Home ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ Πλοκάμια και στην Κύπρο: Ξετυλίγεται το κουβάρι καταγγελιών για Λιγνάδη
Πλοκάμια και στην Κύπρο: Ξετυλίγεται το κουβάρι καταγγελιών για Λιγνάδη

Πλοκάμια και στην Κύπρο: Ξετυλίγεται το κουβάρι καταγγελιών για Λιγνάδη

Αποτροπιασμό και οργή προκαλεί η δράση του γνωστού ηθοποιού, σκηνοθέτη και πρώην καλλιτεχνικού Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Δημήτρη Λιγνάδη. Οι απανωτές καταγγελίες ξετυλίγουν σιγά-σιγά το κουβάρι της δράσης του ενώ όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το SigmaLive, οι εγκληματικές του πράξεις φαίνεται πως έχουν ουρά και στην Κύπρο.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες λοιπόν, υπάρχουν και στην Κύπρο καταγγελίες οι οποίες σχετίζονται με τον Λιγνάδη. Οι συγκεκριμένες καταγγελίες θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν αφορούν μόνο σεξουαλική παρενόχληση ενώ δεν αποκλείεται τις επόμενες μέρες να λάβουν κι αυτές τον δρόμο της Δικαιοσύνης στην Ελλάδα.

Οι μαρτυρίες ηθοποιών για παρενόχληση στην Κύπρο από τον Λιγνάδη

Πάντως προ ημερών και πριν τη σύλληψη του Δημήτρη Λιγνάδη, η ελλαδική διαδικτυακή εφημερίδα Documento, δημοσίευσε μαρτυρίες δύο νεαρών ηθοποιών που δέχτηκαν ανήθικες προτάσεις στην Κύπρο από δύο Ελλαδίτες σκηνοθέτες. Οι εν λόγω μαρτυρίες εμπλέκουν τον Δημήτρη Λιγνάδη σε παρενοχλήσεις που φέρονται να έγιναν στην Κύπρο.

Ο Ν. (τα πλήρη στοιχεία του είναι στη διάθεση του Documento) είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης. Το 2012, όταν ήταν 18 χρόνων, πήγε για πρακτική άσκηση σε θέατρο της Κύπρου: «Παρακολουθούσα πρόβες, βοηθούσα όπου μπορούσα». Τότε σκηνοθέτης της παράστασης στο συγκεκριμένο θέατρο ήταν γνωστό όνομα, ο οποίος είχε επί σειρά ετών νευραλγική θέση στο ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού και ήταν επί δεκαετίες σκηνοθέτης πολύ σημαντικών παραστάσεων ακόμη και σε γνωστά θέατρα του εξωτερικού. Αυτός ο σκηνοθέτης «κάποια στιγμή με είδε στους διαδρόμους και είπε ότι με ήθελε για την παραγωγή του».

Σύντομα οι δυο τους απέκτησαν στενές σχέσεις με πρωτοβουλία του σκηνοθέτη. Οπως αφηγείται ο Ν.: «Μου μιλούσε, μου εξομολογούνταν μυστικά για τις πρόβες, για πράγματα που σκεφτόταν να κάνει, ζητούσε την άποψή μου, με καλούσε να πάμε σε ταβέρνες οι δυο μας, μου έκανε μαθήματα περί θεάτρου, μου έλεγε ότι μια ημέρα θα γίνω σπουδαίος γιατί το βλέπει στα μάτια μου».

Λίγο καιρό μετά «μου είπε ότι θα είχε ακόμη μια παράσταση στη Λεμεσό. Ηταν ένας μονόλογος που θα είχε έναν ακόμη ηθοποιό στη σκηνή, ο οποίος για μια ώρα απλώς θα παρακολουθούσε. Μου είπε ότι ήταν πολύ πιθανό ο ηθοποιός που θα έπαιζε αυτό τον ρόλο πιθανόν να μην τα κατάφερνε για λόγους υγείας, γι’ αυτό μου ζήτησε να τον βοηθήσω και σε αυτή την παράσταση και να προετοιμαστώ για τον ρόλο σε περίπτωση που χρειαστεί να τον κάνω. Μου είπε πως ο συγκεκριμένος ρόλος έχει γυμνό και γι’ αυτό θα έπρεπε να δοκιμαστώ αν είμαι αρκετά τολμηρός να τον υποδυθώ. Με είχε κάνει να αισθανθώ ότι βρήκα τον δάσκαλό μου, τον μέντορά μου».

Στις δύο περιπτώσεις υπάρχει ένα κοινό πρόσωπο που φαίνεται πως λειτουργούσε ως διαμεσολαβητής προκειμένου να φέρνει τους δύο ηθοποιούς σε επαφή με τους συγκεκριμένους σκηνοθέτες.

Καλά ενημερωμένες πηγές, ανέφεραν στο SigmaLive πως ο διαμεσολαβητής στο οποίο γίνεται αναφορά στο πιο πάνω άρθρο αφορά άτομο που βρισκόταν για χρόνια σε θέση ισχύος στον χώρο του Πολιτισμού στην Κύπρο.

«Ακούω άλλους να μιλάνε και μου φεύγει η ντροπή»

Η μαρτυρία του documento.gr, συνεχίζει: Την ιστορία του ο Ν. την αφηγήθηκε για πρώτη φορά «πριν από δέκα ημέρες. Συνειδητοποίησα ότι η όλη εμπειρία υπήρχε στο κεφάλι μου: οι λέξεις, οι μυρωδιές. Απλώς το στόμα μου περίμενε να την αφηγηθώ. Τώρα βγαίνει με ένταση, θυμό και ντροπή. Ακούω όμως άλλους να μιλάνε και μου φεύγει η ντροπή». Η εμπειρία που είχε ο Ν. τον επηρέασε «στις διαπροσωπικές μου σχέσεις. Είχα σχέση κάποια χρόνια και μου ήταν πολύ δύσκολο να αποδεχτώ ότι με αγαπάει γι’ αυτό που είμαι και όχι επειδή είμαι απλώς ωραίος ή ότι κάποιος με θέλει για έναν ρόλο επειδή είμαι καλός». Στα αυτιά του Ν., όπως καταγγέλλει, «έφτασαν αντίστοιχες ιστορίες για τον ίδιο σκηνοθέτη».

«Αυτό που με ενδιαφέρει πλέον είναι να ενθαρρύνω άλλους άντρες να μιλήσουν, να δημιουργήσω επαγρύπνηση στην Κύπρο ότι αυτό συμβαίνει. Είμαι σίγουρος πως υπάρχουν κι άλλοι. Υπάρχει η μυθολογία του θεάτρου ότι πρέπει να υποφέρεις και λίγο στην πρόβα. Έχουμε αποδεχτεί πως η κόλαση είναι κομμάτι της δημιουργικής διαδικασίας. Κι εγώ είχα αποδεχτεί ότι ο σκηνοθέτης δικαιούνταν να κάνει αυτό που έκανε. Πρέπει να μιλήσουμε και να ρίξουμε τους ανθρώπους που έχουν εξουσία και συνεχίζουν να καλύπτουν ο ένας τον άλλο» σημειώνει.

«Βγήκε με το μπουρνούζι και μου ζήτησε να γδυθώ»

Η ιστορία όμως δεν σταματάει εκεί: «Στη δουλειά, στο θέατρο που γνώρισα τον σκηνοθέτη, με πήγε ένα πρόσωπο που είχε σημαντική θέση στο θέατρο». Ο ύποπτος ρόλος του ίδιου προσώπου αναφέρεται όμως σε ακόμη μία καταγγελία που έγινε στο Documento από τον Γ, ηθοποιό, τα πραγματικά στοιχεία του οποίου είναι στη διάθεση του Documento.

«Από την ημέρα που μίλησε η Ζέτα Δούκα», όπως αφηγείται ο Γ., «επανήλθαν στη μνήμη μου πολλά πράγματα που μου συνέβησαν και έχασα πάλι τον ύπνο μου».

Αυτό που βίωσε ο Γ. είναι ότι «δέχτηκα προτάσεις να δοθώ σεξουαλικά για να έχω όφελος στην καριέρα μου. Αρνήθηκα και δέχτηκα πόλεμο». Τον ίδιο σκηνοθέτη που κατήγγειλε στο Documento ο Ν. τον γνώρισε και ο Γ.: «Με κάλεσε σε ακρόαση σπίτι του. Είχε μόλις βγει από το μπάνιο με το μπουρνούζι. Μου ζήτησε να αφαιρέσω το μπλουζάκι μου για να με δει ημίγυμνο. Κατάλαβα τι γίνεται και εξαφανίστηκα με διπλωματικό τρόπο. Τότε ήμουν 22-23 χρόνων. Το περιστατικό έγινε στην Ελλάδα το 2008».

Εκεί που δένουν «οι ιστορίες μας με του Ν. είναι ότι το άτομο που θα καταγγείλω είναι το ίδιο που είχε παραπέμψει τον Ν. να πάει στην επίμαχη παράσταση. Το ίδιο άτομο –είχε θέση-κλειδί στο συγκεκριμένο θέατρο– είπε και σε μένα να πάω στο δωμάτιο άλλου σκηνοθέτη (σ.σ.: απασχολεί την επικαιρότητα τις τελευταίες ημέρες) για κατ’ ιδίαν πρόβα. Αρνήθηκα και δεν πήγα. Είχα όμως επαγγελματικές επιπτώσεις, αφού δεν συνεργάστηκα ξανά με αυτό το θέατρο όσο δούλευε εκεί αυτός ο σκηνοθέτης».

Αυτό το κοινό πρόσωπο στις δύο ιστορίες «λειτουργούσε ως διαμεσολαβητής για κάτι ανήθικο. Αλώστε στο παρελθόν μου είχε κάνει αντίστοιχη πρόταση, που αφορούσε το πρόσωπό του. Έχει τόσο βεβαρυμμένο ιστορικό ο συγκεκριμένος που η πρόταση που μου έκανε δεν θα μπορούσε να αφορά κάτι άλλο».

Ο 37χρονος ηθοποιός -«βοηθός» του Λιγνάδη και η σχέση του με την Κύπρο

Εξάλλου σοκ προκαλούν νέες μαρτυρίες στον ελλαδικό χώρο, για μήνυση που έχει κατατεθεί εναντίον 37χρονου ηθοποιού-σκηνοθέτη, ο οποίος εμφανιζόταν σε δημοφιλή τηλεοπτική σειρά. Ο ηθοποιός που έχει φιλική σχέση με τον Δημήτρη Λιγνάδη και έχει συνεργαστεί στο παρελθόν μαζί του αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου το 2006.

Σύμφωνα με ελλαδικά ΜΜΕ, εις βάρος του έχει κατατεθεί μήνυση από τον Δημήτρη Άνθη, ο οποίος έχει καταγγείλει βιασμό από τον 37χρονο, στην ηλικία των 22 ετών.

Επιπλέον, ο ηθοποιός φέρεται να εμπλέκεται στην καταγγελία του Νίκου Σ. ο οποίος είχε πει ότι κακοποιήθηκε σεξουαλικά από τον Λιγνάδη. Ο Νίκος Σ. είχε πει ότι εκείνο το βράδυ, στο σπίτι του Λιγνάδη ήταν ένας ακόμη νεαρός και ο Λιγνάδης τους είχε αναγκάσει να βρεθούν σεξουαλικά.

Ο 37χρονος ηθοποιός λαμβάνει μέρος αυτή τη στιγμή σε τηλεοπτική σειρά και θεωρήθηκε ότι βρίσκεται μόνιμα στην Κύπρο. Σε δηλώσεις του και ερωτηθείς εάν βρίσκεται μόνιμα στην Κύπρο, ο δικηγόρος του προχώρησε σε διάψευση. «Δεν ισχύει ότι αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην Κύπρο. Είναι κάτι που το διαψεύδω κατηγορηματικά. Μάλιστα, πριν από λίγο ήταν στο γραφείο και μιλούσαμε για την υπόθεση», δήλωσε.

Ζητούν στήριξη

Ενώ στην Ελλάδα σιγά-σιγά ξετυλίγεται το κουβάρι, στην Κύπρο τα πράγματα κινούνται πιο αργά. Η μικρή κυπριακή κοινωνία, το γεγονός ότι όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας, προκαλούν στα θύματα αίσθημα ανησυχίας. Ανησυχία για το εάν πρέπει ή όχι να δείξουν εμπιστοσύνη στις Αρχές και στα Μέσα ενημέρωσης για να πάρουν οι καταγγελίες το δρόμο της Δικαιοσύνης.

Σε ανακοίνωσή του, το Κυπριακό Κέντρο Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου για τα όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας αναφέρει: Τις τελευταίες ημέρες βλέπουν το φως της δημοσιότητας σωρεία καταγγελιών για περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης στο χώρο του θεάτρου.Η βία είτε είναι λεκτική, είτε σωματική, είτε ψυχική, είτε σεξουαλική, είναι βία και είναι καταδικαστέα. Το ζήτημα δεν είναι μόνο οι άνθρωποι του πολιτισμού να καταγγείλουν τα όσα βίωσαν ή και βιώνουν στον εργασιακό χώρο, αλλά η ίδια η Πολιτεία να ενσκήψει με σεβασμό, να στηρίξει, να συνδράμει και να παρέχει βοήθεια σε περιστατικά κάθε είδους βίας και προσβολής της αξιοπρέπειας. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Κυπριακού Κέντρου Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου καταδικάζει απερίφραστα την κάθε μορφή βίας, την κάθε μορφή κακοποίησης και παρενόχλησης στο χώρο του πολιτισμού, καθώς και σε κάθε άλλο εργασιακό ή μη περιβάλλον. Ο χώρος του θεάτρου και του πολιτισμού είναι και πρέπει να παραμείνει πεδίο ελεύθερης δημιουργίας, έκφρασης και επικοινωνίας».

Πηγή: Sigmalive


Send this to a friend