμετώπισης σε τραυματίες ή άτομα που ασθένησαν ξαφνικά, σε οποιοδήποτε μέρος και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, ανταποκρίθηκε από τις αρχές του έτους μέχρι και τις 31 Ιουλίου η Υπηρεσία Ασθενοφόρων του Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας (ΟΚΥπΥ).

Ανακοίνωση του ΟΚΥπΥ, αναφέρει ότι η συνεισφορά της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων στην διαχείριση των περιστατικών Covid19 και ο επιχειρησιακός συντονισμός που ανάλαβε σε σχέση με τις διακομιδές των θετικών περιστατικών από και προς τα Νοσοκομεία και κυρίως προς το Νοσοκομείο αναφοράς καθώς και η λειτουργία του τηλεφωνικού αριθμού 1420 (τηλεφωνικός αριθμός για αναφορά επειγουσών καταστάσεων σε σχέση με το Covid19) διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση της πανδημίας.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων του ΟΚΥπΥ μεγάλος αριθμός αφορούσε περιστατικά covid, με τον συνολικό αριθμό τους να φθάνει τις 9.593, ενώ άλλες 29.613 αφορούσαν άλλα επείγοντα περιστατικά με αυξημένα ποσοστά ανταπόκρισης στις πιο κάτω κατηγορίες: πόνος στο στήθος/καρδιολογικά προβλήματα, αιμορραγία, αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο, υπερδοσολογία/δηλητηρίαση, καρδιακή/αναπνευστική ανακοπή, σπασμοί/επιληψία, προφανής θάνατος, απώλεια συνείδησης/άγνωστες συνθήκες, ψυχιατρικά/προβλήματα συμπεριφοράς, βίαιη επίθεση/οικογενειακή βία/σεξουαλική κακοποίηση, τοκετός, εργατικά ατυχήματα, πνιγμός σε νερό, πνιγμός (πνιγμονή), τραύμα από όπλο/μαχαίρι, έγκαυμα.

Η Υπηρεσία Ασθενοφόρων

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΟΚΥπΥ, η αποστολή της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων του ΟΚΥπΥ είναι η παροχή επείγουσας προνοσοκομειακής περίθαλψης σε τραυματίες ή, άτομα που ασθένησαν ξαφνικά, σε οποιοδήποτε μέρος και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Η έγκαιρη ανταπόκριση του ασθενοφόρου, η άμεση αντιμετώπιση του πάσχοντα, η διατήρηση του στη ζωή, η βελτίωση της υγείας του και η ασφαλής και έγκαιρη διακομιδή του στο πλησιέστερο καταλληλότερο Νοσοκομείο είναι πρωταρχικός σκοπός της λειτουργίας Υπηρεσίας Ασθενοφόρων, σημειώνεται.

Με γνώμονα, αναφέρεται, ότι κάθε δευτερόλεπτο που περνά είναι σημαντικό για την διάσωση ανθρώπινων ζωών θα πρέπει οι πολίτες να περιορίζουν την χρήση του ασθενοφόρου μόνο στις περιπτώσεις που απειλείται η ζωή, ή ο πάσχον χρήζει άμεσης αντιμετώπισης.

Συντονιστικό Κέντρο Ελέγχου Κλήσεων

Αναπόσπαστο μέρος της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων του ΟΚΥπΥ, σημειώνεται, είναι το Συντονιστικό Κέντρο Ελέγχου Κλήσεων Ασθενοφόρων, το οποίο αποτελεί τον πυρήνα των επικοινωνιών για τις Υπηρεσίες Επείγουσας Διάσωσης και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία της Υπηρεσίας.

Το Κέντρο εργάζεται πάνω σε εικοσιτετράωρη βάση και στελεχώνεται με νοσηλευτικούς λειτουργούς εκπαιδευομένους στη τηλεφωνική διαχείριση κλήσεων από εκπαιδευτές του μεγάλων Ευρωπαϊκών Κέντρων και οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν να χρησιμοποιούν διεθνή πρωτόκολλα τόσο για την άμεση ανταπόκριση των ασθενοφόρων, όσο για την παροχή τηλεφωνικών οδηγιών για πρώτες βοήθειες όσο και για τη διαχείριση των περιστατικών.

Βασικός σκοπός του Κέντρου Ελέγχου Κλήσεων (Ambulance Control Centre), αναφέρεται, είναι να λαμβάνει όλες τις κλήσεις και να τις κατανέμει στα ασθενοφόρα για εκτέλεση, με βάση προκαθορισμένες προτεραιότητες.

Οι κλήσεις για ασθενοφόρο κατά κύριο λόγο είναι τηλεφωνικές, και κατατάσσονται στις πιο κάτω τέσσερεις βασικές κατηγορίες: πολύ επείγουσες (Emergency), επείγουσες (Urgent), μη επείγουσες, προγραμματισμένες (Planned or Routine)

Για την άμεση ανταπόκριση των ασθενοφόρων οι πολίτες θα πρέπει να καλούν στο 112 ή στο 22887171 και θα πρέπει να είναι έτοιμοι να παρέχουν στην Υπηρεσία τις πιο κάτω πολύ σημαντικές πληροφορίες: οποθεσία συμβάντος (Επαρχία, περιοχή, πλήρης διεύθυνση), τηλέφωνο επικοινωνίας, ποια είναι η επείγουσα κατάσταση που χρήζει ανταπόκρισης ασθενοφόρου, αριθμό θυμάτων/ασθενών, ενημέρωση εάν συνυπάρχουν και άλλοι κίνδυνοι.

Η συνεργασία και η ψυχραιμία εκ μέρους των πολιτών είναι καθοριστικής σημασίας ως προς την αύξηση των ποσοστών επιβίωσης των πασχόντων, καθώς και στην μείωση των επιπλοκών, αφού  αποδεδειγμένα η αλυσίδα επιβίωσης αρχίζει από τον πρώτο ανταποκριτή, δηλαδή από τον πολίτη που βρίσκεται ήδη στην σκηνή.

Οι 24 Σταθμοί Ασθενοφόρων του ΟΚΥπΥ

Όπως αναφέρεται, επειδή ο χρόνος ανταπόκρισης των ασθενοφόρων είναι σωτήριος στην αντιμετώπιση των επειγόντων περιστατικών, η Υπηρεσία Ασθενοφόρων του ΟΚΥπΥ έχει αναπτύξει ένα δίκτυο ασθενοφόρων με κάλυψη σε 24 διαφορετικά σημεία/στρατηγικούς χώρους, βασισμένη στον αριθμό μονάδων κατά αναλογία πληθυσμού, στην γεωγραφική κατανομή και στον ανώτατο χρόνο ανταπόκρισης των ασθενοφόρων.

Τα 24 σημεία ασθενοφόρων παγκύπρια έχουν ως εξής: στην επαρχία Λευκωσίας στον Σταθμό Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας, στον Σταθμό Στροβόλου, στον Σταθμό περιοχής Βουλής Αντιπροσώπων και στον Σταθμό περιοχής Κλήρου.

Στην επαρχία Λεμεσού, στον Σταθμό Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού, στον Σταθμό Πολεμιδιών, στον Σταθμό περιοχής Λινόπετρας, στον Σταθμό κέντρο πόλης-παλαιό νοσοκομείο και στον Σταθμό περιοχής Πάχνας.

Στην επαρχία Λάρνακας στον Σταθμό κέντρο πόλης, στον Σταθμό Ζήνων, στον Σταθμό περιοχής Ορόκλινης και στον Σταθμό περιοχής Κοφίνου.

Στην επαρχία Αμμοχώστου, στον Σταθμό Γενικού Νοσοκομείου Αμμοχώστου.

Στην επαρχία Πάφου, στον Σταθμό Γενικού Νοσοκομείου Πάφου, στον Σταθμό Άγιοι Ανάργυροι, στον Σταθμό ασθενοφόρου Πέγειας, στον Σταθμό Πόλης Χρυσοχούς και στον Σταθμό Πύργο Τυλληρίας.

Στις Ορεινές Περιοχές, στον Σταθμό Τροόδους, στον Σταθμό Μονιάτη, στον Σταθμό Ευρύχου, στον Σταθμό Κάμπου και στον Σταθμό Πεδουλά.

Στόχος να μην χαθεί καμία ανθρώπινη ζωή

Ο ΟΚΥπΥ αναφέρει ότι η ανάπτυξη του παγκύπριου δικτύου ασθενοφόρων και η μεγάλη εκπαίδευση των πληρωμάτων ασθενοφόρων συνδράμει στην καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση, αυξάνει τα ποσοστά επιβίωσης, μειώνει τις μέρες νοσηλείας και τις κοινωνοοικονομικές συνέπειες ασθενείας και θανάτου.

Σε δήλωσή της η Προϊστάμενη της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων του ΟΚΥπΥ, Ριάνα Κωνσταντίνου αναφέρει ότι στόχος της Υπηρεσίας και του προσωπικού που στελεχώνει τα ασθενοφόρα, είναι όχι μόνο να μην χαθεί καμία ανθρώπινη ζωή αλλά και η βέλτιστη παροχή επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας υγείας σε όλους τους πάσχοντες κάτω από οποιασδήποτε συνθήκες είτε αυτό αφορά διασώσεις από ξηρά ,θάλασσα η αέρα.

«Για τον λόγο αυτό, παρακαλούμε όλους τους πολίτες να καλούν την Υπηρεσία Ασθενοφόρων μόνο για σοβαρά και πραγματικά επείγοντα περιστατικά και να συνεργάζονται παρέχοντας προς το Συντονιστικό Κέντρο Κλήσεων Ασθενοφόρων όλες τις σχετικές πληροφορίες για την όσο το δυνατόν πιο άμεση ανταπόκριση μας», συμπληρώνει.

Send this to a friend