Home ΛΑΡΝΑΚΑ «Αγκάθι» παραμένει η εκφόρτωση πλοίων στο λιμάνι Βασιλικού
«Αγκάθι» παραμένει η εκφόρτωση πλοίων στο λιμάνι Βασιλικού

«Αγκάθι» παραμένει η εκφόρτωση πλοίων στο λιμάνι Βασιλικού

ΓΡΑΦΕΙ ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ

Καζάνι που βράζει μοιάζει (και πάλι) ο Δήμος Λάρνακας, σε σχέση με τις διεργασίες μετακίνησης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων υγραερίου από τα παράλια του δρόμου Λάρνακας – Δεκέλειας.

Την ερχόμενη Τετάρτη (3/3) έχει προγραμματιστεί έκτακτη σύσκεψη στο Προεδρικό, με την συμμετοχή των εταιρειών υγραερίου και όλων των εμπλεκόμενων κυβερνητικών τμημάτων, κατά την οποία θα εξεταστεί ο τρόπος εκφόρτωσης του υγραερίου από τα πλοία στο λιμάνι Βασιλικού και από εκεί στις νέες εγκαταστάσεις των εταιρειών.

Ο δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Βύρας δήλωσε στην εφημερίδα μας ότι το συγκεκριμένο θέμα δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει, γεγονός που προκαλεί ανησυχίες στις τοπικές αρχές ως προς την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν συμφωνηθεί για τερματισμό της λειτουργίας των υφιστάμενων εγκαταστάσεων υγραερίου και μετακίνησης των εταιρειών στο Ενεργειακό Κέντρο Βασιλικού.

Ο κ. Βύρας ξεκαθάρισε πως η Λάρνακα δεν συζητά νέα αναβολή μετά την 30η Ιουνίου 2021. Η διαφορά ανάμεσα στην Αρχή Λιμένων και τις εταιρείες υγραερίου, ως προς το σημείο εκφόρτωσης των πλοίων, παραμένει το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα. Και τούτο, διότι φαίνεται να προκύπτει εμπλοκή στις διαβουλεύσεις για εξεύρεση λύσης.

Το θέμα ήταν προγραμματισμένο να συζητηθεί σε συνεδρία της αρμόδιας Υπουργικής Επιτροπής την 1η Μαρτίου 2021, ωστόσο η συνεδρίαση αυτή ακυρώθηκε. Είναι γι’ αυτό το λόγο που το θέμα υποχρεωτικά οδηγείται ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας, γεγονός που καταδεικνύει ότι τα πράγματα δεν κυλούν ομαλά.

Όπως πληροφορούμαστε, η διαφορά έγκειται στο ότι η Αρχή Λιμένων Κύπρου δεν αποδέχεται τη εκφόρτωση πλοίων με φορτία υγραερίου μέσα στο λιμάνι του Βασιλικού επικαλούμενη θέματα ασφάλειας. Από την πλευρά τους, οι εταιρείες επιμένουν ότι η εξυπηρέτησή τους εντός του λιμανιού είναι μονόδρομος, αφού οποιαδήποτε άλλη λύση εκτός λιμανιού θα είναι οικονομικά ασύμφορη.

Θυμίζουμε, ότι τον περασμένο Ιούλιο οι δύο πλευρές συναντήθηκαν ενώπιον της Επιτροπής Εμπορίου και Ενέργειας της Βουλής, όπου συμφωνήθηκε όπως οι εταιρείες αναλάβουν να παρουσιάσουν ολοκληρωμένη πρόταση με επιπλέον ασφαλιστικές δικλείδες σε θέματα ασφάλειας για εξυπηρέτηση των πλοίων εντός του λιμανιού.

Συμφωνήθηκε, επίσης, όπως η πρόταση των εταιρειών εξεταστεί από ανεξάρτητο μελετητή, το πόρισμα του οποίου θα ήταν δεσμευτικό, σε μια προσπάθεια να ξεπεραστεί το αδιέξοδο. Μέχρι στιγμής, όμως, δεν υπάρχει καμία συμφωνία.

Οι ανησυχίες της Λάρνακας αυξάνονται στο ενδεχόμενο ν’ αποφασιστεί, ως λύση, η κατασκευή αγκυροβολίου έξω από το λιμάνι Βασιλικού. Κάτι τέτοιο θεωρείται βέβαιο ότι θα τουμπάρει το χρονοδιάγραμμα της 30ης Ιουνίου και θα επιφέρει μεγάλες καθυστερήσεις στις διαδικασίες μετακίνησης των επικίνδυνων εγκαταστάσεων από τη Λάρνακα.

«Ας σκέφτονταν τη λύση του αγκυροβολίου τον καιρό που έπρεπε, ας προχωρούσαν μ’ αυτή τη λύση έγκαιρα», δήλωσε με νόημα ο Α. Βύρας και πρόσθεσε: «Εμάς, μας ενδιαφέρει να μην υπάρξει άλλη καθυστέρηση. Δεν πρόκειται ν’ ανεχτούμε νέα παράταση μετά την 30η Ιουνίου. Όλες οι εργασίες στη Λάρνακα σε σχέση με το υγραέριο θα πρέπει να τερματιστούν μέχρι εκείνη την ημερομηνία», ξεκαθάρισε ο δήμαρχος.

Να σημειωθεί, ότι οι εταιρείες υγραερίου ήδη βρίσκονται εκτός χρονοδιαγραμμάτων κατά έξι μήνες όσον αφορά την μεταφορά τους στο Βασιλικό, ωστόσο η καθυστέρηση αυτή θεωρήθηκε δικαιολογημένη ένεκα και των επιπτώσεων από την πανδημία.

Τέλος, ανησυχίες προκαλεί και η καθυστέρηση της ΕΚΟ, η οποία, σε αντίθεση με την κοινοπραξία των τριών άλλων εταιρειών υγραερίου που προχωρεί κανονικά τις εργασίες κατασκευής τερματικού στο Βασιλικό, δεν έχει ακόμα ξεκινήσει τα έργα, εν αναμονή της γνωμάτευσης επί της Προκαταρκτικής Έκθεσης Ασφάλειας Σεβέζο από το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας.

 

Send this to a friend