Home ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ Οδηγός επιβίωσης Νο. 1: Πώς να χειριστείς σωστά την επιχείρηση σου στο κέντρο της αβεβαιότητας.
Οδηγός επιβίωσης Νο. 1: Πώς να χειριστείς σωστά την επιχείρηση σου στο κέντρο της αβεβαιότητας.

Οδηγός επιβίωσης Νο. 1: Πώς να χειριστείς σωστά την επιχείρηση σου στο κέντρο της αβεβαιότητας.

Ζούμε σε μια εποχή που η επιχειρηματική δραστηριότητα κατακλύζεται από αβεβαιότητα.

Η οικονομία έχει διαταραχθεί, νέα μοντέλα παρουσιάζονται στο προσκήνιο, γρήγορες αλλαγές χωρίς ευκαιρία για πλαίσιο προγραμματισμού και το μόνο που παραμένει σίγουρο είναι ότι η αβεβαιότητα είναι αναπόφευκτη.

Αγαπητέ marketer, brand manager, επιχειρηματία: Ο καλός καπετάνιος φαίνεται στη φουρτούνα. Γι’αυτό κι εσύ πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να ηγηθείς της ομάδας σου σε κάθε περίσταση. Για να μπορέσεις να το κάνεις αυτό, θα πρέπει να έχεις τον κατάλληλο τρόπο σκέψης. Γι’αυτό πιο κάτω σου παραθέτω 3 συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να δεις τα πράγματα λίγο πιο καθαρά.


  1. Ποτέ δεν ξέρουμε αρκετά μέχρι να μάθουμε ότι δεν ξέρουμε αρκετά.

Είναι αρκετά δύσκολο πολλές φορές καθώς τείνουμε να εκλογικεύουμε τις καταστάσεις και να χρησιμοποιούμε την εμπειρία σαν τροφή για ανάγνωση των δεδομένων. Παρόλα αυτά, βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο όπου το να “γνωρίζουμε τα πάντα” αποτελεί μάλλον μειονέκτημα παρά πλεονέκτημα. Προσανατολισε την σκέψη στο “μαθαίνουμε τα πάντα” παρά να τα γνωρίζουμε. Είναι εντάξει να μην έχεις όλες τις απαντήσεις σε πρωτόγνωρες συνθήκες. Αλλά δεν είναι εντάξει να νομίζεις ότι τις γνωρίζεις. Με learning mindset θα μπορέσεις να αποταυτιστείς από την τελειομανία και να εστιάσεις στην πρόοδο, τον πειραματισμό και να αναγνωρίσεις ότι έχεις τη δυνατότητα της διόρθωσης όποτε αυτό είναι απαραίτητο.

  1. Απαρνήσου την ανάγκη της απλοποίησης των πραγμάτων.

Ποτέ δεν έχουμε αρκετό χρόνο για ανάλυση και τα συμπεράσματα είναι απαραίτητα για να μπορούμε να ακολουθήσουμε πορεία πλεύσης. Χωρίς όμως ένα ξεκάθαρο χάρτη, είναι δύσκολο εώς αδύνατο να φτάσουμε στον σωστό προορισμό. Προσπάθησε να γίνεις ευαγγελιστής της διαδικασίας για απόφαση και της σωστής δομής μέσα στον οργανισμό. Με αυτό τον τρόπο θα μπορείς να ξεχωρίζεις μαζί με την ομάδα σου το περίπλοκο από το πολύπλοκο και να αποδίδεις διαφορετικές λύσεις και διαδικασίες.

  1. Μην τραβάς μόνος σου κουπί.

Υπάρχει ξεκάθαρος λόγος για τον οποίο κάποιος διαχειρίζεται την ομάδα. Πολλές φορές σκεπτόμενος ότι κανείς δεν θα μπορούσε να κάνει καλύτερα τη δουλειά από εσένα καταλήγεις να τραβάς κουπί μόνος σου. Ο ρόλος σου δεν είναι να τραβάς κουπί αλλά να βεβαιώνεσαι ότι το κουπί τραβιέται αποδοτικά, προς την σωστή πορεία, χωρίς σπατάλες ενέργειας και έλλειψη παραγωγικότητας. Αποστασιοποιήσου από την κατάσταση, εξέτασε τα δεδομένα σαν παρατηρητής για να μπορείς να αποταυτιστείς συναισθηματικά από την κατάσταση. Έπειτα συνέδεσε τον σκοπό με την ομάδα σου, χάραξε ενιαία οπτική και οδηγηθείτε μαζί έξω από την άβυσσο της αβεβαιότητας.

Ο Δημήτρης Στεφανή είναι σύμβουλος στρατηγικής marketing στην εταιρεία Hivebreed Ltd με έμφαση το brand positioning και performance marketing με πελατοκεντρικό προσανατολισμό στην ψηφιακή οικονομία.

Send this to a friend