Home ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΠΟΨΕΙΣ O marketer πρέπει να κερδίσει ξανά την θέση που του αξίζει στο board meeting
O marketer πρέπει να κερδίσει ξανά την θέση που του αξίζει στο board meeting

O marketer πρέπει να κερδίσει ξανά την θέση που του αξίζει στο board meeting

Ζούμε σε μια εποχή που το marketing δεν θα μπορούσε να είναι πιο σημαντικό.
Τεράστιες αλλαγές στην οικονομία αλλά και τη συμπεριφορά του καταναλωτή ζητούν από τα brands και τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα που πολλές φορές εξ υπακούουν αλλαγές στο μοντέλο τους, στον τρόπο διάθεσης του προϊόντος ακόμη και στην ταυτότητα του ίδιου του προϊόντος.

Οι καταναλωτές ευαισθητοποιούνται περισσότερο προς το περιβάλλον, ακολουθούν ηθικές αγορές, η προσοχή τους μεταφέρεται από το προϊόν στην εμπειρία ενώ παράλληλα η αγοραστική διαδικασία είναι ένα κράμα ψηφιακών και φυσικών σημείων επαφής που στο τέλος της ημέρας κερδίζουν τα πιο αποδοτικά brands που ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες της ψηφιακής οικονομίας.

Αυτά τα ζητήματα θα μπορούσαν και θα έπρεπε να αποτελούν τον τομέα ευθύνης ενός marketer στον οργανισμό.

Παρόλα αυτά, πρόσφατες έρευνες αποδυκνείουν ότι η θέση του CMO (Chief Marketing Officer) παραγκονίζεται καθώς 80% των CEOs δεν εμπιστεύονται ή δεν είναι εντυπωσιασμένοι από τους marketers τους.

Αυτό οφείλεται στην υπαρξιακή κρίση που βιώνει σήμερα ο marketer στο αν θα πρέπει να ασχολείται με την λεπτομέρεια της τακτικής και άρα να εντρυφήσει σε όλα τα “νέα εργαλεία” ή αν θα πρέπει να παραμείνει πιστός στο ιερό δισκοπότηρο της στρατηγικής που αποτελεί την τμηματοποίηση – στόχευση – τοποθέτηση. Δυστυχώς στις περισσότερες περιπτώσεις επικρατεί το πρώτο.

Γι’αυτό το λόγο τα 4P της επιχείρησης έχουν αποσχιστεί από το marketing department και ο marketer προσπαθεί με νύχια και με δόντια να στηρίξει την δουλειά του μέσω του μοναδικού εμφανές P που ονομάζουμε Promotion.

Το marketing σήμερα υποφέρει από μια τάση υπεραπλούστευσης, τακτικισμού και έμφασης μόνο στην επικοινωνία που αποτελεί μόνο το 8% της διαδικασία marketing.
Με μια πληθώρα εμφανταστων τίτλων όπως digital marketing, artificial intelligence marketing, content marketing, email marketing, programmatic marketing, mobile marketing, influencer marketing και πολλά άλλα καταλήξαμε να ψάχνουμε νόημα στις λέξεις σε ένα τομέα που η ουσία βρίσκεται στον πυρήνα του brand και του καταναλωτή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την λειψή αντιμετώπιση του τι έχει να προσφέρει ευρύτερα το marketing στο brand και την οικονομία.

Ποια είναι όμως η επόμενη μέρα του και το πεπρωμένο του marketer ;
Πολύ απλά, να κερδίσει την θέση που του αξίζει ξανά στο board meeting.
Μαθαίνοντας ξανά να χτίζει προϊόντα, να οριοθετεί και να κατευθύνει πορείες και να προσαρμόζει αντιλήψεις, με το να είναι τα μάτια και τα αυτιά του καταναλωτή μέσα στην επιχείρηση.

Για να επαναφέρουμε τον marketer στο προσκήνιο πρέπει να αρχίσουμε να βλέπουμε τον ρόλο του σαν manager παρά σαν specialist. Να ενδυναμώσουμε την θέση του “εμβολιάζοντας” στην σύγχρονη διαδικασία marketing τις βασικές αρχές του marketing management.

Η επόμενη γενιά marketers πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζει και να κατανοεί το γενικό πλαίσιο της στρατηγικής και το ειδικό πλαίσιο των δεδομένων και της τεχνολογίας. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει ο “εν δυνάμει” marketer να αποκτά γνώση από μια πληθώρα πηγών που θα του δώσει την δυνατότητα να σμιλεψει την δυναμική του και να αντιμετωπίζει κάθε πρόκληση με τον μικροσκόπιο αλλά και τον τηλεσκοπικό φακό.

To marketing είναι μια όμορφη τέχνη που συνδυάζει τεχνολογία, επιστήμη και δημιουργικότητα. O σωστός marketer αγαπά να μαθαίνει και γίνεται involved από την κορυφή μέχρι τα νύχια της εταιρείας του.

Κανένα operations department δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ικανότητα του marketer να τοποθετήσει σωστά το brand στην αγορά.

Κανένας CFO δεν μπορεί να καθορίσει στρατηγικές τιμολογιακής πολιτικής ούτε το marketing budget όπως ένας marketer.

Κανένας CEO δεν μπορεί να αποφασίσει σωστά για την εξέλιξη του προϊόντος χωρίς να είναι emotionally biased.

Όσες τεχνολογικές εξελίξεις κι αν προκύψουν, κανένας μα κανένας δεν μπορεί να αντικαταστήσει αυτό το υπέροχο μυαλό του marketer που νευρωνικά είναι χαλασμένο να λειτουργεί αναλυτικά και δημιουργικά ταυτόχρονα.

Εκπαίδευση λοιπόν και επιστροφή στη βάση της γνώσης για να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε την δομή του marketing στην νέα οικονομία του σήμερα.

P.S: Ας μην μιλήσουμε ακόμη για digital transformation, η μεταμόρφωση ξεκινά ΠΑΝΤΑ και ολοκληρώνεται ΠΑΝΤΑ από τον άνθρωπο.

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΕΦΑΝΗ
Hivebreed Ltd


Σύντομο Βιογραφικό:

Ο Δημήτρης Στεφανή γεννήθηκε στη Λάρνακα και σπούδασε Marketing & Operations Management στη Θεσσαλονίκη. Κατέχει περισσότερο από 10 χρόνια εμπειρίας ως marketer από την πλευρά του πελάτη αλλά και της διαφημιστικής. Από το 2017 βοηθά brands σε Κύπρο, Ελλάδα, Ην. Βασίλειο και Αμερική να εξελιχθούν σχεδιάζοντας μετρήσιμα στρατηγικά πλάνα με έμφαση στις νέες τεχνολογίες, τα δεδομένα και τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς – στόχου. Τέλος είναι founder στην εταιρεία marketing Hivebreed και co-founder στο studio οπτικής επικοινωνίας Nekativ.

Send this to a friend