Tρελά λεφτά υποψηφίων για πινακίδες – Αναλυτικά τα ποσά
«Τρελά λεφτά» δαπανούν υποψήφιοι για να προβάλουν τους εαυτούς τους στις επερχόμενες βουλευτικές εκλογές, αν ληφθούν υπ’ όψιν οι ταρίφες που χρεώνουν εταιρείες οι οποίες διαχειρίζονται διαφημιστικές πινακίδες. Συγκεκριμένα, οι μεγάλες πινακίδες, οι οποίες συνήθως χρησιμοποιούνται για εμπορικές διαφημίσεις, χρεώνονται σε υποψηφίους προς €2.000-€2.500, αναλόγως και της εταιρείας που τις κατέχει.
Δηλαδή, κάποιος υποψήφιος ο οποίος θα διαφημιστεί επί ένα μήνα θα πληρώσει μόνο για διαφημιστικές πινακίδες €4.000-€5.000. Αν ληφθεί υπ’ όψιν ότι η προεκλογική εκστρατεία διαρκεί τρεις μήνες, τότε κάποιος ο οποίος θα διαφημιστεί όλη την περίοδο θα πληρώσει €12.000-€15.000. Αν έχει την οικονομική ευχέρεια να διαφημιστεί σε 2-3 ή και περισσότερες πινακίδες, τότε το ποσόν πολλαπλασιάζεται. Μια βόλτα στους δρόμους καταδεικνύει πως υποψήφιοι διαφημίζονται σε 2-3 ή και περισσότερες πινακίδες.
Στους αυτοκινητόδρομους, η διαφήμιση σε κάθε πινακίδα χρεώνεται μεταξύ €1.500-€2.000, επίσης αναλόγως της κάθε εταιρείας, ενώ οι πιο μικρές διαφημιστικές πινακίδες χρεώνονται προς €300 τη βδομάδα. Όσον αφορά στις φωταγωγημένες πινακίδες, αυτές χρεώνονται προς περίπου €600. Εκείνοι που διαφημίζονται περισσότερο σχεδόν από όλους τους κομματικούς χώρους δεν είναι τόσο τα στελέχη των κομμάτων ή όσοι κατείχαν βουλευτικό αξίωμα το οποίο τους έδινε την ευχέρεια να εμφανίζονται στα ΜΜΕ ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσο οι πιο άγνωστοι υποψήφιοι. Όσοι από αυτούς έχουν οικονομική επιφάνεια μπορούν να πληρώσουν και αδρά για να προβληθούν.
Για να αντιληφθεί κανείς τα ποσά που μπορεί να δαπανηθούν κατά τη διάρκεια της τρέχουσας προεκλογικής περιόδου αρκεί να αναλογιστεί πως αν όλοι οι υποψήφιοι (659) ξοδέψουν τις €30.000 που δικαιούνται, τότε το ποσόν εκτοξεύεται περίπου στα €20 εκατ. Όμως ακόμη και τα μισά να δαπανήσουν οι περισσότεροι, το ποσό κυμαίνεται στα €10 εκατ.
Αξίζει να σημειωθεί, πως στις προηγούμενες βουλευτικές εκλογές δύο υποψήφιοι (μεταξύ τους και νυν υπουργός) δήλωσαν ότι δαπάνησαν λιγότερα από όσα πραγματικά ξόδεψαν, κάτι το οποίο εντόπισε ο Γενικός Ελεγκτής.
Αλλά ακόμη κι αν κάποιος δεν έχει τη δυνατότητα να διαφημιστεί στις μεγάλες διαφημιστικές πινακίδες και πάλιν το κόστος είναι υπολογίσιμο αν σκεφτεί κανείς ότι η διαφήμιση σε στάσεις λεωφορείων κάποιων δήμων (σε δέκα όψεις-κάθε στάση έχει τέσσερις όψεις) κοστίζει €800 το δεκαπενθήμερο. Ακόμη και αν μιλάμε για τα εκτυπωτικά ενός πανό κυμαίνονται στα €100 και σίγουρα ουδείς τυπώνει ένα πανό αλλά αρκετά τα οποία διασκορπίζονται στην πόλη στην οποία διεκδικεί κάποιος έδρα. Άλλα τα διαφημιστικά που γεμίζουν τα γραμματοκιβώτια, άλλα τα ηλεκτρονικά μηνύματα και οι λοιπές πιο φθηνές λύσεις αφού ανέρχονται σε αρκετές χιλιάδες ευρώ.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως μια μικρή δημοσκόπηση κοστίζει €2.000, ενώ κάποιοι φαίνεται ότι πληρώνουν για να εξασφαλίσουν και τα ονόματα των ψηφοφόρων στις διάφορες επαρχίες.
Αυτοί που βρίσκονται σε δυσμενή θέση, έναντι των Τοπικών Αρχών, είναι οι υποψήφιοι οι οποίοι δεν έχουν τόσο στιβαρές κομματικές πλάτες (εντός των κομμάτων τους), γι’ αυτό και τους ξηλώνουν τα πανό και τα υπόλοιπα διαφημιστικά. Και αυτό επειδή στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα παρανομούν αναρτώντας πανό ή αφίσες τους σε δρόμους, πάρκα, πάνω σε τριπόδια ή άλλες πρόχειρες κατασκευές.
Οι δήμοι προειδοποίησαν τα κόμματα
Ο πρόεδρος της Ένωσης Δήμων, Ανδρέας Βύρας, σχολιάζοντας πληροφορίες για παράνομη ανάρτηση διαφημιστικών πινακίδων ανέφερε ότι όντως κάποιοι το παραξήλωσαν τοποθετώντας πανό ή αφίσες ακόμη και σε κυκλικούς κόμβους, κάτι το οποίο είναι επικίνδυνο. Παράλληλα, στήνουν διάφορες κατασκευές σε πάρκα ή και άλλους χώρους όπως νησίδες.
Στείλαμε επιστολή σε εμπλεκομένους (κόμματα κ.λπ.) ότι οφείλουν να συμμορφωθούν σε προηγούμενη συμφωνία μας, είπε ο κ. Βύρας. Παράλληλα, ο πρόεδρος της Ένωσης Δήμων ανέφερε ότι έγινε σύσταση στους δήμους να πραγματοποιήσουν επαφές με τα κόμματα και να τα καλέσουν να μην υπερβαίνουν τα εσκαμμένα.
Ο δήμαρχος Λεμεσού, Νίκος Νικολαΐδης, ανέφερε στον «Φ ότι, λόγω της κατάστασης που δημιουργήθηκε, συγκλήθηκε σύσκεψη όλων των δήμων της Λεμεσού και των κομμάτων, στα οποία υπεδείχθη ότι θα πρέπει να γίνει σεβαστή παλαιότερη συμφωνία μεταξύ δήμων και κομμάτων ως προς τον χειρισμό προεκλογικών περιόδων. Συμφωνήσαμε ότι θα αποκαθηλώνονται πανό, αφίσες και τυχόν άλλα διαφημιστικά υποψηφίων ή κομμάτων, είπε ο κ. Νικολαΐδης. Βλέπουμε διαφημιστικά σε δημόσιους χώρους, σε περιτοιχίσματα, σε στύλους της ΑΗΚ και αλλού, είπε ο κ. Νικολαΐδης, ο οποίος πρόσθεσε πως υπάρχει ειδικό συνεργείο το οποίο θα αφαιρεί ό,τι τοποθετείται παράνομα. Κατεβάσαμε πολλές δεκάδες αφίσες και πανό αλλά επανέρχονται και ο αγώνας συνεχίζεται, είπε ο κ. Νικολαΐδης.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Νικολαΐδης ανέφερε ότι οι δήμοι συμβάλλονται με εταιρείες οι οποίες διαχειρίζονται τις διαφημιστικές πινακίδες, κάτι το οποίο αποφέρει και στους δήμους κάποια έσοδα, αν και, όπως διευκρίνισε, δεν είναι τέτοια που να μπορεί να πει κανείς ότι τα οικονομικά των δήμων στηρίζονται στις διαφημίσεις.
Πηγή: Philenews